2019-03-13, 20:47
Medlem
ant's avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miyana
Någon som har tips?
- på att uppskatta mängden tjack utan en 0.2g precisionsvåg eller liknande?
  • Har provat typ kryddmått (kommer inte ihåg hur mkt ett helt eller halvt skulle kunna vara ungefär nu). Men kom snabbt på där att det inte alls verkade rimligt. Försökte hacka det så smått jag kunde alltså,men om det tipset skulle vara legit så borde jag ha dragit i mig typ 3g på en kväll. Och hade inte ens 3g från början

Finns såklart en "enkel" metod om man vet att man köpt 3g --> Halvera och hålla på och dela upp det i olika påsar etc.
Men är lätt hänt att det inte blir så i slutändan pga att man ibland inte riktigt tänker, som någon kanske också kan känna igen sig i
Du kan få en våg med 0,01g precision för under 150 spänn, lika bra att köpa en.
Citera
2019-03-13, 20:49
Medlem
Dr.Lazars avatar
Har kommit över ett gulaktigt pulver. Får nästäppa av det, det får man väl inte av bra tjack? Testade ett annat fabrikat o då försvann nästäppan.
Citera
2019-03-13, 23:33
Medlem
00sjus avatar
Är det lugnt att ta 200mg tram på dagen och sen dagen efter ta tjack?
Citera
2019-03-15, 16:50
Medlem
Bluepants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 00sju

Ska gå bra.
Citera
2019-03-15, 16:54
Medlem
infiltrants avatar
Citat:

Går utmärkt.
Citera
2019-03-15, 16:56
Medlem
Bluepants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Westdess
Jag har precis provat amfetamin som enligt tester ska ligga på 70% och vara orört från labbet.
Nu var det flera år sen jag provade ametamin men jag minns det som ett pushigt stressat rus, självklart med välmående.
Men det här var något helt annant.
En sån lugn, harmoni och välmående har jag aldrig känt på en centralstimulerande drog. Klara rena tankar, mår fruktansvärt bra. Samma känsla som när man tar en benso efter en stressig dag, man landar.

Är det så rent amfetamin ska kännas?

Tyvärr inte. Bankat med dexmetamfetamin troligen (iallafall ifall det varar länge) vilket är mer åt mdma-hållet. Avslappningen/lugnet/harmonin är från serotoninet. Anstränger hjärnan/receptorerna mer. Ren amfetaminsulfat (50% levoamfetamin, 50% dexamfetamin) är lite stressigt, som en blandning mellan kokain och koffein. Anstränger kroppen lite mer, men inte hjärnan så värst.

Pröva elvanse (dexamfetamin) för referens. Det är ren amfetamin. Men några direkta harmonikänslor ger det icke tyvärr. Det är en serotonerg egenskap. Visst får man lite serotonin men inte mycket. Elvanse/attentin är så bra som det blir utan att hjärnan får lida.

EDIT:
Yes, ditt andra inlägg bekräftar att det är metamfetamin. Man skiter fullständigt i att man måste upp till nån grej (äh vafan jag har tid). Slutar med att man varit vaken i 2-3 dygn fast man bara skulle dra litegrann. Utmärkt festdrog om den används rätt, bättre än mdma. Men väldigt destruktiv ifall den används för ofta i för höga doser. Neurotoxicitet på båda fronter (både dopaminreceptorerna och serotoninreceptorerna).

När man vaknar upp efter att ha tagit tjack bankat med metamfetamin känner man sig ofta ganska nere och måste i princip ta mer. I början kan man känna sig lite av en blandning mellan tjackad och deprimerad dagen efter. Ruset fortsätter liksom. Vanligt amfetamin mår man ungefär som vanligt när man vaknar dagen efter, kanske lite lågt blodtryck. Men ruset är definitivt över efter man sovit. Inte alltid fallet om det är meta i (beror på hur mycket).

