2021-05-20, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grumbo
Skriver åt en aningen IQ-befriad bekant här som tydligen dammsög upp en lina amfetamin igårkväll nasalt.
Jag kom över idag för att han nojade så mycket.

Det han har tagit är vitt och 99% torrt, och stinker av den klassiska amfetaminstanken när man luktar i påsen. Det är enligt uppgift EJ tillverkat i Sverige.

Till saken:
Han tog bara en enda, medelstor (normal), rätt smal lina av detta igår circa 23.00-23.30, men är likväl än idag, 17 timmar senare, fortsatt hyper, energisk och väldigt tydligt über-tjackad.
Jag har erfarenhet av tjackpåverkade och kan se fort om nån är påverkad så jag överdriver inte när jag säger att den här snubben är lika uppe i varv som om det var ett nytt rus, men det är det inte.

Jag vet att han köper enstaka gram, typ en i månaden, och den här påsen har inte ens en femtedel gått åt av, och han är ärlig, så utgå här från att det är helt sant att han bara tagit denna lina.

Undrar då om detta kan vara nåt "metabankat" eller t.o.m bara metamfetamin? Har aldrig sett metamfetamin personligen men det ska väl vara lite gulare, inte vitt?

Går det att få reda på om det här grammet råttgift innehåller något metamfetamin?

Eller är det möjligt att han fått tag i såpass potent amfetamin, är det ens möjligt att man kan vara fortsatt hyper utan nån sömn i 17-18h på en enda lina av vanligt amfetamin idag?

Tack för eventuella hjälpsamma och informativa svar. All slags info som rör detta är av hjälp.

PS: Han är lite stissigt darrig och säger att han satt och redigerade nån liten text på facebook, ett enda inlägg alltså, i 7-10 timmar. Tyder det på tjack eller meta? Har personligen aldrig sett ens tjackisar bli så besatta av en enda syssla att de pillar med den i 10 timmar utan en sekunds uppehåll.
PS2: Jag svär, haha, att jag inte "frågar åt en vän" *hint* utan jag frågar här verkligen helt ärligt åt den här killen p.g.a att jag inte vet nåt om meta.

Det skulle kunna vara meta. Har fått det ett par gånger och jag själv anser att det påverkar blodtrycket betydligt mer, kunde knappt stå upp för det blev svart för ögonen. Hur är det för din vän?
Citera
2021-05-20, 23:28
Medlem
Citat:
Skriver åt en aningen IQ-befriad bekant här som tydligen dammsög upp en lina amfetamin igårkväll nasalt.
Jag kom över idag för att han nojade så mycket.

Det han har tagit är vitt och 99% torrt, och stinker av den klassiska amfetaminstanken när man luktar i påsen. Det är enligt uppgift EJ tillverkat i Sverige.

Till saken:
Han tog bara en enda, medelstor (normal), rätt smal lina av detta igår circa 23.00-23.30, men är likväl än idag, 17 timmar senare, fortsatt hyper, energisk och väldigt tydligt über-tjackad.
Jag har erfarenhet av tjackpåverkade och kan se fort om nån är påverkad så jag överdriver inte när jag säger att den här snubben är lika uppe i varv som om det var ett nytt rus, men det är det inte.

Jag vet att han köper enstaka gram, typ en i månaden, och den här påsen har inte ens en femtedel gått åt av, och han är ärlig, så utgå här från att det är helt sant att han bara tagit denna lina.

Undrar då om detta kan vara nåt "metabankat" eller t.o.m bara metamfetamin? Har aldrig sett metamfetamin personligen men det ska väl vara lite gulare, inte vitt?

Går det att få reda på om det här grammet råttgift innehåller något metamfetamin?

Eller är det möjligt att han fått tag i såpass potent amfetamin, är det ens möjligt att man kan vara fortsatt hyper utan nån sömn i 17-18h på en enda lina av vanligt amfetamin idag?

Tack för eventuella hjälpsamma och informativa svar. All slags info som rör detta är av hjälp.

PS: Han är lite stissigt darrig och säger att han satt och redigerade nån liten text på facebook, ett enda inlägg alltså, i 7-10 timmar. Tyder det på tjack eller meta? Har personligen aldrig sett ens tjackisar bli så besatta av en enda syssla att de pillar med den i 10 timmar utan en sekunds uppehåll.
PS2: Jag svär, haha, att jag inte "frågar åt en vän" *hint* utan jag frågar här verkligen helt ärligt åt den här killen p.g.a att jag inte vet nåt om meta.
Det jag har nu är meta bankat (bor utomlands) och jag skulle beskriva skillnaden mellan icke meta bankat och meta bankat som att jag blir mer korkad av meta bankat.
På ett ganska behagligt sätt. Glömmer vad jag gjorde i ett rum etc. Närtidsminnet blir så kass.

När jag tagit icke meta bankat amfetamin jag aceton renat själv så är jag vaken mycket längre än exakt samma produkt med 30% av whateva bort tvättat.

Har inte förstått varför eftersom det är samma tjack.

Besattheten skulle jag tro är personligt. Vi är flera vänner som använder samma sort och alla blir olika. En vän kan utan problem sitta och spela spel på mobilen i 30 timmar.

Hoppas det hjälper, inser att jag kanske är lite osammanhängande
Citera
2021-05-21, 06:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TjackadTjockis
Det skulle kunna vara meta. Har fått det ett par gånger och jag själv anser att det påverkar blodtrycket betydligt mer, kunde knappt stå upp för det blev svart för ögonen. Hur är det för din vän?

Otäckt där.

