2011-07-18, 15:49
Medlem
jimpss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snookiz
Alltså första gången bad jag om en väldigt liten dos, tror knappast att det var mer än 0.2-0.3g. Jag är 188 lång och väger 96 kilo, en överdos på den mängden låter väl rätt osannolik?

Jag tycker det mer låter som du fick kokain. Men varför skulle man säga att kokain är tjack, kokain är ju mycket dyrare. Men ett kokainrus håller ju ungefär så länge som du kände och många mår ju ganska dåligt efter eftersom man vill ha mer.

Citat:
Ursprungligen postat av snookiz
Om man har koncentrationssvårigheter vid prov, tex högskoleprovet. Skulle det funka bra att ta lite tjack en timme innan på morgonen och sen fylla på där efter ~4 timmar under en pause?

Ja, men jag skulle kört Metamina istället. Det är medicinskt amfetamin i tablettform som folk med AD(H)D kan få utskrivet. I Metamina har man plockat bort levoamfetaminet som många anser har dom negativa påverkningarna på kroppen. En tablett ligger på 5 mg men är mycket mer dospotent än gatuamfetamin så det räcker med ett par stycken. Metamina säljs svart också så det går att få tag på.

Men ska man ta amfetamin inför ett prov gäller det också att veta en bra dos för sig själv. Tar du för mycket kommer du ju bara bli speedad och snöa in dig på onödiga saker vilket antagligen försämrar ditt resultat på provet, hehe.
Citera
2011-07-18, 16:21
Medlem
fenazepams avatar
hur ligger det till med tjacket i sthlm för tillfället?
brukar inte ofta men kommer ihåg för bara några år sedan flödade med fint vitt klet för 200kr/g och idag är det nå konstigt stentjack som,enligt mig, inte är bra och så tar folk 400kr/g?!?!

är det bara jag med dåliga kontakter eller är det fler som tycker att utbudet har blivit sämre samt dyrare?
Citera
2011-07-18, 19:22
Medlem
Madgunners avatar
Köpte du guld ? Men nu menar jag smyckesguld ? Så mycket betalar ingen i Stockhlolm
Citera
2011-07-19, 17:44
Medlem
fenazepams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madgunner
Köpte du guld ? Men nu menar jag smyckesguld ? Så mycket betalar ingen i Stockhlolm

Nepp! Inget guld, bara så kallat "stentjack".
Många här på fb har skrivit att det är jättebra och det räcker med en 0.1a för hela kvällen. Själv tror jag inte ens att det är amfetamin.

Men ligger priserna fortfarande på 1k för 5g för er här i huvudstaden?
Citera
2011-07-21, 12:02
Medlem
tjack chiraqs avatar
woho! fått tag på riktigt jävla dundertjack, obankat och utan några led alls nästan. slog precis i mig en panna, kanske 0.5 eller något MAX och sitter nu och svävar iväg

vill nästan inte att kicken ska komma snart, utan vill bara sväva hela tiden. flimmriga ögon och lite småyr syn, nomnom. var nästan två år sen jag tog IV sist, kanske inte bästa beslutet men aaaw.
Citera
2011-07-23, 02:57
Medlem
Akratess avatar
Fick tag på något väldigt fint tjack idag, mår kanon, kan fortfarande stänga ögonen och är riktigt pigg och energi fylld men samtidigt väldigt avslappnad.
Kan vara för att jag tog 2 stavar innan men men! Mår bra som fan för det!
Citera
2011-07-30, 04:33
Medlem
Vredesbyrds avatar
Hej Bullen

Mitt namn är Vredesbyrd, jag är 22 år gammal och jag har ett litet problem. Jag har en relativt limiterad kännedom om just Amfetamin. Det är en av de droger som jag aldrig riktigt kommit för mig att testa och är nog den drog som jag vet minst om.

Nu är det så att jag imorse 08:50 var och handlade 2g tjack av min pålitliga och professionella kran. Min kran tyckte att jag såg lite seg ut, det gjorde jag efter en natt med xanor, bubbel och öl. Så min kran heller upp en liten shot dos åt mig med de betryggande lovord som löd; "Nu kommer du nog kvickna till och se lite mer kry ut!". Eftersom detta är en kran och inte en vän till mig så förväntade jag mig inte detta men blev glatt överraskad över lite gratis dos. Efter att det kickat på så uppskattade jag genom fingerkänsla mängden i shoten till ca 0,2-0,3g ungefär.

Senare på kvällen drack jag 4-5 starköl mellan 19.00 och 24.00, häller i mig en shot på 0,5g strax efter att klockan slagit ett. Jag känner mig ju uppåt, har till viss del den sköna känslan i kroppen med några få rysningar som knappt gör sig tillkänna nu. Tre och en halv timme liksom, kan min konsumption av benso, öl och röka natten mellan tors-fre samt ölen jag drack ikväll ha försämrat ruset på något vis?