Personligen undviker jag det för det mesta numera, kan inte riktigt ta det utan att vara vaken flera dygn. Om det inte är väldigt små doser. Tänk så bra som ruset känns, ju mer/oftare man tar det desto mer totala motsatsen till det kommer vardagen utan det bli. Elvanse/attentin är det bästa ifall man vill kunna ta annat än terapeutiska doser tjack oftare.
Senast redigerad av Bluepant 2019-03-15 kl. 17:14.
Citera
2019-03-15, 17:16
Medlem
KringExs avatar
Citat:

Så länge du inte har epilepsi så är det helt lugnt
Citera
2019-03-15, 17:25
Medlem
Varför får jag alltid dålig syn av tjack? Har alltid haft och har bra syn men då jag tar amfetamin så försämras den, kan bli så brutalt att jag måste stänga ett öga för att kunna se vad som står på skärmen.

Har ju mycket lättare att se på längre avstånd men direkt jag försöker fokusera på nära avstånd så går det väldigt dåligt.

På MDMA så har jag även detta problem.

Får ofta huvudvärk pga detta så det är stört jobbigt, men det är skitsamma, jag ska väl ändå kunna se bra.
Citera
2019-03-15, 17:35
Medlem
Bluepants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lukasbf1
Varför får jag alltid dålig syn av tjack? Har alltid haft och har bra syn men då jag tar amfetamin så försämras den, kan bli så brutalt att jag måste stänga ett öga för att kunna se vad som står på skärmen.

Har ju mycket lättare att se på längre avstånd men direkt jag försöker fokusera på nära avstånd så går det väldigt dåligt.

På MDMA så har jag även detta problem.

Får ofta huvudvärk pga detta så det är stört jobbigt, men det är skitsamma, jag ska väl ändå kunna se bra.

Får du effekter som påminner om MDMA så är det meta i tjacket. Får du så av allt tjack? Prövat elvanse/attentin?

EDIT:
Kan vara noradrenalin också kom jag på. Ifall ruset inte är så djupt euforiskt. Man får lite skumt tunnelseende ibland. Pröva lite alkohol eller lite lite benso när du tar tjack. Blir det samma sak?

Citat:
Ursprungligen postat av -spitzlix-
Har 1mg klonazepam och 2mg alprazolam. Vilket är bäst för att avrunda kvällen? Börja med alprazolam sen senare framåt kvällen ta klonazepam? Eller tvärtom? Ska ha filmmaraton med. Å röka fint brunt.

Alprazolam helt klart. 0,5-1mg Klonazepam som påfyllning ifall du får svårt att sova. Det dämpar ruset. Alprazolam dämpar inte tjacket så värst om man håller alprazolamdoserna låga under ruset (0,25mg kanske). Men annars kör 1mg alpra när du ska sova. Rök efter alpran, blir bättre Om du ska se film kör max 0,5mg annars kan du blir trött.
Senast redigerad av Bluepant 2019-03-15 kl. 17:44.
Citera
2019-03-15, 18:44
Medlem
-spitzlix-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluepant
Alprazolam helt klart. 0,5-1mg Klonazepam som påfyllning ifall du får svårt att sova. Det dämpar ruset. Alprazolam dämpar inte tjacket så värst om man håller alprazolamdoserna låga under ruset (0,25mg kanske). Men annars kör 1mg alpra när du ska sova. Rök efter alpran, blir bättre Om du ska se film kör max 0,5mg annars kan du blir trött.
Tog båda samtidigt, blev ingen sömn ändå.
Citera
2019-03-15, 19:01
Medlem
Citat:
Får du effekter som påminner om MDMA så är det meta i tjacket. Får du så av allt tjack? Prövat elvanse/attentin?

EDIT:
Kan vara noradrenalin också kom jag på. Ifall ruset inte är så djupt euforiskt. Man får lite skumt tunnelseende ibland. Pröva lite alkohol eller lite lite benso när du tar tjack. Blir det samma sak?

Asså jag får det av allt centralstimuliant, av MDMA är det värst, testade faktist Elvanse för någon dag sedan och det var samma sak som på vanligt tjack, om inte värre.

Har ingen polare som har samma problem, blir mycket sämre då jag röker braj också.

Samma på alkohol också.
Citera
2019-03-15, 21:21
Medlem
Presentpappers avatar
Citat:
EDIT:

Flikar in med min erfarenhet gällande detta. Tror mycket ligger kring detta med noradrenalin faktiskt. Förmodligen är det väl bankat med något som utsöndrar just noradrenalin eller är ett sådant typ av amfetamin. Ruset ger mer ångest än vanligt men också mer rysningar. Blir bättre blandat med lite alkohol i alla fall i mitt tycke.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in