2018-02-20, 12:45
Medlem
Kalashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av floridafest
Jaha så det är anledningen, har ingen erfarenhet alls från det så va tvungen att fråga!

Precis, eller ja, en av två tänkbara anledningar i alla fall, vid rövpanna löser man också upp det i vatten.

Dock kan RP också anses som injektering, då ordet i sig betyder just "spruta in", lika bra att nämna det innan nån jävla besserwisser kommer och ska spela duktig
Senast redigerad av Kalash 2018-02-20 kl. 13:13.
Citera
2018-02-23, 15:02
Medlem
FeedMyInfections avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vetenskapspojken
Skönt att du mår bra nu

Du har nog större kunskap inom detta område än vad jag har. Mina källor är diverse narkotikabrukande vänner samt langare, emedan dina är vetenskapliga. Så jag har fel och du har rätt med andra ord, haha!

Tror du personen vars inlägg jag svarade på tidigare hade tjack som var bankat med meta? Det är väl mer euforiskt?

Tackar!

Nej jag tror fan inte det var meta i tjacket, har flertalet gånger fått tag på tjack som är rejält laddat med meta, blir fan Colin Mcrae på sådant.

En annan sak som också får mig att tvivla på meta är hur fort det slår, drar man en lina meta tjack så får man nästan omedelbart effekt, medan detta gav effekt efter en rimlig tid.

Av vad jag har förstått ska inte heller lamotrigin påverks nå särskild så bör inte vara det.

Mycket möjligt att batchen jag hade innan var så pass svag att min tolerans sänktes, riktigt jävla tråkigt tjack var det, fick en ytterst liten effekt medan detta var potent som nå djävulskt vilket ledde till att jag fick i mig lite väl mycket.

Fortfarande lite fundersam varför det smakade apa när jag drack vatten dock, aldrig haft några problem att se till att få i mig vätska medans jag kör.

Har aldrig påverkat hur varken vatten eller föds smakar endast att lusten minskar och absolut har det inte smakat sådär pass vidrigt som när man är helt jävla fladdrad på MDMA.

Men men, kan dock säga att för övrigt så är denna batch väldigt trevlig så länge man är försiktig med dosen.
Citera
2018-02-23, 16:15
Medlem
Bästa sett att torka blöttjack någon?
Citera
2018-02-24, 11:35
Medlem
Harbards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inlastmotvilja
Bästa sett att torka blöttjack någon?

Sätt spisplattan på ettan (lägsta värme), sprid ut blöt-tjacket på t.ex ett skruvlock från en glasburk (använd utsidan av locket så du inte riskerar att bränna tjacket, blir som en distans.) och lägg plattan på spisplattan/värmekällan. Får inte bli för varmt så stäng av spisen när den börjar bli behagligt varm, du ska kunna ha handen på spisen utan att bränna dig...
Använd en sax eller liknande lite tjockare föremål för att hacka och sprida ut tjacket. Bör vara stentort inom 3-4min, förutsatt att det inte är oljeblasktjack där någon spillt i hela årstillverkningen av skäggolja

Citera
2018-02-24, 22:45
Medlem
Knappt någon effekt av tjack/amfetamin

Så jag hitta äntligen tjack något jag hade viljat testa länge. Men blev mycket besviken
Jag hade köpt 3 g för 600 ett normalt pris där jag bor.
Jag testa det själv på fredagen. Började med att ta 0.1 g. Kände absolut inget. Tog ännu 0.1 och kände fortfarande inget. Jag fortsatte så tills jag hade tagit ca 0.4 totalt. Då började jag känna något. Men det var inte alls som jag tänkt mig. Det ända som hände var att jag blev mer social och hade en skön känsla i kroppen. Jag antog att jag bara tog för lite även om jag hade läst att 0.1-0.2 var en rekomenderad nybörjardos.
Så jag tog 0.3 till under ca 2 timmar. Så totalt 0.7 nu. I början så blev bara det jag redan kände lite tydligare. Men efter jag tagit den sista gången och bestämt mig för att jag inte ens ville ha mer så började jag må konstigt. Jag trodde att jag hade fått dåligt tjack och det var därför. Men nu i efterhand så fattar jag att jag fick en mild överdos... Så jag kände stämde nästan exakt med det jag hade läst.