Jag har uppskattningsvis testat ca 10g+ tjack om jag skulle slå ihop allt. Olika former, konsistenser etc. Men jag har aldrig känt mig såhär besviken på en 0,5a. Jag intar det alltid oralt, jag intar det inte ofta och har således ingen tolerans heller. Tvivlar på att min kran sålt mig dåligt eller tjack som varit på tok för utbankat, även om kranen kvalitet varierar så har jag aldrig ändå känt mig missnöjd, men nu känns det typ som att jag är på g att bli riktigt fjuttad, men thats it. Det kommer inge mera.

Skulle vara kul om någon kunde besvara mina frågor och lösa mysteriet med varför jag inte känner mig speciellt fräst.

Edit; Som ni ser så går det ju att mala i en evighet, men det känns som att den där absoluta känslan man får av dos inte riktigt infinner sig.
Senast redigerad av Vredesbyrd 2011-07-30 kl. 04:40.
Citera
2011-07-30, 04:46
Medlem
Tja!

Har varit på fest ikväll där det fanns en hel del shit om man säger så. Jag som aldrig har provat förut körde bara lite "rester" på tandköttet för några timmar sen och nu sitter jag här pigg och stirrig som fan.
Jag börjar dock jobba 09:40 idag så borde försöka sova snart...

I alla fall så ska jag på fest idag (lördag) också och har då "beställt" 0,5g till mig. Jag har som sagt aldrig provat innan igår/idag och då körde jag ju bara lite på tandköttet. Jag börjar jobba 12:00 på söndag och jobbar till 16:00. Tycker ni att det är värt att prova första gången även fast jag jobbar imorgon (söndag)? Tänkte dra i mig det ganska tidigt så att ruset släpper runt 02-03. Jag ska även dricka en del öl. Hur mycket bör jag ta? Tydligen var det jävligt rent tjack. Kranen som jag känner ganska personligen sa att han fick tipset om att blanda ut det som fan för att kunna sälja dyrare, men han hade ingen lust med det eftersom det är polare som köper. Sen vet jag ju inte hur rent det egentligen är då jag är oerfaren. Men jag tyckte att lukten och smaken påminde om tvättmedle om det säger något, haha. Jag tänkte kanske dra 0,2-0,3 till att börja med? Ska jag bomba eller snorta?
Är lite nervös eftersom det är första gången och jag egentligen har sagt att jag inte ska ta syntetiska droger (håller mig till naturliga!)

Nu är jag sjukt taggad på att i alla fall prova då jag lever efter mottot att man inte ska dö nyfiken!

Mvh

Liberty can
Citera
2011-07-30, 05:42
Medlem
ant's avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vredesbyrd
Ja det kan bero på att du tog benso, men lite mer specifikt vilken benso tog du?
Vissa bensos har ju väldigt lång halveringstid och om man blandar benso och tjack så tar de liksom "udden" av varandras rus, så det är väl inte helt otroligt att det kan vara så.

F.ö. så kanske ett annat intagningssätt skulle fungera bättre? Biotillgängligheten oralt för tjack är ju trots allt 50%

Citat:
Ursprungligen postat av libercan
Om det är första gången du tar samt du tar 0,5g så lär du nog inte sova den natten, om du nu inte tar jättetidigt. För bara för att ruset är slut så lär du nog inte kunna sova.

Jag tycker att om man ändå ska knarka så ska man göra det ordentligt, så om du tar nästan allting på kvällen och sen lite på dagen efteråt och skiter i att sova så ska det nog inte vara några större problem att jobba de där fyra timmarna och sen sova skönt natten från söndag till måndag istället.
Tycker det borde vara bättre/roligare att göra så än att ligga vaken och skruva sig i sängen i flera timmar och försöka sova.

Sen kan du tänka på att det är svårt att bli full när du är tjackad, du lär dricka relativt mycket i sådana fall.
Försök även att käka någorlunda ordentligt under och efter ruset, så att du på så sätt mildrar avtändningen.

Och ja amfetamin kan lukta/smaka som tvättmedel/rengöringsmedel eftersom det är väldigt basiskt precis som sådana hushållsmedel.

Snorta ger lite kraftigare rus än att bomba, men samtidigt lite kortare rus så det är upp till dig vad du vill göra. Men att börja med några linor på totalt 0,2-0,3g och sedan fylla på låter bra.

Och sen får du tänka på att en kran alltid är en kran och säger det mesta för att sälja.
Har också hört dessa historier om tjack som är så starkt så man MÅSTE blanda ut, att det är så starkt så det frätte hål på påsen ( ) o.s.v, men sedan har produkten knappt varit av standardkvalité.

