2020-09-10, 16:22
Medlem
.SMOrcimus.PriMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jontorpserik
Hur är tillgången på bra tjack i Stockholm dessa dagar?

Som alltid.

Finns hur mycket topp-grejer som helst men det är också fullt av skräp.

Huvudstaden har alltid överflöd av droger, bra som dåliga, pulver som piller.
Citera
2020-09-10, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0kand
Ser alltid(oftast) till att äta ordentligt innan intag, blir väldigt svårt för mig att äta efter och för mig så blir ruset mycket mindre stirrigt, kallt och skakigt om jag inte gör det.
Medans om jag har ätit så blir det mer mjukt, behagligt och mer produktivt. Lite som när man har sovit dåligt och hoppar över frukosten och sen går på 10 koppar kaffe fram tills lunch. Jämfört då med en ordentlig frukost och kanske två koppar kaffe. Men visst slår det på långsammare om man har ätit ordentligt innan.

Dock gör jag alltid så när jag bombar att jag även drar en lina eller två till det. Då får man både det snabba påslaget och en mjuk skjuts av bomben. Antar att du testat det men annars gör det. Testa även större dos. Kör på 0,4 av bra saker när jag käkat ordentligt så står man sig ett tag och kan boosta med nycklar lite då och då innan man drar nästa bomb.

Men har några kompisar som älskar hela grejen med att dra tjack i två dagar och inte äta. Men de ska nog inte användas som förebilder om man vill hålla sig någorlunda kry. Dömer dock ingen för hur de trivs bäst med att inta diverse substanser, så kör på om du tycker det fungerar.

Bör jag införskaffa mig en sån microgram våg för att mäta upp? Kör bara ögonmått, tolerans kanske ökat med liksom.

Vill ju inte ta för mkt så det blir farligt heller liksom.

Varför svårt att äta under? Aldrig känt så, bara att jag inte har behovet lr avstår. Hört det ofta men vas göratt det ej går?
Citera
2020-09-10, 20:38
Medlem
.SMOrcimus.PriMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fladdran
Bör jag införskaffa mig en sån microgram våg för att mäta upp? Kör bara ögonmått, tolerans kanske ökat med liksom.

Varför svårt att äta under? Aldrig känt så, bara att jag inte har behovet lr avstår. Hört det ofta men vas göratt det ej går?

Vågen är knarkarens bästa vän. Alla borde ha en.
Citera
2020-09-10, 23:19
Medlem
Citat:

Kan bara stämma in med .SMOrcimus.PriME. Riktigt bra att ha så du kan väga upp hur mycket du tar och håller koll på hur mycket din tolerans ökar. Utöver det så kan du ha koll på hur mycket du får av dina langare också. Just amfetamin är ganska svårt att överdosera på så länge du är frisk i övrigt, mer än ett gram. Tar du andra lite mer svårdoserade droger som MDMA så kommer du verkligen ha nytta av en våg.

Frukt och smoothies går ner, resterande kan jag inte ens tvinga ner. Kan dock inte besvara din fråga, kunde heller inte hitta någonting när jag sökte lite snabbt online och i tråden. Kanske någon annan här som sitter på info med tillhörande källa? Blev lite nyfiken.

/0kand
Citera
2020-09-11, 01:41
Medlem
Tjacket blir sämre efter rening?

Köpte på mig en mängd häromdagen och har renat i två omgångar, ca 3g varje omgång. Nu har jag visserligen tagit varje dag dom senaste 2-3 månaderna men jag sover och äter varje dag.
Jag tycker dock att tjacket blir sämre efter reningen. Visst, alla lösningsmedel försvinner och det blir nästan lukt och smakfritt, lite bittert kanske men i övrigt vädligt vitt och fint.

Reningsmetod:
3 gram finmalet pulvet i ca 1dl isopropanol och värms till ca 35-40grader, låt stå i 10 min. Ner i kaffefilter och låt rinna av.
Skrapa loss allt pulver från kaffefiltret och ner i ca 1dl aceton som inte värms. Låt stå i 10 min och ner i kaffefilter.

Efter typ 8-10h så har alla lösningsmedel dunstat och det är vitt, fint och luktar ingenting och smakar knappt något. Näsan reagerar knappt på en lina.
Men, det fungerar mycket sämre nu? Jag känner ju att det är amfetamin men ruset är mycket sämre, blir till och med trött av det. Tar ca 0.1 varje gång och ibland med30min mellanrun.

