Citat:
Ursprungligen postat av
Westdess
Jag har precis provat amfetamin som enligt tester ska ligga på 70% och vara orört från labbet.
Nu var det flera år sen jag provade ametamin men jag minns det som ett pushigt stressat rus, självklart med välmående.
Men det här var något helt annant.
En sån lugn, harmoni och välmående har jag aldrig känt på en centralstimulerande drog. Klara rena tankar, mår fruktansvärt bra. Samma känsla som när man tar en benso efter en stressig dag, man landar.
Är det så rent amfetamin ska kännas?
Tyvärr inte. Bankat med dexmetamfetamin troligen (iallafall ifall det varar länge) vilket är mer åt mdma-hållet. Avslappningen/lugnet/harmonin är från serotoninet. Anstränger hjärnan/receptorerna mer. Ren amfetaminsulfat (50% levoamfetamin, 50% dexamfetamin) är lite stressigt, som en blandning mellan kokain och koffein. Anstränger kroppen lite mer, men inte hjärnan så värst.
Pröva elvanse (dexamfetamin) för referens. Det är ren amfetamin. Men några direkta harmonikänslor ger det icke tyvärr. Det är en serotonerg egenskap. Visst får man lite serotonin men inte mycket. Elvanse/attentin är så bra som det blir utan att hjärnan får lida.
EDIT:
Yes, ditt andra inlägg bekräftar att det är metamfetamin. Man skiter fullständigt i att man måste upp till nån grej (äh vafan jag har tid). Slutar med att man varit vaken i 2-3 dygn fast man bara skulle dra litegrann. Utmärkt festdrog om den används rätt, bättre än mdma.

Men väldigt destruktiv ifall den används för ofta i för höga doser. Neurotoxicitet på båda fronter (både dopaminreceptorerna och serotoninreceptorerna).
När man vaknar upp efter att ha tagit tjack bankat med metamfetamin känner man sig ofta ganska nere och måste i princip ta mer. I början kan man känna sig lite av en blandning mellan tjackad och deprimerad dagen efter. Ruset fortsätter liksom. Vanligt amfetamin mår man ungefär som vanligt när man vaknar dagen efter, kanske lite lågt blodtryck. Men ruset är definitivt över efter man sovit. Inte alltid fallet om det är meta i (beror på hur mycket).
Personligen undviker jag det för det mesta numera, kan inte riktigt ta det utan att vara vaken flera dygn. Om det inte är väldigt små doser. Tänk så bra som ruset känns, ju mer/oftare man tar det desto mer totala motsatsen till det kommer vardagen utan det bli. Elvanse/attentin är det bästa ifall man vill kunna ta annat än terapeutiska doser tjack oftare.