2019-07-09, 10:41
Medlem
MBPpundarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baseband
Alltså, jag tänker också så. Men samtidigt verkar ju risken vara mikroskopisk, i alla fall om man jämför med centralstimulantia + opiater/opioider. Någonting kan ju tekniskt sett vara farligt, men ändå vara värt risken då sannolikheten är högre att du får ut något positivt av det hela.

Jag har själv ingen källa på varför cs + benso inte är världens bästa blandning, har du? Länka gärna i sådana fall

Det kan ju peka lite mer åt att cs + benso är ohälsosamt, medan cs + opi är livsfarligt!

Ja att blanda med opiater/opioider är inte heller speciellt nyttigt.
Som jag förstått det är det som är farligt att centralstimulantia ökar hjärtrytmen och bensodiazepiner/opiater/opioider/nedåtdroger sänker hjärtrytmen vilket då kan skapa arytmi i hjärtat.
Självklart är detta relativt till doser och andra kringliggande faktorer så tror inte heller det är speciellt farligt när man ligger på normala doser. Men att säga att det är ofarligt är ett starkt uttryck som jag nog hade undvikit, men allt är relativt!
Att opiater/opioider är farligare har nog med att göra att det är en "starkare nedåt-drog" än just bensodiazepiner.

Har ingen källa jag känner jag kan stå för, så ni får självklart ta mina ord med en nypa salt om ni vill det.
Citera
2019-07-09, 14:03
Medlem
Sho
Vet att tjack kan innehålla massa skit, vad brukar man banka det med? Köpte tjack i lördags och det sved som satan när vi satt där och drog på kvällen (blev en del ladd kvällen innan men tyckte ändå att det sved ovanligt mycket för oss båda, jag vet inte), min polare gissade att det var meta i tjacket. Finns det nå kännetecken på metamfetamin? Nåt sätt att känna igen det på liksom.
Citera
2019-07-09, 14:23
Medlem
Cakewets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBPpundarn
Ja att blanda med opiater/opioider är inte heller speciellt nyttigt.
Som jag förstått det är det som är farligt att centralstimulantia ökar hjärtrytmen och bensodiazepiner/opiater/opioider/nedåtdroger sänker hjärtrytmen vilket då kan skapa arytmi i hjärtat.
Självklart är detta relativt till doser och andra kringliggande faktorer så tror inte heller det är speciellt farligt när man ligger på normala doser. Men att säga att det är ofarligt är ett starkt uttryck som jag nog hade undvikit, men allt är relativt!
Att opiater/opioider är farligare har nog med att göra att det är en "starkare nedåt-drog" än just bensodiazepiner.

Har ingen källa jag känner jag kan stå för, så ni får självklart ta mina ord med en nypa salt om ni vill det.

Det har med opioiders och benzodiazepiners fundamentalt olika verkningsmekanismer att göra som gör att opis+stim inte är bra övh, det skickar som sagt dubbla signaler till hjärtat medan benzodiazepiner sänker responsen mellan synapserna och drar på så sätt ner hjärtrytmen på ett mer naturligt sätt. Är rätt så säker på att man behandlar stimulantöverdoser med t.ex IV Diazepam så tror inte det kan vara så riskabelt. Men "dont quote me on this" så att säga.
Citera
2019-07-10, 00:35
Medlem
Bluepants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBPpundarn
Det är aldrig helt ofarligt att blanda bensodiazepiner och amfetamin. Ger kroppen blandade signaler, uppåt och nedåt. Stressar hjärtat mer.

Sådant SKITSNACK ge källa på detta efterblivna påstående tack! På vilket sätt stressar det kroppen mer att sänka nivåerna på stresshormoner såsom kortisol, noradrenalin m.m?

EDIT:
Alldeles för snabba ökningar eller sänkningar i puls kan vara farligt. Så har man 150 i puls kanske man inte ska smälla i sig 4mg alprazolam bara sådär. Men i övrigt är det inte farligt. Tvärtom blir det MINDRE skadligt. Så sluta snacka skit och sluta sprid myter och hörsägen utan någon som helst vetenskaplig grund.
Senast redigerad av Bluepant 2019-07-10 kl. 00:37.
Citera
2019-07-10, 07:40
Medlem
caecos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oklaresh
Sho
Vet att tjack kan innehålla massa skit, vad brukar man banka det med? Köpte tjack i lördags och det sved som satan när vi satt där och drog på kvällen (blev en del ladd kvällen innan men tyckte ändå att det sved ovanligt mycket för oss båda, jag vet inte), min polare gissade att det var meta i tjacket. Finns det nå kännetecken på metamfetamin? Nåt sätt att känna igen det på liksom.
Bara för att nämna något, att du inte kan sova lika tidigt som vanligt. Meta gör att det tar sådan jäkla tid innan jag kan sova.
Citera
2019-07-10, 19:02
Medlem
Neolitikums avatar
Jag rekommenderar att alltid rena tjacket innan användning.
Det blir mer potent och ni får ett starkare rus samt mycket som det är bankat med försvinner.
En flaska aceton kostar 20-30:- och det tar fem minuter.

