2022-09-14, 15:56
Medlem
danibanani420s avatar
Tjack känns igen på luckten och smaken. Det är ungefär som man känner igen cannabis. Jag tror att varnligt tjackj är det bässta att ta om det är första gången. Och att ta det väldigt lungt med mdma. Dennas kraft underskatar jag inte.
Citera
2022-09-14, 20:37
Medlem
bortmedfifittors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungen101
Finns människor som har bra självkontroll jag har inga problem att ta det ibland bara. Oftast för mig tar jag det i ett par dagar i sträck sedan vilar 1 månad. Men jag förstår vad du menar det är sjukt lätt att falla in i ett beroende.

Du hade tur! De flesta som gillar tjack lite väl har adhd eller add (ofta utan att ha fått den formellt), och då är det raka vägen ner i fördärvet. Normala människor brukar inte fastna för tjacket på samma sätt.
Citera
2022-09-14, 22:34
Medlem
kungen101s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bortmedfifittor
Du hade tur! De flesta som gillar tjack lite väl har adhd eller add (ofta utan att ha fått den formellt), och då är det raka vägen ner i fördärvet. Normala människor brukar inte fastna för tjacket på samma sätt.

Jag har nog alla diagnoser som går att ha så vet inte om det har med tur att göra. Det finns som sagt människor med bra självkontroll även om det är svårt att tro.
Citera
2022-09-15, 18:44
Medlem
Behöver lite hjälp..

Har kört tjack ett tag och det funkar sådär. Gillar absolut känslan och kicken men det känns inte som att det funkar ”som det ska”?
Jag kör alltid upp i snoken. Ca 100-200mg med 40min-1h mellan doserna.

Jag ska försöka beskriva ruset så bra jag kan. Jag pratar en massor och blir ovanligt social (är väldigt introvert som person). Jag jobbar mycket mer effektivt och uppgifter jag vanligtvis skjuter upp blir helt plötsligt mycket roligare att ta tag i.
Hjärtat slår en aning snabbare och hårdare.
Jag får aldrig större pupiller. Jag har naturligt rätt så stora pupiller men det är nästan så att jag tycker att de blir mindre när jag drar tjack? Jag har inga problem att somna alls. Blir trött som vanligt och jag kan utan problem gå å lägga mig och somna även när jag precis dragit en lina. Hungerkänslorna försvinner och jag känner inget sug efter mat, men har absolut inga problem med att äta ändå. Kan trycka en hel pizza utan problem, de ända är att jag inte riktigt känner av hungern. Jag får aldrig nån sån ”stirrig” blick. Känner inte heller av någon större känsla av lycka.

Sammanfattningsvis så är det ända jag känner är att jag blir lite mer social och att hjärtat slår fortare. Vissa tillfällen blir jag väldigt darrhänt..?

Min fråga är nu då: Är denna beskrivningen av rus så som det ”ska” kännas? Om inte, hur ska det kännas?

Detta är en ungefärlig beskrivning. Ibland känner jag av mer, vissa tillfällen känner jag inget alls.. Tanken har stått mig att jag har haft otur varje gång och att det bara är dåligt tjack. Men jag känner ju fortfarande av det till en viss det? Det är som att jag bara får halva effekten.

Samma med AT:n. Ibland är den hemsk och jag tar mig inte upp ur sånger på en hel dag, ibland känns det inget alls.

Någon som har fått samma upplevelse eller förstår vad jag menar och har någon aning om vad det beror på?
Citera
2022-09-15, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Na1c0n
Vad är det för böter för amfetamin i kroppen? Slås det ihop med andra böter av t.ex andra droger?

Det kan bli fängelse.

Gällande brott:
Det kan bli fängelsestraff.
https://lawline.se/answers/12230
Citera
2022-09-15, 21:13
Medlem
Stjaertsmoers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Potatismos81
Behöver lite hjälp..

Har kört tjack ett tag och det funkar sådär. Gillar absolut känslan och kicken men det känns inte som att det funkar ”som det ska”?

Jag ska försöka beskriva ruset så bra jag kan. Jag pratar en massor och blir ovanligt social (är väldigt introvert som person). Jag jobbar mycket mer effektivt och uppgifter jag vanligtvis skjuter upp blir helt plötsligt mycket roligare att ta tag i.
Jag får aldrig större pupiller. Jag har naturligt rätt så stora pupiller men det är nästan så att jag tycker att de blir mindre när jag drar tjack? Jag har inga problem att somna alls. Blir trött som vanligt och jag kan utan problem gå å lägga mig och somna även när jag precis dragit en lina. Hungerkänslorna försvinner och jag känner inget sug efter mat, men har absolut inga problem med att äta ändå. Kan trycka en hel pizza utan problem, de ända är att jag inte riktigt känner av hungern. Jag får aldrig nån sån ”stirrig” blick. Känner inte heller av någon större känsla av lycka.