Haha, ja han "lever livet" tydligen, fortfarande vaken.

Varje gång man får skåda en sån tjackis är det ibland så att en ryser till av hur risig dens hälsa, kropp, mående, psyke, är. Den snubbens näsa är inte många gram från att rasa ihop. Men händer det så går de väl bara över till att fräta sönder röven eller köra i sig sprutor ist, skulle inte förvåna en. Vilket gift, att det kan få en annars frisk person att grovt förstöra sitt hjärta, sin näsa, vener, magsäck och tarmar, hjärna, blodtryck, penis, leder och ben, fingrar, rygg, ja allt det där och lite till brukar väl de som missbrukar tjack ha ont i.

Enda positiva aspekten med att skåda Tjackisen i samhället är att dens blotta uppsyn borde funka effektivt som avskräckande tecken på att en gör rätt i att aldrig röra drogen.
Citera
2021-05-21, 09:47
Medlem
Citat:
Otäckt där.

Haha, ja han "lever livet" tydligen, fortfarande vaken.

Varje gång man får skåda en sån tjackis är det ibland så att en ryser till av hur risig dens hälsa, kropp, mående, psyke, är. Den snubbens näsa är inte många gram från att rasa ihop. Men händer det så går de väl bara över till att fräta sönder röven eller köra i sig sprutor ist, skulle inte förvåna en. Vilket gift, att det kan få en annars frisk person att grovt förstöra sitt hjärta, sin näsa, vener, magsäck och tarmar, hjärna, blodtryck, penis, leder och ben, fingrar, rygg, ja allt det där och lite till brukar väl de som missbrukar tjack ha ont i.

Enda positiva aspekten med att skåda Tjackisen i samhället är att dens blotta uppsyn borde funka effektivt som avskräckande tecken på att en gör rätt i att aldrig röra drogen.
Det verkar märkligt att han skulle vara vaken Onsdag till Fredag oavsett vad han tog en lina av.
Påstår inte att han ljuger men om det är rent amfetamin/meta bankat tjack eller meta så är det inte rimligt.

Jag kan ingenting om dom mentala sido effekterna. Tex om någon kan ’fastna’ utan att amfetaminet längre är aktivt?
Citera
2021-05-21, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tourlife2020
Det verkar märkligt att han skulle vara vaken Onsdag till Fredag oavsett vad han tog en lina av.
Påstår inte att han ljuger men om det är rent amfetamin/meta bankat tjack eller meta så är det inte rimligt.

Jag kan ingenting om dom mentala sido effekterna. Tex om någon kan ’fastna’ utan att amfetaminet längre är aktivt?

Tycker också det låter orimligt. Oavsett tagen substans.
Citera
2021-05-21, 18:40
Medlem
st33rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TjackadTjockis
Tycker också det låter orimligt. Oavsett tagen substans.

Fanns faktiskt en sjuk rc-substans för några år sen desoxypipradrol. Finns nämnt i några trådar

Ett par korn typ några korn strösocker , det handlar om 0,x mg gav nån sorts amfetaminaktigt rus som höll en vaken i 24 timmar. Tog man ett korn till efter den tiden var man vaken 24 timmar till.

Tror det försvann från marknaden pga svårdoserat. Det är möjligt man skulle kunnat vara vaken i en vecka av att dra en lina av den substansen. Eller dö.
Senast redigerad av st33r 2021-05-21 kl. 18:46.
Citera
2021-05-21, 19:21
Medlem
Okej i onsdags dagtid fram till torsdag dagtid tog jag ungefär 1.5 gram tjack. Tanken var att jag sedan torsdag natt skulle sova, Hade någon pytteliten flis röka kvar som jag rökte intill natten. Hur som helst så fick jag ingen sömn natten till fredag heller och har ej sovit ännu. Rökat som ja köpte nyss som skulle hjälpa på traven var bland det sämsta jag rökt på länge. Jag borde dock förstått att den var dålig då det var gräs när han annars alltid har bra zutt.

Så nu ska jag åka till min riktiga kran som har bruning, men lockas ändå av ta ett gram tjack. Jag har ätit vilat och druckit en massa. Vad tror ni kommer det ens vara najs? Eller kommer jag få en till sömnlös natt?
Citera
2021-05-21, 20:25
Medlem
Nån som vet detta!
Jag behöver spara på mitt amfetamin så mycket de bara går. Om jag snortar så att de slår 5-10 minuter snabbare. Tjänar jag 5-10 minuter på mitt rus ?
Citera
2021-05-21, 23:46
Medlem
st33rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarintedalig
Nån som vet detta!
Jag behöver spara på mitt amfetamin så mycket de bara går. Om jag snortar så att de slår 5-10 minuter snabbare. Tjänar jag 5-10 minuter på mitt rus ?

Citera
2021-05-22, 06:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av st33r
förklara ? I min hjärna finns de möjlighet att jag sparar litegrann på att snorta istället för att bomba
Citera
2021-05-22, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarintedalig
förklara ? I min hjärna finns de möjlighet att jag sparar litegrann på att snorta istället för att bomba
Om du hade nämnt i ditt inlägg att du övervägde att snorta istället för att bomba hade det varit lättare att hjälpa dig. Ja du sparar en aning på att snorta istället för att bomba.
Läs första inlägget i denna tråden.
Citera
2021-05-23, 14:56
Medlem
Har en fråga har tagit tjack och är nojjig att det skall märkas på mig eller mina pupiller är jätte stora och dem känns suddiga .. Vad kan man göra ? Ska man fylla på mer tjack för att vakna till liv och slippa ögonen ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in