2019-07-17, 12:29
Medlem
0.3-0.2 dl per 1g säger dom. Om man har 50g. Blir det då verkligen 15dl eller är det 1.5dl?? Tack
Citera
2019-07-18, 07:40
Medlem
Jag älskade tjack redan första gången vilket var nyligen, mätte upp 75mg och slickade i mig pulvret. Smaken var på ett ganska konstigt sätt rätt god, trots den kemiska smaken. Jag kände inte så mycket så fyllde på med ytterligare 75mg och blev mysig och fokuserad. Sedan börjat ligga på 150mg.

Var först nojjig över att få hjärtklappning osv så körde lugnt men kunde ändå avnjuta effekten. Ska testa lite större doser framöver och se vad som händer, framför allt en drog jag kommer att fortsätta nyttja rekreationellt.

Testade att snorta ett par gånger, gick inte så bra, obehaget var inte värt det, äter det hellre, även om det innebär högre åtgång av denna drog.

Köpte ett gram kola ganska nyligen också, men vad besviken jag blev, jag hade hellre köpt 8g tjack. Ruset, fokuset och alla andra mysiga effekter slog kolan med hästlängder. Vidare fick jag mest biverkningar av kolan, tex hjärtklappning. Dock blev jag väldigt pratglad av kolan, men var väl det enda jag märkte av.

Vet att jag gillar drogen lite för mycket och bör vara försiktig, inte direkt beroendepersonligheten, men man vet ju aldrig. Ska nog iväg och köpa en lite större mängd så jag avnjuta denna härliga drog i ett par veckor framöver.
Citera
2019-07-19, 16:06
Medlem
FuGeeLalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ohyfs
Någon skrev att andra droger går ur kroppen snabbare om man brukar tjack?
Med tanke på att man svettas mer osv när man är påtänd.
Men det är väl inte sant att man 'trycker' ut andra droger snabbare?
Flera år sedan ditt inlägg men såg inte att du fått något vettigt svar.
Så för eventuella framtida sökare ska jag försöka ge min teori på din fundering.
Amfetaminet ökar din frisättning av noradrenalin vilket i sig bl.a. är en stresshormon. När du intar tjack stressar du både det sympatiska nervsystemet (då noradrenalin även är en signalsubstans) samt centrala nervsystemet vilket i sin tur gör att din metabolism ökar vilket kan förklara påståendet att andra droger lämnar kroppen fortare vid intag av tjack.

Endast spekulationer. Någon med mer kunskap får gärna flika in!
Citera
2019-07-19, 17:16
Medlem
Pandarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FuGeeLala
Flera år sedan ditt inlägg men såg inte att du fått något vettigt svar.
Så för eventuella framtida sökare ska jag försöka ge min teori på din fundering.
Amfetaminet ökar din frisättning av noradrenalin vilket i sig bl.a. är en stresshormon. När du intar tjack stressar du både det sympatiska nervsystemet (då noradrenalin även är en signalsubstans) samt centrala nervsystemet vilket i sin tur gör att din metabolism ökar vilket kan förklara påståendet att andra droger lämnar kroppen fortare vid intag av tjack.

Endast spekulationer. Någon med mer kunskap får gärna flika in!

Ja, det stämmer. Däremot går det inte att veta hur mycket, det är ytterst individuellt.

De flesta droger går ur kroppen snabbare om ämnesomsättningen ökar, det är t.ex därför personer med hög ämnesomsättning snabbare blir rena än de som har långsammare. Och tjack ökar ämnesomsättningen, så ja, i praktiken stämmer detta. Men går inte att räkna ut hur mycket snabbare.

Vill man bli ren snabbare ska man göra allt för att svettas mycket, dricka mycket vatten (gärna citronvatten) och öka ämnesomsättningen t.ex äta regelbundet, minst var tredje timme så kroppen arbetar och bränner hela tiden. Koffein ökar också ämnesomsättningen.
Citera
2019-07-19, 19:02
Medlem
serblovinhimselfs avatar
Tjenare vänner samt eventuella ovänner!
Hur ser eran erfarenhet ut gällande toleransen på amfetamin?
Vad anser ni krävs för att få ner toleransen, veckor? Dagar? Förstår att det är olika beroende av individuella egenskaper men vill få en bild av era teser på detta.
Personligen tror jag inte att toleransen försvinner över en natt utan snarare att den successivt sänks. Om någon delar det påståendet kan ni väl säga hur länge på ett ungefär ni tror krävs för att få bort den helt, toleransen alltså.

