Citat:
Tänkte bara nämna att jag i dag testade amfetamin för första gången i en medicinsk dos typ. Vet inte exakta mg men under 100 åtminstone.
Åtminstone så ville jag säga att jag kände mig klart mer normal, minimal ångest och depressionen försvann rätt mycket så det här var verkligen något som fungerade för mig. Nu gäller det ju dock att inte bruka det dagligen trots att det gav så bra effekt. Inget rus alltså utan enbart för att fungera.
Vad kan vara lagom att ta i veckan utan att "riskera" beroende (både psykiskt och fysiskt) samt att det inte tär på en? Två sådana här dagar i veckan hade ökat livskvalitén oerhört nämligen.
Tack till er som läst och än mer till er som eventuellt svarar!
Åtminstone så ville jag säga att jag kände mig klart mer normal, minimal ångest och depressionen försvann rätt mycket så det här var verkligen något som fungerade för mig. Nu gäller det ju dock att inte bruka det dagligen trots att det gav så bra effekt. Inget rus alltså utan enbart för att fungera.
Vad kan vara lagom att ta i veckan utan att "riskera" beroende (både psykiskt och fysiskt) samt att det inte tär på en? Två sådana här dagar i veckan hade ökat livskvalitén oerhört nämligen.
Tack till er som läst och än mer till er som eventuellt svarar!
Hej!
Hmm jag tror största risken med självmedicinering amfetamin är just den att det är så jäkla svårt att hålla sig till de doser o antal dagar man tänkt. Jag tror i princip alla (inkl. jag själv) som självmedicinerat med ”gatuvarianten” på nåt sätt alltid ökar mängd, tar oftare eller för den sakens skull, tar ”lite extra just idag”.
Jag känner många ”högfungerande” med jobb eller barn och ingen av dem (o inte heller jag) har hållt sig till lite per dag.
Substansen liksom lurar hjärnan o man hittar svepskäl förr eller senare att ta oftare/ta mer för att ”festa till en helg ihop”. Sedan nästan varje helg… O mer än man ska på vardagar..
Och jag tror att generellt har alla som tar det från början tänkt att ”Om jag tar lite per dag” o hur bra den extra energin o lugnet det ger hjärnan o att få en paus från problem o må underbart verkligen förhöjer livskvalitén, att det skulle va bra om det funkade, men så har det slutat i missbruk istället. Eller åtminstone vet jag ingen som har testat som sedan lagt ned och aldrig tänkt ta igen.
Tycker även det är lurigt för man känner inte av abstinens/sug efter mer förrän efter 3-4 dygn, mitt bästa tips är nog att ha det i åtanke! För det tog lång tid för mig o de jag känner att förstå att man i nån mån var beroende även om ”man inte hade sug o enkelt kunde va 1-2 dar utan”.
Suget visar sig liksom efter 3-4 dagar och från där, ofta som extrem rastlöshet o irritation o utmattning o hjärnan är inte riktigt med. Förrän man tar igen.
Tror att så länge du reglerar (om man kan det) eller liksom.. Har det i åtanke, så borde du klara dig ganska OK.. Ta hand om dig!