Citat:
Ursprungligen postat av
snyltarherren
Gillar att ta några linor ladd när jag är ute på krogen eller klubben, mest för att man blir social och mindre dräggig.
Tyvärr är ju ladd fruktansvärt dyrt, så jag börjar överväga om man ska dosera med små mängder amfetamin istället. Problemet är att man gärna tar för mycket tjack och därmed är vaken på tok för länge och därmed landar hårdare.
Säg att man tar en 0,1 bomb innan man glider in på klubben, kommer det ge någon märkbar effekt?
Var längesedan jag tog tjack, därav min fråga…
Ingen expert här, men jag har läst mycket om det då jag själv testar det i medicinskt syfte just nu. Det är väldigt individuellt främst. Sen beror det på kvalitén på tjacket. T ex hade jag ett rätt potent som jag blev helt normal på mellan 150-170mg (tar oralt) medan med det nya klart billigare (och sämre) så kan jag ligga på 650mg för samma känsla. Hittar du än bättre kvalité än det jag testade först som enligt vissa uträkningar efter mer tork (mitt var nästan helt torrt!) och rening med aceton så var 60% kvar av produkten. Här skulle jag ju klara mig på 100mg för att få ett lugn, tränga undan ångest, minska depressionen samt få ett ökat fokus. Jag har säkert någon bokstavskombination då jag inte får ruset och energin som många beskriver men jag ligger också lägre i dos än många antar jag. Fick dock i mig 250mg nästan första gången på det "bra" och det var samma som nu på lite lägre doser.
Förmodligen knapp märkbar effekt på 100mg om det är av bra kvalité men du behöver nog top notch för att verkligen få effekt på 100mg. Många anser den svenska marknaden som ett skämt vad gäller kvalitén dock på tjack - jämfört med förra seklet!
Du får väl testa innan för att se hur du reagerar. Håll dig till mindre doser och fyll på efter hand. Nasalt vet du efter 10 minuter och oralt efter ca 45 minuter hur det påverkat dig! Men att ta tjack på kvällen mot natten kommer "garanterat" hålla dig vaken fram mot eftermiddagen dagen efter om du inte tänkt landa på något! Tar jag sista vid 15 så blir det mellan 04 och 08 jag somnar ungefär utan att ta något annat.