Blanda inte ihop det med att känna samma effekt som första gången man testade tjo, dels för att det med lite kunskap inte logiskt sätt är möjligt (i de flesta fallen iaf) och dels för att det inte är vad man menar med tolerans.
[Se spoiler för min förklaring till det påståendet]
Tack på förhand, allt gott!
Mvh
Senast redigerad av serblovinhimself 2019-07-19 kl. 19:07.
Citera
2019-07-19, 19:13
Medlem
Pandarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av serblovinhimself
Tjenare vänner samt eventuella ovänner!
Hur ser eran erfarenhet ut gällande toleransen på amfetamin?
Vad anser ni krävs för att få ner toleransen, veckor? Dagar? Förstår att det är olika beroende av individuella egenskaper men vill få en bild av era teser på detta.
Personligen tror jag inte att toleransen försvinner över en natt utan snarare att den successivt sänks. Om någon delar det påståendet kan ni väl säga hur länge på ett ungefär ni tror krävs för att få bort den helt, toleransen alltså.

Blanda inte ihop det med att känna samma effekt som första gången man testade tjo, dels för att det med lite kunskap inte logiskt sätt är möjligt (i de flesta fallen iaf) och dels för att det inte är vad man menar med tolerans.
[Se spoiler för min förklaring till det påståendet]
Tack på förhand, allt gott!
Mvh

Det beror ju helt och hållet på hur länge man gått på tjacket. Jag har tagit dagligen i ca tre år, vid några tillfällen har jag haft små uppehåll av olika anledningar. Sist var jag utan i en vecka, kände en ökad effekt när jag väl tog igen men det var väldigt lite. I vintras när jag var utomlands i två månader så tog tjacket slut efter en månad och stod då utan. När jag kom hem och köpte nytt så märkte jag en stor skillnad i ruset, hade mycket lägre tolerans och fick ett starkare rus, men ändå mindre än vad jag hade förväntat mig.

Det handlar ju om dopaminreceptorerna i hjärnan. Efter långvarigt bruk så är nog receptorerna rätt fuckade och en får inte ut samma mängd dopamin som en annan. Kan nog ta riktigt lång tid att återställa dem beroende på hur länge man tjackat och i vilka doser man tar det.
Citera
2019-07-19, 19:49
Medlem
serblovinhimselfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandarn
Det beror ju helt och hållet på hur länge man gått på tjacket. Jag har tagit dagligen i ca tre år, vid några tillfällen har jag haft små uppehåll av olika anledningar. Sist var jag utan i en vecka, kände en ökad effekt när jag väl tog igen men det var väldigt lite. I vintras när jag var utomlands i två månader så tog tjacket slut efter en månad och stod då utan. När jag kom hem och köpte nytt så märkte jag en stor skillnad i ruset, hade mycket lägre tolerans och fick ett starkare rus, men ändå mindre än vad jag hade förväntat mig.

Det handlar ju om dopaminreceptorerna i hjärnan. Efter långvarigt bruk så är nog receptorerna rätt fuckade och en får inte ut samma mängd dopamin som en annan. Kan nog ta riktigt lång tid att återställa dem beroende på hur länge man tjackat och i vilka doser man tar det.
Eftersom jag inte har erfarenhet av såpass långvarigt bruk/missbruk av tjacket måste jag fråga hur man efter dagligt intag på 3 år lyckas utan att gå över till IV?
Förutsätter då att toleransen efter 3 år är så förhöjd att snoken som intagningssätt inte längre ger i närheten av den effekt man söker. Rätta mig dock om jag har fel här!

