Citat:
Ursprungligen postat av
Obekvamstamning
Jag vet att termen inte används längre men det är lättare att skriva än adhd med h som hypo.
Det var nog det mest korkade och marxistiska jag läst 2021, finns massor av adhd och autister som inte har en myndighetstämpel av olika orsaker eller trycks ner och motarbetas av ett föråldrat system.
Vill man ha riktig information så ska man vända sig till de starka företalarna med lived experience. Kommunalkärringararna har inte koll på en skit och göra ibland eller ofta mer skada än nytta.
ADD är en pricksäker diagnos på det som jag lider av. Innan så tyckte jag ADHD säkert var ett hittepå och såg ner på dem med diagnosen.
När jag fick diagnosen ADD så trillade polletten ner.
Min störning ger inte en hyperaktivitet utåt, den ger en stress som ackumuleras inne i kropp och själ.
Om ni vill veta mer så använder min hjärna kortisol från binjurarna för att kompensera dopaminbristen som orsakas av en genetisk defekt.
Kortisol är ett stresshormon för att man ska försvara sig mot anfall, men är aktiverat alltid i min kropp.
Att det även fräter sönder hjärncellerna och orsakar Alzheimers kan de tvivlade lägga till innan de fortsätter att håna oss.