Citat:
Ursprungligen postat av
Arabies
Framställer man amfetamin får man racemiskt amfetamin, dvs det är ALLTID 50/50. Vill man ändra på det finns det bara ett sätt; separera isomererna, och återkombinera dem i den proportion man vill ha.
Det säger sig självt att ingen gör detta, och att ditt amfetamin är racemiskt.
Precis som du säger så är det ingen kemist, eller ja, väldigt väldigt få som tar sig tid att separera isomer hit och dit för att sedan återkombinera dem. Framställer man amfetamin med syfte att tjäna pengar, och inte utifrån personlig laboration så är ju racemiskt det enkla och snabba valet.
Citat:
Ursprungligen postat av
Vetenskapspojken
Du har nog större kunskap inom detta område än vad jag har. Mina källor är diverse narkotikabrukande vänner samt langare, emedan dina är vetenskapliga. Så jag har fel och du har rätt med andra ord, haha!
Tror du personen vars inlägg jag svarade på tidigare hade tjack som var bankat med meta? Det är väl mer euforiskt?
Det är en väldigt svår fråga att svara på. Jag vet jag inte hur mycket "FeedMyInfection" doserade oralt, hur/om personen har tolerans eller tar annan form av narkotika som skulle kunna utlösa/forma ruset.
Viktigt att tänka på är mängderna analoger och derivat som finns relaterat till just amfetamin. Personen behöver nödvändigtvis inte ha fått i sig amfetamin utan istället
4-Methylamphetamine som påvisats ge en mycket högre frisättning av serotonin.
Detta hade kunnat förklara känslan av ett mer MDMA likt rus.
Med vänlig hälsning,
Easter-Everywhere