2019-06-26, 14:56
Medlem
Basebands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vargstar
Vart har du läst det?

Benso används flitigt av många som går på tjack för att varva ner, inte bli så stissig etc. Det är otroligt vanligt och de går inte på samma receptorer överhuvudtaget.

Har aldrig varit med om oregelbundna slag på tjack + benso. Däremot tjack + opiater har jag haft lite oregelbundna slag, men det krävs monsterdoser för att det ska bli farligt.

Det är ett vanligt missförstånd att bensodiazepiner + amfetamin/andra centralstimulanter är farligt för hjärtat. Eftersom att opiater/opioider + centralstimulantia däremot är farligt för hjärtat så drar folk felaktigt slutsatsen att centralstimulantia + samtliga nedåtdroger är farligt, när det i själva verket bara är centralstimulantia + särskilda nedåtdroger (opi) som bör undvikas.

Sedermera är heller ej den kombinationen nödvändigtvis livsfarlig, men det bör inte ske under regelbunden basis om man gillar sin kropp
Citera
2019-06-26, 22:43
Medlem
st33rs avatar
jag får inte märkbart större pupiller av tjack längre. Kanske lite större om det är mörkt och efter ett dygn men inte så att folk tänker på det. brukat inte tjack ge tefat pupiller !?
Citera
2019-06-26, 23:23
Medlem
Amfetaminlösning blir vit/mjölkigt

Någon som vet vad detta vanligtvis beror på? Det gäller då 0.32g blandat med 2.5ml vatten och efter 3 filtreringar blev det klart men då bara 1.2ml kvar av färdig lösning
Citera
2019-06-27, 00:26
Medlem
ant's avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NioLiv
Kommer inte ihåg var jag läste det, kan till och med vart här på FB men jag har tyckt själv att jag får det problemet.
Benzo saktar ju ner hjärtat och tjack ökar hjärtslagen. Så som jag fattade det då jag läste det( för många årsen) så vet inte riktigt hjärtat hur det ska slå så det blir oregelbundet.
Men men jag kanske har fel har ingen källa till mitt påstående. Utan bara en uppfattning.
Ja farligt va inte va jag mena att det va utan mer att det sliter på hjärta med tiden.

Jo oxå upplevt det på opiater - tjack.
Benz används vid överdoser på tjo och ladd, det är lugnt.

Citat:
Ursprungligen postat av Baseband
Det är ett vanligt missförstånd att bensodiazepiner + amfetamin/andra centralstimulanter är farligt för hjärtat. Eftersom att opiater/opioider + centralstimulantia däremot är farligt för hjärtat så drar folk felaktigt slutsatsen att centralstimulantia + samtliga nedåtdroger är farligt, när det i själva verket bara är centralstimulantia + särskilda nedåtdroger (opi) som bör undvikas.

Sedermera är heller ej den kombinationen nödvändigtvis livsfarlig, men det bör inte ske under regelbunden basis om man gillar sin kropp
Amfetamin och andra tunga centralstimulanter är dåliga för hjärtat oavsett vad du blandar med. Anledningen till att opiater och centralstimulanter är extra farligt är inte p.g.a. "dubbla signaler". Folk kolar av speedballs för att blandningen i sig dämpar bieffekterna vilket gör en överdos mer sannolik. Det är många som har slagit i sig ladd och horse för att en kvart senare överdosa på heroinet när kokainets effekter har avtagit.

Citat:
Ursprungligen postat av zaraith
Någon som vet vad detta vanligtvis beror på? Det gäller då 0.32g blandat med 2.5ml vatten och efter 3 filtreringar blev det klart men då bara 1.2ml kvar av färdig lösning
Bindemedel från krossade koffeintabletter.
Citera
2019-06-27, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ant'
Bindemedel från krossade koffeintabletter.

Tack så mycket !!
Citera
2019-06-27, 18:20
Medlem
Basebands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ant'
Folk kolar av speedballs för att blandningen i sig dämpar bieffekterna vilket gör en överdos mer sannolik. Det är många som har slagit i sig ladd och horse för att en kvart senare överdosa på heroinet när kokainets effekter har avtagit.

