2009-03-25, 19:49
Medlem
Vias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannyboy76
https://www.flashback.org/showthread.php?t=184142

det här hände en kille som snorta...och då fick han i sig ca 75% pågrund av vad som går bort när man snortar, tänk om han skjutit i sig samma mängd ?

https://www.flashback.org/archive/i...18198-p-3.html

den där upplevelsen låter ju oxå fin...tänk ifall hon skjutit samma mängd ?

vissa mår nog jävligt bra av att skjuta, medan andra nog skulle vart döda nu, då alla inte har samma tolerans...det är riskabelt tror jag...

Ok. Som jag sa: JAG däckar (blir medvetslös) på "OD" men dör inte ändå. Blir bara sagolikt påtänd när jag vaknar i en blodpöl. (Vilket självklart är äckligt.)
Givetvis är detta inget jag rekommenderar, men jag ställer mig ytterst skeptiskt till att en frisk (hjärtat) människa hinner trycka så mycket att vederbörande dör innan medvetslösheten inträder.

I dina exempel snortas & bombas det. Vid de administrationssätten hinner man inta "mer än nyttigt" innan det första man snortade eller bombade hinner få effekt i kroppen.
Däremot har du alldeles rätt i att det är riskabelt på en hel massa andra sätt att skjuta.
Ponera att det inte är tjack .. utan nåt annat elände i pumpen - vilket i många fall är omöjligt att avgöra. Döden runt hörnet.
Personligen är jag högst medveten om att jag kanske är död inom fem minuter varje gång jag tar en panna ur en okänd påse.
Senast redigerad av Via 2009-03-25 kl. 19:53.
Citera
2009-03-25, 19:58
Medlem
rebelgirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannyboy76
https://www.flashback.org/showthread.php?t=184142

det här hände en kille som snorta...och då fick han i sig ca 75% pågrund av vad som går bort när man snortar, tänk om han skjutit i sig samma mängd ?

https://www.flashback.org/archive/i...18198-p-3.html

den där upplevelsen låter ju oxå fin...tänk ifall hon skjutit samma mängd ?

vissa mår nog jävligt bra av att skjuta, medan andra nog skulle vart döda nu, då alla inte har samma tolerans...det är riskabelt tror jag...

Jag har aldrig påstått att det är riskfritt att skjuta amfetamin. Bara att dö av en överdos amfetamin på det sättet inte är det troligaste. Här håller jag med Via. Oralt och nasalt hinner du få i dig en större mängd innan tjacket slår på. Skjuter du det går det på nån sekund innan ruset uppstår. Medvetslöshet inträffar innan du hinner trycka i dig den dödliga dosen. Har man löst en normal dos och man är frisk i övrigt är od inte vidare troligt.
Citera
2009-03-25, 20:03
Medlem
Vias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rebelgirl
Jag har aldrig påstått att det är riskfritt att skjuta amfetamin. Bara att dö av en överdos amfetamin på det sättet inte är det troligaste. Här håller jag med Via. Oralt och nasalt hinner du få i dig en större mängd innan tjacket slår på. Skjuter du det går det på nån sekund innan ruset uppstår. Medvetslöshet inträffar innan du hinner trycka i dig den dödliga dosen. Har man löst en normal dos och man är frisk i övrigt är od inte vidare troligt.

Puss på dig.

Kolla vad alla GAMLA pundare säger.
- Att snorta eller bomba tjacket är en nymodighet. (Utom möjligen att bomba i brist på verktyg.)
Förr, på 60 & 70 -talet, var det aldrig snack om något annat än intravenöst i tjacksvängen.

Undrar varför? (*Fnissar hysteriskt*)
Citera
2009-03-25, 20:25
Medlem
rebelgirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Via
Puss på dig.

Kolla vad alla GAMLA pundare säger.
- Att snorta eller bomba tjacket är en nymodighet. (Utom möjligen att bomba i brist på verktyg.)
Förr, på 60 & 70 -talet, var det aldrig snack om något annat än intravenöst i tjacksvängen.