Mvh
Citera
2019-07-19, 19:54
Medlem
Neolitikums avatar
Från en välrekommenderad säljare på FS,
Acetontvätt slagget i kannan från 5g renat.Slagget luktade tjack gånger 1000.Det renade tjacket som blev över luktade ingenting, men blev bra potent men ändå inte som förr.
Tjacket förr i tiden var bättre, jag kan inte ens vara vaken i mer än ett dygn på dagens skit. Jag tror att jag ska börja köpa metatjack i stället.]Jag känner mig sömnig hur mycket jag än återdoserar på andra dagen och somnar efter en holk.

Det finns bara skittjack på FS. Det som är bra är bankat med metatjack.
Jag tror att meta är det nya normala här i lilla Sverige.
Med meta så har festen inte ens börjat på andra dagen

https://i.imgur.com/xrE5P9S.jpg
Citera
2019-07-19, 20:04
Medlem
FuGeeLalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neolitikum
Acetontvätt slagget i kannan från 5g renat.Slagget luktade tjack gånger 1000.Det renade tjacket som blev över luktade ingenting, men blev bra potent men ändå inte som förr.
Tjacket förr i tiden var bättre, jag kan inte ens vara vaken i mer än ett dygn på dagens skit. Jag tror att jag ska börja köpa metatjack i stället.]Jag känner mig sömnig hur mycket jag än återdoserar på andra dagen och somnar efter en holk.

Är ingen inbiten tjackare men av de vendors jag köpt av på FS har alla hållt väldigt god kvalité.
Du tror inte att ditt "problem" bara är en fråga om tolerans? Återdoserar jag för ofta/för mycket blir jag också trött.
Däremot fick jag intrycket att majoriteten av tjacket på FS2 var metabankat.
Sen dygnar jag väldigt sällan och då aldrig mer än 2 dygn och enligt min erfarenhet håller tjacket bra kvalité om du kan äta utan några jättebesvär samt sova bara några timmar efter senaste dos.

För ditt ändamål är det ju meta som gäller låter det som.
Citera
2019-07-19, 20:06
Medlem
serblovinhimselfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neolitikum

Kompis sluta släng massa påståenden fram och tillbaka, tala från egen erfarenhet. Det du beskriver låter snarare som något fel upp till dig än att en rekommenderad säljares tjack ska vara dåligt. Är själv påtänd just nu med grejer från FS.
Det du beskriver har hänt mig för ett tag sedan, vet dessvärre inte med säkerhet av vilken anledning. Men rätt säker på att det handlar om att du kört slut på din hjärna och att den skriker om en paus från amfetamin. Eller att du inte fått i dig tillräckligt med näring inför intag, något liknande.
Lycka till!
Mvh
Citera
2019-07-19, 20:10
Medlem
Neolitikums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FuGeeLala
Är ingen inbiten tjackare men av de vendors jag köpt av på FS har alla hållt väldigt god kvalité.
Du tror inte att ditt "problem" bara är en fråga om tolerans? Återdoserar jag för ofta/för mycket blir jag också trött.
Däremot fick jag intrycket att majoriteten av tjacket på FS2 var metabankat.
Sen dygnar jag väldigt sällan och då aldrig mer än 2 dygn och enligt min erfarenhet håller tjacket bra kvalité om du kan äta utan några jättebesvär samt sova bara några timmar efter senaste dos.

För ditt ändamål är det ju meta som gäller låter det som.

Ja, ska lägga en order nu på 0,5 för att testa rena kristaller.
Hur ska jag dosera, ska snorta skiten.
Citera
2019-07-19, 20:16
Medlem
Neolitikums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av serblovinhimself
Kompis sluta släng massa påståenden fram och tillbaka, tala från egen erfarenhet. Det du beskriver låter snarare som något fel upp till dig än att en rekommenderad säljares tjack ska vara dåligt. Är själv påtänd just nu med grejer från FS.
Det du beskriver har hänt mig för ett tag sedan, vet dessvärre inte med säkerhet av vilken anledning. Men rätt säker på att det handlar om att du kört slut på din hjärna och att den skriker om en paus från amfetamin. Eller att du inte fått i dig tillräckligt med näring inför intag, något liknande.
Lycka till!
Mvh

Jag har tagit tjack sedan 1985.Så jag har kött på benen gällande kvalitet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in