2017-06-29, 13:49
Medlem
yournotlikemes avatar
Om man har ett amfetamin av kvalite (något blött) som legat i ett skåp två veckor (tog ut det nu) och märker att det torkat samt tappat mycket vikt. Har potensen försämrats då på något sätt?
Citera
2017-06-29, 13:53
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yournotlikeme
Om man har ett amfetamin av kvalite (något blött) som legat i ett skåp två veckor (tog ut det nu) och märker att det torkat samt tappat mycket vikt. Har potensen försämrats då på något sätt?
Om vätskan var amfetamin i fribas (olja) som avdunstade har det tappat kvalité. Om vätskan bara var vatten så har den inte det. Därav svårt att svara på om du inte vet med säkerhet.
Citera
2017-06-29, 14:00
Medlem
yournotlikemes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Om vätskan var amfetamin i fribas (olja) som avdunstade har det tappat kvalité. Om vätskan bara var vatten så har den inte det. Därav svårt att svara på om du inte vet med säkerhet.

Ok tack för svar. Nej detta vet jag faktiskt inte.
Citera
2017-06-29, 20:12
Medlem
Citat:
Misstag av mig, jag läste effekt i all hast. I övrigt håller jag med om att vad du skriver är sådant som kan upplevas efter att ha avslutat en längre intensiv period av brukande även om min poäng är att det går att minimera de symptomen både under och efter en längre period av brukande.

Ja absolut. Eller snarare, det blir ännu värre om man har närings- och sömnbrist. Man kommer inte ifrån att amfetamin helt på egen hand ger både en sänkt dopaminsignalering och trytande dopaminreserv. Tom en NDRI som metylfenidat, som dessutom är en ganska mild sådan, ger klart kännbara besvär efter 2-3 veckors bruk. En potent NDRA som amfetamin ger betydligt starkare besvär.

För att svara på ursprungsfrågan måste man nog veta vad målet med bruket är. Viktnedgång? Orka jobba? Ha kul? Och hur stor den lägre dosen egentligen är, för den är definitivt inte 20mg per dag, om det inte är något man kokat ihop själv så det är rent, för 20mg köpt av världens bästa kran skulle ändå inte vara kännbart

Citat:
Ursprungligen postat av yournotlikeme

Inte ett dugg. Det är vatten som försvunnit, inget annat.
Citera
2017-06-29, 20:15
Medlem
Citat:

Fribas dunstar i princip inte. Oljor som blivit kvar när man gjort salt av amfetaminet kan dunsta, men de innehåller med största sannolikhet inget amfetamin, och isf väldigt lite. Troligare dock att man packat amfetaminet i påse medan det varit fuktigt efter en tvätt, eller av att ha förvarats i fuktig miljö.
Citera
2017-06-30, 07:27
Medlem
Hej!
Jag ställde denna fråga innan i tråden men fick inget svar så försöker igen....

Jag blir så fruktansvärt trött när jag dricker alkohol och vilja ha mer fokus när jag dricker! Vilken dos oralt intag skulle ni rekommendera om man konsumera låt säga 8-10 starköl mellan 19:00-03:00.
Vi förutsätter att det är svenskt standard tjack

Jag har kört 0,2 bomber i 2 omgångar innan, alltså totalt 0,4 på en kväll och märker att syftet blir uppfyllt men det känns som att det är mer än nödvändigt då jag blir jätte pratig och känner mig påtänd.... Samtidigt får man ju också tänka på att alkoholen får en att bli mer snackig också.

Därför vänder jag mig hit, vad tror ni skulle vara en lagom dos för detta ändamål?

Mvh
Citera
2017-06-30, 10:12
Medlem
szabos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arabies
För att svara på ursprungsfrågan måste man nog veta vad målet med bruket är. Viktnedgång? Orka jobba? Ha kul? Och hur stor den lägre dosen egentligen är, för den är definitivt inte 20mg per dag, om det inte är något man kokat ihop själv så det är rent, för 20mg köpt av världens bästa kran skulle ändå inte vara kännbart
Viktnedgång! Ja, alltså jag menar 20mg av det pulver jag köpt, inte 20mg rent tjo
Citera
2017-07-02, 05:11
Medlem
bananajoe33s avatar
Körde det bästa tjacket på länge igår, får mest tag i standard. Fick typ ingen avtändning från tjacket igår, stämmer det att man får mindre at med rent tjack?

Förmodligen är det för att det är utblandat med nått skit standard tjack. Men alla standard tjack borde väl inte verka under ATn?
Vill ha det igen
Citera
2017-07-02, 15:16
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananajoe33
Körde det bästa tjacket på länge igår, får mest tag i standard. Fick typ ingen avtändning från tjacket igår, stämmer det att man får mindre at med rent tjack?

