Citat:
Ursprungligen postat av
bananskiva
Är det värt att syssla med bikarbonat om man bara ska snorta sitt tjack?
det mer om man intar det den orala vägen va?
Och det spelar ingen som helst roll om man käkar ett stort mål med mat innan man snortat, eller hur?
mvh
Edit:
Att ta nässpray för att "cleana" snoken någon timme före snortning? Pajjar det upptaget något? Har för mig jag läst det här någonstans
Den första frågan är jag inte säker på men personligen hade jag inte brytt mig om att hålla på med det. Ska du svälja det så bara gör det rätt upp och ner.
Andra frågan skulle jag säga att det inte spelar någon roll. Intar jag pulver på annat sätt än via magen brukar jag se till att äta någonting innan ruset eftersom att risken annars är att man inte äter på flera timmar och i synnerhet om man kör race. Det är bättre att vara mätt när man börjar.
Likaså på tredje frågan hade jag för vana att ta nässpray en stund innan ruset. Dock ska det bekännas att jag är mer eller mindre beroende av nässpray och således tog jag det innan jag snortade för att se till att luftvägarna var utvidgade. En halvtimme till timme efter intaget av pulvret såg jag till att skölja näsan med vatten och emellanåt smörja så gott som man kom åt med lillfingret med Niveas hudkräm. Detta eliminerar eventuell risk för att få näsblod och uttorkad näsa väldigt bra.