Aja, hoppas du får en trevlig kväll i alla fall och att du hade någon nytta av detta onödigt långa och röriga inlägg (lätt hänt att det blir så en fredagskväll/natt ).
Citera
2011-07-30, 06:10
Medlem
Vredesbyrds avatar
Jag har 0,5g kvar som jag ska ta, men jag tänkte härda ut så länge som möjligt innan jag fyller på med det, så brukar jag alltid göra och då man verkligen tänjt på suget som mest är det som skönast då välmående och rysningar kryper inom en.

Jag har testat rektal administration av amfetamin en eller två gånger, doser om 0,5g per panna. Har alltid doserat 0,5g redan sen första gången jag testade det, så det har blivit den mängd jag tycker passa bäst. Det jag dock har upplevt de två gånger jag kört rövpannor på tjack så har jag tyckt att oralt intag av samma dos har slagit bättre för mig(Både bomber och shottat lösningar). Visst är två rövpannor ganska lite underlag för att kunna fördöma amfetaminets rektala förmåga, då jag tagit det oralt ca 20ggr.

Men för att få lite klarhet i denna ordbajsning, hur skiljer sig rektal från oral administrering om vi utgår ifrån att samma mängd Amfetamin intagits på de två olika visen. Hur skiljer sig ruslängden? Kvaliteten på ruset? mm.

Brukar bli riktigt påtänd i flera timmar på detta doseringsvis då jag tar amfetamin oralt, sen kunna rida på vågen av energi som man ändå har då det härligaste är förbi och när jag anser att jag är jättesugen på en påfyllning så kör jag i mig 0,5g osv.
Citera
2011-07-30, 06:56
Medlem
Vredesbyrds avatar
Jaja, hur som haver. Har bestämt mig för att spara min 0,5a fram tills 10-11 snåret och sedan köra en rövpanna på det, jag får återkomma med resultat, det tråkiga är ju bara om jag skulle bli missnöjd även denna gång jag testar det, i värsta fall far jag väl ut åt helvete och köper en ny gubbe i ilska för pengar jag egentligen inte borde lägga på tjack.

Å andra sidan så har jag bara haft positiva upplevelser då jag med hjälp av rektal administration intagit opiater, huvudsakligen Dolcontin. Där märkte jag verkligen skillnaden jämfört med i början då jag brukade knapra på mina Dolcontin. Har även kört Dolcontin IV, det slår ju röven med en sak, rushen och några kommande minuter av extremt välmående. Då jag kört rövpanna så har jag upplevt en liten mysig rush, om än den inte är i närheten av IV så kändes den ändå!
Citera
2011-07-30, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ant'
Ja det kan bero på att du tog benso, men lite mer specifikt vilken benso tog du?
Vissa bensos har ju väldigt lång halveringstid och om man blandar benso och tjack så tar de liksom "udden" av varandras rus, så det är väl inte helt otroligt att det kan vara så.

F.ö. så kanske ett annat intagningssätt skulle fungera bättre? Biotillgängligheten oralt för tjack är ju trots allt 50%

Om det är första gången du tar samt du tar 0,5g så lär du nog inte sova den natten, om du nu inte tar jättetidigt. För bara för att ruset är slut så lär du nog inte kunna sova.

Jag tycker att om man ändå ska knarka så ska man göra det ordentligt, så om du tar nästan allting på kvällen och sen lite på dagen efteråt och skiter i att sova så ska det nog inte vara några större problem att jobba de där fyra timmarna och sen sova skönt natten från söndag till måndag istället.
Tycker det borde vara bättre/roligare att göra så än att ligga vaken och skruva sig i sängen i flera timmar och försöka sova.

Sen kan du tänka på att det är svårt att bli full när du är tjackad, du lär dricka relativt mycket i sådana fall.
Försök även att käka någorlunda ordentligt under och efter ruset, så att du på så sätt mildrar avtändningen.

Och ja amfetamin kan lukta/smaka som tvättmedel/rengöringsmedel eftersom det är väldigt basiskt precis som sådana hushållsmedel.

Snorta ger lite kraftigare rus än att bomba, men samtidigt lite kortare rus så det är upp till dig vad du vill göra. Men att börja med några linor på totalt 0,2-0,3g och sedan fylla på låter bra.

Och sen får du tänka på att en kran alltid är en kran och säger det mesta för att sälja.
Har också hört dessa historier om tjack som är så starkt så man MÅSTE blanda ut, att det är så starkt så det frätte hål på påsen ( ) o.s.v, men sedan har produkten knappt varit av standardkvalité.

Aja, hoppas du får en trevlig kväll i alla fall och att du hade någon nytta av detta onödigt långa och röriga inlägg (lätt hänt att det blir så en fredagskväll/natt ).

Tack för ett bra svar!

Jag funderar på om jag ska ta ikväll eller inte. Har lite at från det lilla jag tog igår och nu när jag ska till jobbet efter att ha sovit dryga 40min känner jag mig lite sådär, haha. Men jag får helt enkelt se. Jag ska ju även jobba måndag, 7h, så kan bli riktigt jobbigt om jag får en skön at...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in