Men som sagt trodde bara att jag hade fått skit tjack, så när jag fick möjlighet en att köpa nytt som jag visste var hög kvalitet så blev jag mycket glad.
Denna gången tog jag det med en kompis. Vi tog 0.1 åt gången och kände inget förren vi hade tagit 0.3 var. Det var samma känsla som förra gången. Vi var inte nöjda och trodde att vi bara behövde mer. Vi tog 0.2 till. Och nu kändes det som jag hade jag lite energi i kroppen. Det liksom pirrade. Vi fick båda mycket stora pupiller. Men inget annat. Vi tog en paus och när vi kände att det började släppa så tog vi 0.1 var så hade totalt tagit ca 0.6 - 0.8 var
Efter ca 20 min efter vi tog sista gången så började min kompis må dåligt. Han mådde likadant som jag hade gjort förra gången. Förvirring, yrsel, svettades, kräktes och kände sig almänt skit.

Så nu när jag har hunnit tänka och läst en del så verkar det som att vi inte kände av delar av ruset? Vi blev inte kreativa och inte speedade alls.
Och det verkar som att för att vi kände så lite så tog vi mer och mer tills vi fick milda men ändå jobbiga överdoser. Har läst mycket och vet verkligen inte vad det kan vara för fel. Läste att om man har adhd så kan amfetamin kännas annorlunda. Men varken jag eller min kompis har det(är såklart inte 100% säker men man kanske borde märkt något om man hade det?). Kompisen är depremerad och han äter medicin för det. Jag misstänker att jag är det men har verkligen ingen diagnos.

Så jag är mycket besviken och det ända jag kan tänka mig är att vi båda har adhd. Men hur stor är chansen? Vet att iallafall det ena tjacket ska ha varit bra kvalité. Jag vet verkligen inte vad det kan vara.

Edit: jag har tagit E och cannabis förut och lite benso. Allt med önskad effekt.
Senast redigerad av Robintja1234 2018-02-24 kl. 22:50.
Citera
2018-02-25, 00:12
Medlem
Kalkon77s avatar
Bästa sättet att ta Amfetamin på för att minska bieffekter?

Jag vet ju att man ska ta Magnesium men vad mer kan vara bra att tänka på? Hur får ökad salivproduktion? Vad rekommenderar ni?

Mvh/
Citera
2018-02-25, 01:55
Medlem
Pandarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalkon77
Bästa sättet att ta Amfetamin på för att minska bieffekter?

Jag vet ju att man ska ta Magnesium men vad mer kan vara bra att tänka på? Hur får ökad salivproduktion? Vad rekommenderar ni?

Mvh/

För just muntorrheten så rekommenderar jag dels vanliga läkerol, dricka mycket vatten sen finns det flour-skölj på apoteket som innehåller aloe vera som ska vara bra mot muntorrhet, för mig tycker jag att den fungerat bra.

När det kommer till bieffekterna så vill jag dels rekommendera att inte ta en för hög dos om man är ovan eller har låg tolerans. Sen är dem normala kroppsbehoven otroligt viktiga att upprätthålla (vilket tyvärr är väldigt lätt att glömma på tjack), dvs se till att dricka mycket vatten, sömn, försök att äta så pass mycket som går. Banan, äpple, övriga frukter, drickyoghurt, juice, näringsdrycker och vissa grönsaker (t.ex gurka och paprika) tycker jag brukar vara lätt att få ner. Underskatta inte näring! Sen är magnesium som du säger bra mot käkspänningar(men då gäller det att man ätit magnesium nån eller några veckor kontinuerligt, tuggummi kan också vara effektivt på den fronten.

Just när det kommer till AT så är dessa kroppsliga behov det absolut viktigaste för att komma undan så lindrigt som möjligt, se till att sova iaf ett par timmar men bästa är ju att få en 6-8h normal natts sömn, även om det blir så att man vrider på dygnet. Ät och drick ordentligt, käka bra med vitaminer och allmänt ta hand om kroppen.
Citera
2018-02-25, 12:02
Medlem
Vetenskapspojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Easter-Everywhere
Precis som du säger så är det ingen kemist, eller ja, väldigt väldigt få som tar sig tid att separera isomer hit och dit för att sedan återkombinera dem. Framställer man amfetamin med syfte att tjäna pengar, och inte utifrån personlig laboration så är ju racemiskt det enkla och snabba valet.