Frågor på det?

https://www.bauhaus.se/aceton-gripen-utan-olja-150ml
Citera
2019-07-10, 19:10
Medlem
Bertil85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neolitikum
Det blir mer potent och ni får ett starkare rus samt mycket som det är bankat med försvinner.

Frågor på det?

Du behöver kaffefilter också.
Citera
2019-07-10, 19:35
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neolitikum

Frågor på det?

Beskriv hur du renar
Citera
2019-07-10, 20:47
Medlem
st33rs avatar
Exakt vad är det reningen tar bort?
Reningen tar väl inte nödvändigtvis bort andra psykoaktiva substanser t ex RC av olika slag?

Koffazon ska visst renas bort, och socker. Kreatin kanske? Vad är det som inte renas?
Citera
2019-07-11, 14:12
Medlem
Spliffmeisters avatar
Att inte rena sitt tjack till vita stenar, fattar ni hur mycker skit där är tjack, oavsett om det är brunt, rosa, gult. DETTA ÄR EN BLANDNING AV RESTPRODUKTER FRÅN TILLVERKNINGEN SAMT VISSA MEDEL SOM MAN BLANKA MED, exempelvis koffein. Jag har nog renat 5 eller 6 olika sorters panna från FS3 och det har varierat mellan 15 - 40% av vikt. Men det spelar ingen roll, det är ju inte amfetaminet (som inte är lösligt i aceton) som försvinner. Vill man som kan man alltid tillsätta nåt som är skonsamt mot näsan, typ laktos eller dextropur.

Sen så finns där givetvis kemikalier som inte löses upp i aceton men jag tycker skillnaden är enorm. Om någon vill veta vilken vendor på FS3 som har det som endast förlorade 15% efter tvätt så kanske jag svarar om jag är på bra humör.

Just det, för övrigt så har jag bara tvättat amfetaminsulfat som garanterat är utan meta.

Ta 15 minuter och bara gör det, om ni visste vad som fanns i det som blir kvar i acetonet vid tillverkningen som sker i ett polskt badkar så skulle ni nog inte våga röra det hehe.
Citera
2019-07-13, 17:17
Medlem
st33rs avatar
Är det bara jag som tycker det är llite väl stor skillnad på olika tjack. Inte i själva styrkan utan i ruset
Typ nån sort som man gillar. Sen kör man på den nån månad. Sen kommer en annan sort som får en att tycka "nej men det här ännu mer roligt! det här gillar jag". Sen kommer nån annan sort som man tycker är ok. Vissa sorter är mer typ att man hamnar i en bubbla och beter sig knasigt, andra är mer att man är mer påtänd i kroppen än huvudet. Vissa blir man snöig och kåt på (jag gillar dom). Tjackdoften är ungefär densamma i olika batchar, men vissa är gula och vissa fuktiga och vissa marsipaniga. Fan, finns det inte nån standard? Man tycker att sverige med alla sina pundare borde ha en jämnare standard. Fast det kanske bara är jag som har dålig kran? Eller är kvaliten överlag ganska ojämn?
Citera
2019-07-14, 11:20
Medlem
trasigjavels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st33r
Är det bara jag som tycker det är llite väl stor skillnad på olika tjack. Inte i själva styrkan utan i ruset
Typ nån sort som man gillar. Sen kör man på den nån månad. Sen kommer en annan sort som får en att tycka "nej men det här ännu mer roligt! det här gillar jag". Sen kommer nån annan sort som man tycker är ok. Vissa sorter är mer typ att man hamnar i en bubbla och beter sig knasigt, andra är mer att man är mer påtänd i kroppen än huvudet. Vissa blir man snöig och kåt på (jag gillar dom). Tjackdoften är ungefär densamma i olika batchar, men vissa är gula och vissa fuktiga och vissa marsipaniga. Fan, finns det inte nån standard? Man tycker att sverige med alla sina pundare borde ha en jämnare standard. Fast det kanske bara är jag som har dålig kran? Eller är kvaliten överlag ganska ojämn?
Inte så konstigt att man gillar vissa och andra inte med tanke på hur smutsigt tjack är egentligen, inte en fin-drog precis
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in