Citat:
Ursprungligen postat av
Mansory
Hejhopp, kmr börja jobba riktigt mycket kommande månader. 5-6 dagar i veckan och ibland 10h arbetsdagar. Så funderade på köpa lite tjack för att klara av vissa tråkiga dagar och när jag känner mig trött.
Nu till frågan, hur länge kan man gå på det utan att man blir helt trasig och att det är ohälsosamt? Jag tänker att många som har adhd går ju på det dagligen i form av sin medicin? Min tanke är att göra något liknande bomba ett par mg på dagarna som känns extra tuffa, det rör sig kanske om 2-3 dagar i veckan max. Syftet är inte heller att bli berusad utan endast bli piggare och möjligtvis känna lite eurofori.
Ska tilläggas jag är orutinerad när de gäller tjack, tagit de typ 3-4 gånger på festkvällar och kan väl ärligt säga jag inte känner av det särskilt mkt, så med tanke på att jag är orutinerad kanske detta är en urbota korkad idé
Dum idé.
För det första så kommer du förmodligen fucka upp så du ej kan sova ordentligt, iallafall till en början.
Du börjar med ”lite” och så märker du att du inte känner så mycket så du tar du mer (fast du lovat att inte göra det) och sen kan du inte sova så då måste du ta mer för att vara vaken tills nästa kväll och då kanske däcka om du haft disciplin under dagen.
Sen har du problemet med mat. Du kommer ha väldigt svårt att äta vilket kommer göra dig svag och lätt irriterad. Nybörjare som du är kanske du glömmer bort att se till att du alltid har en full vattenflaska nära tillhands.
Sist men inte minst så har ju nybörjare en tendens till att se jävligt påtända ut. Tuggar frenetiskt, uppspärrade ögon, stirrar och gigantiska pupiller (speciellt om man har varit igång i ett dygn eller så).
Som nybörjare att bara hoppa på något sådant kan vara riskabelt enligt. Du riskerar dessutom att hamna i en ond cirkel och fastnar i karusellen för du inte har en lite längre period (1-2v) att kliva av, varva ned och vila. Det är så ett tjackmissbruk börjar.
Nåja, om du trots allt väljer att köra på så rekommenderar jag detta:
1. Fixa iordning 2 bomber kvällen innan
2. Ställ klockan en timme innan du ska kliva upp och ta första bomben (denna dos ska vara den största)
3. Ta endast bomb nr 2 om du känner att du verkligen behöver den vid lunchtid (absolut inte senare). Denna dos kan vara 50-75% av din första.
4. Se till att äta, MYCKET VIKTIGT.
Har du svårt att äta kan jag rekommendera att prova vesuvio, brukar vara en pizza som är lätt att få ner
4.5 Se till att köpa med dig 4-5 Gainomax som du kan dricka om du absolut inte kan få i dig någon. Om du tränar och har gainer hemma så funkar det också. Drickbart med mycket kolhydrater är det du ska sikta på. Varva drycken med en bananan eller två under dagen.
5. Se till att alltid ha en vattenflaska nära tillhands. Om du inte har möjlighet att fylla på den medans du arbetar ta med dig flera stycken.
Och sedan hem och chilla, är middag och däcka i god tid.
Om allt skiter sig och du absolut inte kan sova så se till att få i dig mat, även om det tar lång tid och sen typ 5-6h innan du ska vakna så släng i dig en liten bomb. Fortsätt småäta, dricka vatten, håll dig sysselsatt men lugn tills det är dags att ”gå upp”. Då kastar du i dig en bomb igen och sen upprepar du steg 1-6 utan att ta något vid lunch så kommer du nog garanterat krascha bra tills kvällen.
Där har du min lilla guide som jag hoppas hjälper dig på traven om du väljer att inte lyssna på mig när jag sa att den var en dålig idé.
Lycka till