Undrar varför? (*Fnissar hysteriskt*)

Vi kanske borde slå i oss varsin rejäl panna och snacka forna tider. Hihi

Näe, nu tycker jag att det börjar bli "end of discussion". För att sammanfatta: Av erfarenheter och logiska fakta har vi konstaterat att IV inte är troligaste administrations sättet för en OD. Självklart kan det dock inträffa. Har man ingen som helst erfarenhet av tjack/droger i allmänhet bör man nog skippa att injicera överhuvudtaget.

Ranson efter person!
Citera
2009-03-25, 20:33
Medlem
Galadrins avatar
jag har tänkt på och prova att skjuta amfetamin hur ska man göra blanda speedet med vatten? spelar det nån roll om vattnet är kaldt eller varmt?
hur mycket vatten och speed ska man blanda?
Citera
2009-03-25, 20:52
Medlem
rebelgirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galadrin
Har redan bestämt mig annars så skulle jag ej frågat.

Ska man ta det steget bör man åtminstone ha sällskap av någon med erfarenhet. Fråga den personen. Jag vill inte uppmuntra någon som inte skjutit amfetamin att göra det. Samvetet säger att det redan finns tillräckligt många sprutnarkomaner i världen. Om du inte vet vilka doser du tål eller vad du ska lösa det i kan jag inte tycka att det på något sätt verkar vara en smart idé.

Dessutom skulle jag inte lita alltför mycket på information som finns på FB. Även om många vet vad de pratar om. Tänk om jag vore superevil och lurades!?!
Citera
2009-03-25, 21:16
Medlem
Galadrins avatar
Citat:
Ska man ta det steget bör man åtminstone ha sällskap av någon med erfarenhet. Fråga den personen. Jag vill inte uppmuntra någon som inte skjutit amfetamin att göra det. Samvetet säger att det redan finns tillräckligt många sprutnarkomaner i världen. Om du inte vet vilka doser du tål eller vad du ska lösa det i kan jag inte tycka att det på något sätt verkar vara en smart idé.

Dessutom skulle jag inte lita alltför mycket på information som finns på FB. Även om många vet vad de pratar om. Tänk om jag vore superevil och lurades!?!

jag tåler veldigt mycket. men vad kan vara så farligt? har provat starkare saker en amfetamin. jag skjuter inte ensam har lärt mig att aldrig prova nått nytt utan en nykter barnvakt
Citera
2009-03-25, 21:32
Medlem
rebelgirls avatar
Citat:
jag tåler veldigt mycket. men vad kan vara så farligt? har provat starkare saker en amfetamin. jag skjuter inte ensam har lärt mig att aldrig prova nått nytt utan en nykter barnvakt

Har den "nyktra barnvakten" någon erfarenhet av att injicera amfetamin?
Citera
2009-03-25, 21:40
Medlem
Galadrins avatar
Citat:
Har den "nyktra barnvakten" någon erfarenhet av att injicera amfetamin?

han har sakt att han har provat det förut så han är inte så väldigt efaren
Citera
2009-03-25, 21:55
Medlem
rebelgirls avatar
Citat:
han har sakt att han har provat det förut så han är inte så väldigt efaren

Ok. Hur som helst kommer jag inte ge dig några tips på hur du ska gå tillväga för att ev. skaffa dig ett sprutmissbruk. Ledsen att jag inte kan hjälpa dig, men jag tänker inte uppmuntra det.
Citera
2009-03-25, 22:03
Medlem
Galadrins avatar
Citat:
Ok. Hur som helst kommer jag inte ge dig några tips på hur du ska gå tillväga för att ev. skaffa dig ett sprutmissbruk. Ledsen att jag inte kan hjälpa dig, men jag tänker inte uppmuntra det.
har inte tänkt att skaffa nått sprutmissbruk. och du uppmuntrar inte mig du behöver endast förklara.
Citera
2009-03-25, 22:09
Medlem
rebelgirls avatar
Citat:
har inte tänkt att skaffa nått sprutmissbruk. och du uppmuntrar inte mig du behöver endast förklara.

Jag hade inte heller planer på att skaffa ett sprutmissbruk, det gav sig självt. Jag kanske är en tråkmåns men sådan information tycker jag du ska skaffa irl av någon du litar på. Men detta är ett fritt forum. Om någon annan känner sig manad att svara så; Varsegod!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in