Tack ant' för att du klargjorde

Det är just sådana här inlägg som gör den här tråden så otroligt värdefull. I och med den totalitära stat vi lever i, där makthavarna hellre sopar oönskade åsikter (och i samma veva viktig kunskap) under mattan istället för att anamma ett vetenskapligt tillvägagångssätt där man framlägger fakta på ett objektivt sätt, så får folket ta saker och ting i egna händer, i det här fallet kunskapsspridning, vilket utmynnar i harm reduction etc.

Nu fick jag lära mig något nytt!

Ris till: I princip alla politiska partier i Sverige.
Ros till: Användaren ant' och alla andra individer i denna tråd.
Citera
2019-06-28, 10:05
Medlem
-spitzlix-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st33r
jag får inte märkbart större pupiller av tjack längre. Kanske lite större om det är mörkt och efter ett dygn men inte så att folk tänker på det. brukat inte tjack ge tefat pupiller !?
Jo, folk brukar få det. Själv är enda drogen jag får märkbart större pupiller av är cannabis skumt nog, inte ens lsd/mdma/amfetamin ger mig stora pupiller. :S
Citera
2019-06-29, 06:31
Bannlyst
Behöver lite hjälp här, jag har "råkat" slarva bort min våg och ska dela upp tjack, det är helt torrt amfetamin, om någon vänlig skäl kan väga i ett mått typ kryddmått, tesked eller liknande och berätta hur mkt det väger
Citera
2019-06-29, 08:01
Medlem
Silentminds avatar
Tjenare alla morgonpigga fb'are! Jag har en fråga gällande att ta tjack idag.

Fick hem 2g tjack i torsdags och drog två linor den kvällen, blev vaken hela natten och tog kanske totalt två linor till under gårdagen, den senaste linan tog jag 15:00. Jag kunde somna utan några problem alls igårkväll runt 20:00, behövde inte ta någon annan substans för att kunna somna. Men idag vaknade jag med en rejäl spänningsvärk i käken och huvudet, samt lite ångest så jag tog 20mg stesolid vid 05:30 kanske och rökte en lagom spliff och nu mår jag helt prima.

Om jag får i mig lite frukost och käk, kanske tar en promenad och dricker lite C-vitaminrika drycker, kan jag kanske ta mer tjack runt 11-12? Hur stor dos bör jag ta då, bomb eller lina? Är det värt det eller kommer benson, tänkte med att stesolid är så långtidsverkande, helt enkelt blocka hela tjackruset?

Tack, trevlig helg!
Citera
2019-06-29, 09:30
Medlem
Pandarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silentmind

Fick hem 2g tjack i torsdags och drog två linor den kvällen, blev vaken hela natten och tog kanske totalt två linor till under gårdagen, den senaste linan tog jag 15:00. Jag kunde somna utan några problem alls igårkväll runt 20:00, behövde inte ta någon annan substans för att kunna somna. Men idag vaknade jag med en rejäl spänningsvärk i käken och huvudet, samt lite ångest så jag tog 20mg stesolid vid 05:30 kanske och rökte en lagom spliff och nu mår jag helt prima.

Om jag får i mig lite frukost och käk, kanske tar en promenad och dricker lite C-vitaminrika drycker, kan jag kanske ta mer tjack runt 11-12? Hur stor dos bör jag ta då, bomb eller lina? Är det värt det eller kommer benson, tänkte med att stesolid är så långtidsverkande, helt enkelt blocka hela tjackruset?

Tack, trevlig helg!

Ja, du kan ta tjack då. Svårt att säga mängd men överdriv inte bara, försök vara måttfull (lättare sagt än gjort). Och oroa dig inte att stesoliden kommer blocka, så fort tjacket kryper sig fram så kommer den slå ut benson
Citera
2019-06-29, 15:12
Medlem
caecos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silentmind

Tack, trevlig helg!
Nu var det visserligen inte en så hög dos diazepam, men det kommer nog påverka ruset lite. Till det bättre enligt mitt tycke då jag tycker det tar bort den värsta stissigheten. Jag tycker de kompletterar varandra bra.
Citera
2019-06-30, 18:19
Medlem
-spitzlix-s avatar
Någon mer som rå
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in