Det är en väldigt svår fråga att svara på. Jag vet jag inte hur mycket "FeedMyInfection" doserade oralt, hur/om personen har tolerans eller tar annan form av narkotika som skulle kunna utlösa/forma ruset.

Viktigt att tänka på är mängderna analoger och derivat som finns relaterat till just amfetamin. Personen behöver nödvändigtvis inte ha fått i sig amfetamin utan istället 4-Methylamphetamine som påvisats ge en mycket högre frisättning av serotonin.
Detta hade kunnat förklara känslan av ett mer MDMA likt rus.

Med vänlig hälsning,
Easter-Everywhere

Ja, så skulle det absolut kunna vara. Jag betvivlar inte att allehanda langare bankar sina varor med diverse skit. MDMA frisätter ju serotonin (rätta mig om jag har fel men jag är ganska säker på just detta), vilket även den där RC-drogen du just nämnde också gör (fast kanske inte i lika stor utsträckning som MDMA).

Finns det något bra test man kan testa sitt tjack med? Samt om det är racemiskt, då är det alltså 50% levoamfetamin och 50% dextroamfetamin, eller har jag fått det om bakfoten?
Citera
2018-02-25, 12:06
Medlem
Vetenskapspojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FeedMyInfection
Tackar!

Nej jag tror fan inte det var meta i tjacket, har flertalet gånger fått tag på tjack som är rejält laddat med meta, blir fan Colin Mcrae på sådant.

En annan sak som också får mig att tvivla på meta är hur fort det slår, drar man en lina meta tjack så får man nästan omedelbart effekt, medan detta gav effekt efter en rimlig tid.

Av vad jag har förstått ska inte heller lamotrigin påverks nå särskild så bör inte vara det.

Mycket möjligt att batchen jag hade innan var så pass svag att min tolerans sänktes, riktigt jävla tråkigt tjack var det, fick en ytterst liten effekt medan detta var potent som nå djävulskt vilket ledde till att jag fick i mig lite väl mycket.

Fortfarande lite fundersam varför det smakade apa när jag drack vatten dock, aldrig haft några problem att se till att få i mig vätska medans jag kör.

Har aldrig påverkat hur varken vatten eller föds smakar endast att lusten minskar och absolut har det inte smakat sådär pass vidrigt som när man är helt jävla fladdrad på MDMA.

Men men, kan dock säga att för övrigt så är denna batch väldigt trevlig så länge man är försiktig med dosen.

Det låter ju nästan som det som en annan användare här i tråden påpekade, att det du fick mycket möjligt kan ha varit något amfetaminderivat, RC eller inte..

Jag håller verkligen med dig om det du skrev i början, om meta alltså. Ruset smyger sig inte på utan kontrasten mellan nyktert tillstånd och duracellkanin är istället väldigt påtaglig.
Citera
2018-02-26, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vetenskapspojken
Ja, så skulle det absolut kunna vara. Jag betvivlar inte att allehanda langare bankar sina varor med diverse skit. MDMA frisätter ju serotonin (rätta mig om jag har fel men jag är ganska säker på just detta), vilket även den där RC-drogen du just nämnde också gör (fast kanske inte i lika stor utsträckning som MDMA).

Finns det något bra test man kan testa sitt tjack med? Samt om det är racemiskt, då är det alltså 50% levoamfetamin och 50% dextroamfetamin, eller har jag fått det om bakfoten?

Det är alltid racemiskt, om du inte köper dextroamfetamin (dvs attentin och dexedrine), och isf vet du det.
Citera
2018-02-26, 13:11
Medlem
Vetenskapspojkens avatar
Jag tänkte vila näsborrarna en smula idag och inta dagens dos oralt, men jag är lite osäker på vilket sätt.

Ha lite i kaffet? Eller göra en bomb? Märk väl att jag har väldigt svårt för att svälja stora tabletter så om alternativet är att bomba det, med vad ska jag göra så små bomber med som möjligt?
Citera
2018-02-26, 13:13
Medlem
Vetenskapspojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arabies
Det är alltid racemiskt, om du inte köper dextroamfetamin (dvs attentin och dexedrine), och isf vet du det.

Ok, det är liksom det enda sättet att framställa det på?

Är dexamfetamin samma sak som dextroamfetamin, eller är det två vitt skilda ting?

Mina Elvanse innehåller exempelvis ”dexamfetamin” men är lite osäker på om dex bara är en förkortning för dextro.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in