2018-02-16, 18:18
Medlem
FeedMyInfections avatar
Nu fan undrar jag vad tacket kan vara bankat med.

Intog idag runt kl 15:00 en dos, oralt.

Ungefär runt 16:30 så börjar jag utöver det rus jag är van vid tjäna mig extremt likt ruset jag får när jag tar E. Känns lite långsökt att dom skulle ha bankat tacket med MDMA, någon som har någon aning vad det kan vara?
Citera
2018-02-17, 11:55
Medlem
Vetenskapspojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FeedMyInfection

Ungefär runt 16:30 så börjar jag utöver det rus jag är van vid tjäna mig extremt likt ruset jag får när jag tar E. Känns lite långsökt att dom skulle ha bankat tacket med MDMA, någon som har någon aning vad det kan vara?

Hög halt levoamfetamin i relation till dextroamfetamin gissar jag på. Har tagit sådant tjack förut, och bjöd en vän, varpå han påstår att det kändes som under ett MDMA-rus.
Citera
2018-02-18, 00:33
Medlem
FeedMyInfections avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vetenskapspojken
Hög halt levoamfetamin i relation till dextroamfetamin gissar jag på. Har tagit sådant tjack förut, och bjöd en vän, varpå han påstår att det kändes som under ett MDMA-rus.

Stämmer nog väldigt bra det, lugnare idag, såg till att ta mindre dos också, så för övrigt väldigt trevligt när man vet lite mer om hur man ska handskas med det. Var jävligt oväntat den effekt man fick i gårdagen.
Citera
2018-02-18, 03:32
Medlem
Easter-Everywheres avatar
Citat:
Varför skulle en högre halt levoamfetamin leda till ett mer MDMA liknande rus?
Från vad jag läst om det så är levoamfetaminet till största del förknippat med förlängning gällande vakenhet, vasokonstriktion och mindre frisättning av dopamin.

Hittar ingenting gällande högre frisättning av serotonin (som kännetecknar MDMA) eller dopamin kopplat till halten levoamfetamin. Det enda jag hittar är att levoamfetamin främst binder sig till noradrenalin receptorerna, vilket jag inte riktigt kan koppla till ett rus liknande MDMA.
Är väldigt intresserad av ämnet/molekylen, så har jag fel eller missuppfattat något så rätta eller hjälp mig gärna.

Med vänlig hälsning,
Easter-Everywhere
Senast redigerad av Easter-Everywhere 2018-02-18 kl. 03:48.
Citera
2018-02-18, 09:36
Medlem
Vetenskapspojkens avatar
Citat:
Stämmer nog väldigt bra det, lugnare idag, såg till att ta mindre dos också, så för övrigt väldigt trevligt när man vet lite mer om hur man ska handskas med det. Var jävligt oväntat den effekt man fick i gårdagen.

Skönt att du mår bra nu

Citat:
Ursprungligen postat av Easter-Everywhere
Från vad jag läst om det så är levoamfetaminet till största del förknippat med förlängning gällande vakenhet, vasokonstriktion och mindre frisättning av dopamin.

Hittar ingenting gällande högre frisättning av serotonin (som kännetecknar MDMA) eller dopamin kopplat till halten levoamfetamin. Det enda jag hittar är att levoamfetamin främst binder sig till noradrenalin receptorerna, vilket jag inte riktigt kan koppla till ett rus liknande MDMA.
Är väldigt intresserad av ämnet/molekylen, så har jag fel eller missuppfattat något så rätta eller hjälp mig gärna.

Med vänlig hälsning,
Easter-Everywhere

Du har nog större kunskap inom detta område än vad jag har. Mina källor är diverse narkotikabrukande vänner samt langare, emedan dina är vetenskapliga. Så jag har fel och du har rätt med andra ord, haha!

Tror du personen vars inlägg jag svarade på tidigare hade tjack som var bankat med meta? Det är väl mer euforiskt?
Citera
2018-02-19, 09:17
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Easter-Everywhere

Med vänlig hälsning,
Easter-Everywhere

Framställer man amfetamin får man racemiskt amfetamin, dvs det är ALLTID 50/50. Vill man ändra på det finns det bara ett sätt; separera isomererna, och återkombinera dem i den proportion man vill ha.

Det säger sig självt att ingen gör detta, och att ditt amfetamin är racemiskt.
Citera
2018-02-19, 22:24
Medlem
Easter-Everywheres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arabies
Framställer man amfetamin får man racemiskt amfetamin, dvs det är ALLTID 50/50. Vill man ändra på det finns det bara ett sätt; separera isomererna, och återkombinera dem i den proportion man vill ha.

Det säger sig självt att ingen gör detta, och att ditt amfetamin är racemiskt.
Precis som du säger så är det ingen kemist, eller ja, väldigt väldigt få som tar sig tid att separera isomer hit och dit för att sedan återkombinera dem. Framställer man amfetamin med syfte att tjäna pengar, och inte utifrån personlig laboration så är ju racemiskt det enkla och snabba valet.

Citat:
Du har nog större kunskap inom detta område än vad jag har. Mina källor är diverse narkotikabrukande vänner samt langare, emedan dina är vetenskapliga. Så jag har fel och du har rätt med andra ord, haha!

Tror du personen vars inlägg jag svarade på tidigare hade tjack som var bankat med meta? Det är väl mer euforiskt?
Det är en väldigt svår fråga att svara på. Jag vet jag inte hur mycket "FeedMyInfection" doserade oralt, hur/om personen har tolerans eller tar annan form av narkotika som skulle kunna utlösa/forma ruset.

Viktigt att tänka på är mängderna analoger och derivat som finns relaterat till just amfetamin. Personen behöver nödvändigtvis inte ha fått i sig amfetamin utan istället 4-Methylamphetamine som påvisats ge en mycket högre frisättning av serotonin.
Detta hade kunnat förklara känslan av ett mer MDMA likt rus.

Med vänlig hälsning,
Easter-Everywhere
Citera
2018-02-19, 22:39
Medlem
Citat:

Du har troligtvis något i blodet som inhiberar serotoninåterupptaget. Amfetamin är en ganska potent frisättare av serotonin, inte bara dopa och nora.
Citera
2018-02-19, 23:16
Medlem
Varför vill vissa lösa upp sitt amfetamin i vatten?
Citera
2018-02-19, 23:45
Medlem
Kalkon77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av floridafest
Varför vill vissa lösa upp sitt amfetamin i vatten?
Hört talas om injicering?
Citera
2018-02-20, 07:14
Medlem
kool-g-raps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spliffmeister
Får jag fråga hur mycket ni tar som tar tjack? Nolltvåor? Nolltreor? Vi snackar blomster eller bättre vit pasta som har fått torka.

Av den vita pastan var 0.2 för mycket, skulle bara välja nästa strain jag skulle odla men det tog typ 11h och tre dagar innan jag kände mig som jag ska helt. Rosa tar jag 0.3-0.5 på en kväll och sover sen skitgott efter en gås.
Citera
2018-02-20, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalkon77
Hört talas om injicering?

Jaha så det är anledningen, har ingen erfarenhet alls från det så va tvungen att fråga!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in