Sammanfattningsvis så är det ända jag känner är att jag blir lite mer social och att hjärtat slår fortare. Vissa tillfällen blir jag väldigt darrhänt..?

Min fråga är nu då: Är denna beskrivningen av rus så som det ”ska” kännas? Om inte, hur ska det kännas?

Detta är en ungefärlig beskrivning. Ibland känner jag av mer, vissa tillfällen känner jag inget alls.. Tanken har stått mig att jag har haft otur varje gång och att det bara är dåligt tjack. Men jag känner ju fortfarande av det till en viss det? Det är som att jag bara får halva effekten.

Samma med AT:n. Ibland är den hemsk och jag tar mig inte upp ur sånger på en hel dag, ibland känns det inget alls.

Någon som har fått samma upplevelse eller förstår vad jag menar och har någon aning om vad det beror på?

Spontan reaktion från mig är att du kör små doser, alternativt har väldigt utslaget tjack. Darrigheten kan vara att det är slaget med en massa koffein.

Det du beskriver är utan tvekan effekterna av att ta tjack. Men om ditt tjack är bankat med en massa skit så kan det bli så att dessa effekter tar överhanden om du ökar doseringen.

Att du kan somna utan problem är enligt mig en stor indikation på att tjacket håller alldeles för låg kvalitet.
Citera
2022-09-16, 18:38
Medlem
Akvavitaes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HyperFocusedMan
Det kan bli fängelse.

Gällande brott:
Det kan bli fängelsestraff.
https://lawline.se/answers/12230

Lol nej! Ringa narkotikabrott ger böter. Däremot så blir det annorlunda om du blir tagen bakom ratten och pissar positivt, som i artikeln du länkar.
Citera
2022-09-16, 23:49
Medlem
graffdatshits avatar
Citat:
Behöver lite hjälp..

Läste övre hälften av ditt inlägg och kan tipsa dig om att inte testa mitt tips på jobb eller liknande men ta typ ett gram föredragsvis iv annars bomba eller rpa det! Då får du känna av ett riktigt amfetaminrus
Citera
2022-09-17, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av graffdatshit
Läste övre hälften av ditt inlägg och kan tipsa dig om att inte testa mitt tips på jobb eller liknande men ta typ ett gram föredragsvis iv annars bomba eller rpa det! Då får du känna av ett riktigt amfetaminrus
Sen kan du ju även berätta om allt det negativa med ditt förslag också. Tycker det är vansinne att rekommendera den dosen - trots att jag inte har någon vidare erfarenhet själv av amfetamin! Behandla drogerna med respekt!
Citera
2022-09-17, 10:01
Medlem
Norrlandsflickans avatar
Jag har en fundering. Låt säga att jag är på tjo i 24 timmar, och X antal timmar utav dom består av bra sex med sambon. Låt säga 9 timmar.

Vad är grejen med att sekunden man fått orgasm så är det som att luften går ur? Kan känna mig aspepp och pågång, tills jag kommer. Då känns hjärna och kropp som att den varit pågång i 14 dagar, inte 24 timmar. 😂

Ska tillägga att jag sköter både vätskeintag, vitaminer och mat.
Citera
2022-09-17, 14:48
Medlem
Losdrivarexistenss avatar
Citat:
Behöver lite hjälp..

Du kanske har grov adhd eller har gått in dig så pass att du måste ta lite mer? Alternativt är tjacket skit. Nu hamnar jag i helvetet men du kan ju också plocka fram verktygen och be någon sätta en 0,5 a på dig. Gör inte det, men då kommer det börja "kännas" igen garanterat.

Jag känner sådär förutom biten med sömnen om jag tar en pyttelina. Pyttelina 300mgish. Ögonmått.
Citera
2022-09-17, 14:53
Medlem
Losdrivarexistenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norrlandsflickan
Jag har en fundering. Låt säga att jag är på tjo i 24 timmar, och X antal timmar utav dom består av bra sex med sambon. Låt säga 9 timmar.

Vad är grejen med att sekunden man fått orgasm så är det som att luften går ur? Kan känna mig aspepp och pågång, tills jag kommer. Då känns hjärna och kropp som att den varit pågång i 14 dagar, inte 24 timmar. 😂

Ska tillägga att jag sköter både vätskeintag, vitaminer och mat.

Ni kanske börjar känna hur jävla slut ni är? Testa att knulla i nio timmar intensivt och gör massa pervers skit du aldrig skulle göra annars och känn hur fräsh du känner dig. Man skulle kunna säga att du tagit ett tvåveckors lån av ditt dopaminsystem, och nu ska du casha. Ni kan ju bara försöka äta något, ta mer och köra vidare också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in