Förmodligen är det för att det är utblandat med nått skit standard tjack. Men alla standard tjack borde väl inte verka under ATn?
Vill ha det igen
Beror vad det är utblandat med. Rent amfetamin mår man såklart bättre på än om det är bankat med koffein som ger värre vasokonstriktion till exempel.
Citera
2017-07-02, 19:15
Medlem
esants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananajoe33

Vill ha det igen

Citat:
Beror vad det är utblandat med. Rent amfetamin mår man såklart bättre på än om det är bankat med koffein som ger värre vasokonstriktion till exempel.

Det som är bra med koffein är att det iaf löser sig i aceton, så gör man en tvätt först kan man bli av med det problemet.

Det beskrivs i länken nedan men det finns fler sätt att rena på. Istället för att använda tallrik och kanyl (alla har inte sådana hemma) så kan man ta ett vanligt kaffefilter, placera i ett glas och sen hälla i lösningen där. Skräpet kommer rinna igenom ner i glaset så det som blir kvar i filtret är amfetamin. Förhoppningsvis. Är det RC-bankat kommer du tyvärr att ha dem kvar också, och efedrin som verkar användas ibland för att blanda ut mer har jag inte kollat upp ifall det är lösligt i aceton eller ej. Men koffeinet ska du i alla fall ha blivit av med!

Smartast är att innan man plockar fram acetonet (som ska vara kemiskt rent, flaska med röd etikett!) och efter man torkat pulvret så finhackar man det för att inte behöva jobba med att lösa upp klumpar när man redan tillsatt aceton. Ner med det hackade pulvret i ett litet glas eller skål, på med aceton och rör runt med en sked nån minut för att det ska lösa sig bra. Och sen kastar man detta i kaffefiltret som jag beskrivit.

Låt acetonet avdunsta och pulvret torka. Det tar inte evigheter.

http://www.bluelight.org/vb/threads/...pics-inside-gt
Citera
2017-07-02, 22:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av esant
Det som är bra med koffein är att det iaf löser sig i aceton, så gör man en tvätt först kan man bli av med det problemet.

Det beskrivs i länken nedan men det finns fler sätt att rena på. Istället för att använda tallrik och kanyl (alla har inte sådana hemma) så kan man ta ett vanligt kaffefilter, placera i ett glas och sen hälla i lösningen där. Skräpet kommer rinna igenom ner i glaset så det som blir kvar i filtret är amfetamin. Förhoppningsvis. Är det RC-bankat kommer du tyvärr att ha dem kvar också, och efedrin som verkar användas ibland för att blanda ut mer har jag inte kollat upp ifall det är lösligt i aceton eller ej. Men koffeinet ska du i alla fall ha blivit av med!

Smartast är att innan man plockar fram acetonet (som ska vara kemiskt rent, flaska med röd etikett!) och efter man torkat pulvret så finhackar man det för att inte behöva jobba med att lösa upp klumpar när man redan tillsatt aceton. Ner med det hackade pulvret i ett litet glas eller skål, på med aceton och rör runt med en sked nån minut för att det ska lösa sig bra. Och sen kastar man detta i kaffefiltret som jag beskrivit.

Låt acetonet avdunsta och pulvret torka. Det tar inte evigheter.

http://www.bluelight.org/vb/threads/...pics-inside-gt

Precis! För mig som kör IV är det ganska lätt att se om det är koffein i från början när jag blandar tjacket med vattnet. Om det inte löser sig helt så är det oftast koffein i det, och då brukar jag köra en aceton-rening så försvinner det (även lukten försvinner oftast).

Men löser det sig riktigt bra så tycker jag inte man behöver rena det, om man inte verkligen känner när man pangar i sig det att det är koffein i, då renar man.
Citera
2017-07-03, 00:06
Medlem
esants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roidkingen
Precis! För mig som kör IV är det ganska lätt att se om det är koffein i från början när jag blandar tjacket med vattnet. Om det inte löser sig helt så är det oftast koffein i det, och då brukar jag köra en aceton-rening så försvinner det (även lukten försvinner oftast).

Jasså, är det så? Det är ju bra att ni kan ganska lätt upptäcka det då, personer som ska använda andra ROAs blötlägger ju inte gärna pulvret i vatten öht eftersom det tar mycket längre tid för det att torka jämfört med att blöta det med aceton.

Däremot stod det i det jag länkade till att ifall t ex ens amfetamin (eller något annat) efter det har torkats fullständigt liksom klumpar sig när man ska göra linor och är på något vis lite "klibbigt" så kan det betyda att det finns just koffein i spelet.

Det är inte så få RC-stims som haft den egenskapen! Svårjobbat trots att det egentligen är helt torrt.

Citat:
Ursprungligen postat av roidkingen
Men löser det sig riktigt bra så tycker jag inte man behöver rena det, om man inte verkligen känner när man pangar i sig det att det är koffein i, då renar man.

Hur känns det? Vilken reaktion ger koffein i venen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in