Kan det vara bankat med någonting som löser sig i IPA eller aceton som påminner om tjack? Någon RC?
Citera
2020-09-11, 02:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0kand
Kan bara stämma in med .SMOrcimus.PriME. Riktigt bra att ha så du kan väga upp hur mycket du tar och håller koll på hur mycket din tolerans ökar. Utöver det så kan du ha koll på hur mycket du får av dina langare också. Just amfetamin är ganska svårt att överdosera på så länge du är frisk i övrigt, mer än ett gram. Tar du andra lite mer svårdoserade droger som MDMA så kommer du verkligen ha nytta av en våg.

Frukt och smoothies går ner, resterande kan jag inte ens tvinga ner. Kan dock inte besvara din fråga, kunde heller inte hitta någonting när jag sökte lite snabbt online och i tråden. Kanske någon annan här som sitter på info med tillhörande källa? Blev lite nyfiken.

/0kand

Det är svårt att överdosera alltså? Menar du att man måste ta minst 1g på samma gång för överdos? Eller kan det bli överdos om man som i mitt fall kabske fyller på 5-8 ggr mee typ 3h mellnrum? Eller hur går en överdos till egentligen? Totalt på ett dygn lr inom en timme typ? För även om ruset börjar gå ner sitrer det väl kvar i kroppen några dygn?

Så de gånger man typ känner att man ska dö och svimma och hjärtat stanna lr attack o allmänt panik är alltså ingen riktig överdos utan väldigt mild kr att man fått för stark effekt bara och inget att oroa sig över?
Citera
2020-09-11, 08:57
Medlem
YeahBuddy3000s avatar
Godmorgon alla

Jag har tagit tjack under snart 10år. Aldrig mer än 1 max 2 gånger i veckan. Oftast med flera veckors uppehåll. Med det sagt har jag nog provat mellan 75-100 olika ”batcher” av gatutjack.
Igår så träffade jag en bekant som har amfetamin som sin huvuddrog sen säkert 20år bakåt. Iaf han hade tagit in en lite större mängd och lät mig köpa några gubbar. Tjacket var något jag aldrig stött på tidigare. Var helt lent i näsan, jämförbart med cola. Enda jag kunde känna var den kemiska smaken av tjack när det rann ner lite i svaljet.

Enligt honom ska rent och obankat tjack vara lent och ej svida så ögonen och öronen vill gråta. Skulle ligga runt 80-90% enligt han. Stämmer detta? Är obankat tjack smärtfritt i näsan? Är det ”super-mix” som bidrar till att de svider så?
Har aldrig sött på denna varianten alls men var helt klart top 1-2 bästa jag provat och behövdes inte mycket alls.

Är helt säker det inte är meth. Enda jag inte kan utesluta är RC-droger, som jag har väldigt dålig koll på dessutom. Men ruset var som amfetamin ska vara enligt mig.
Kanske lite lång text men ville tydliggöra att jag inte är ny inom tjack. Hoppas någon har ett vettigt svar, tack för mig.

Edit: När jag ändå gör ett inlägg har jag en till kort fråga. Är det vanligt att hungern ökar på stimulanter? Om jag tar moderata doser så ökar min aptit helt sjukt, så det blir jobbigt. Alla polare blir helt tvärtom..
Senast redigerad av YeahBuddy3000 2020-09-11 kl. 09:04.
Citera
2020-09-11, 11:39
Medlem
st33rs avatar
Jag har oftare varit med om att bra tjack INTE svider än att det svider. Men jag tror inte man kan dra några generella slutsatser utifrån det.

Smaka för jävligt ska det iaf. Riktigt bitter kemisk äcklig smak. Är smaken mild och ej bitter är det inget bra tecken
Citera
2020-09-11, 18:34
Medlem
Bikarbonat innan intag av amfetamin. Säg en timma innan. Är detta farligt? Orolig att bikarbonatet gör så att kroppen inte kan rensa ut amfetaminet och det återcirkuleras in i kroppen? Blev extremt törstig alltså? Och ruset typ 1000 ggr starkare.
Citera
2020-09-11, 18:45
Avstängd
serblovinhimselfs avatar
Citat:
Bikarbonat innan intag av amfetamin. Säg en timma innan. Är detta farligt? Orolig att bikarbonatet gör så att kroppen inte kan rensa ut amfetaminet och det återcirkuleras in i kroppen? Blev extremt törstig alltså? Och ruset typ 1000 ggr starkare.
AhA, hur hamnade du i denna sits från början? måste fråga sörru
Citera
2020-09-11, 18:59
Medlem
HenryBaketisss avatar
Citat:
Vad fan pratar du om?
Citera
2020-09-11, 19:08
Medlem
st33rs avatar
Det låter ju fett mäktigt att ruset blir 1000 gånger starkare!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in