2018-02-26, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vetenskapspojken
Ok, det är liksom det enda sättet att framställa det på?

Är dexamfetamin samma sak som dextroamfetamin, eller är det två vitt skilda ting?

Mina Elvanse innehåller exempelvis ”dexamfetamin” men är lite osäker på om dex bara är en förkortning för dextro.

Det är samma sak.
Citera
2018-02-26, 14:19
Medlem
Vetenskapspojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arabies
Det är samma sak.

Ok. Jag upplever ofta bättre effekt när det kommer till produktivitet och energinivå när jag tar Elvanse (typ 2 x 30mg) än om jag drar några linor gatutjack, kan det vara på grund utav brist på dextroamfetamin i sådana fall?
Citera
2018-02-26, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vetenskapspojken
Ok. Jag upplever ofta bättre effekt när det kommer till produktivitet och energinivå när jag tar Elvanse (typ 2 x 30mg) än om jag drar några linor gatutjack, kan det vara på grund utav brist på dextroamfetamin i sådana fall?

D-amfetamin har störst effekt på dopamin, och l-amfetamin står för effekten på noradrenalinet. Det är därför du inte får samma kick på tex attentin som av racemiskt amfetamin, och du blir inte lika twitchy. Åas är det inte lika effektivt för att minska sömnbehovet.

Edit: 60mg elvanse ger ca 20mg d-amf. 20mg racemiskt amfetamin innehåller bara 10mg d-amf, och dessutom 10mg l-amf.
Om vi säger att en lina är 100mg, och renheten 25%, och "några linor" är två, så får du dessutom i dig 50mg racemiskt amfetamin. Det blir rätt mycket mer än 20mg, och är för mycket för att ge någon direkt effektivitetshöjande effekt pga markant mer biverkningar.
Senast redigerad av Arabies 2018-02-26 kl. 15:28.
Citera
2018-02-26, 21:55
Bannlyst
Fått sån jävla noja paranoid helt vilsen panikkänslor i kroppen... tips?
Citera
2018-02-26, 23:57
Medlem
trueforgoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjackrunkaren
Fått sån jävla noja paranoid helt vilsen panikkänslor i kroppen... tips?

Benzo eller alkohol men framför allt ta inte mer och försök sova. Bädda ner dig och kolla på en film eller serie du sett 1000 gånger som ger dig trygghet.
Citera
2018-02-27, 18:48
Medlem
Citat:
D-amfetamin har störst effekt på dopamin, och l-amfetamin står för effekten på noradrenalinet. Det är därför du inte får samma kick på tex attentin som av racemiskt amfetamin, och du blir inte lika twitchy. Åas är det inte lika effektivt för att minska sömnbehovet.

Edit: 60mg elvanse ger ca 20mg d-amf. 20mg racemiskt amfetamin innehåller bara 10mg d-amf, och dessutom 10mg l-amf.
Om vi säger att en lina är 100mg, och renheten 25%, och "några linor" är två, så får du dessutom i dig 50mg racemiskt amfetamin. Det blir rätt mycket mer än 20mg, och är för mycket för att ge någon direkt effektivitetshöjande effekt pga markant mer biverkningar.

Skall vi vara sådana så innehåller Elvanse lisdexamfetamin, och det finns ingenting som dikterar hur nära en racemat blandning amfetamin som säljs på gatan är, utan det kan variera.
Citera
2018-02-27, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohelig
Skall vi vara sådana så innehåller Elvanse lisdexamfetamin, och det finns ingenting som dikterar hur nära en racemat blandning amfetamin som säljs på gatan är, utan det kan variera.

Jag tyckte det kändes onödigt att blanda in ett begrepp till helt i onödan. Ldx är inaktivt och alltså helt ointressant i frågan. Det hydrolyseras till dex, och först då har det någon effekt.

Du får gärna beskriva en syntes som inte resulterar i en racemisk fribas.
Citera
2018-02-27, 21:00
Medlem
Citat:
Jag tyckte det kändes onödigt att blanda in ett begrepp till helt i onödan. Ldx är inaktivt och alltså helt ointressant i frågan. Det hydrolyseras till dex, och först då har det någon effekt.

Du får gärna beskriva en syntes som inte resulterar i en racemisk fribas.

Det var ej någon kemisk syntes jag skrev om, utan poängen med mitt inlägg var att belysa att det förekommer satser som ej är racemat; om ni använder fenylaceton (racemat) som prekursor så får ni en racemisk fribas, men därifrån går det, även om det ej är vedertaget bruk, att separera dex- från levoamfetamin, för att sedan blanda och/eller späda ut efter tycke och smak alternativt utbud och efterfrågan.

Det går att separera isomererna, men det finns inget syfte med det om man sysselsätter sig med tillverkning för ekonomisk vinning. Den enda egentliga anledningen till att bemöda sig med detta skulle väl anses vara kemin och intresset för den.
Citera
2018-02-27, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohelig
Det var ej någon kemisk syntes jag skrev om, utan poängen med mitt inlägg var att belysa att det förekommer satser som ej är racemat; om ni använder fenylaceton (racemat) som prekursor så får ni en racemisk fribas, men därifrån går det, även om det ej är vedertaget bruk, att separera dex- från levoamfetamin, för att sedan blanda och/eller späda ut efter tycke och smak alternativt utbud och efterfrågan.

Det går att separera isomererna, men det finns inget syfte med det om man sysselsätter sig med tillverkning för ekonomisk vinning. Den enda egentliga anledningen till att bemöda sig med detta skulle väl anses vara kemin och intresset för den.

Precis. Och det vi diskuterade var "gatuamfetamin." Att separera isomererna innebär en extra kostnad och en svårare process, ingen går igenom det för att sedan sälja det som amfetamin.
Citera
2018-02-28, 13:07
Medlem
Kan man blanda amfetamin med 4-me?
Citera
2018-02-28, 21:00
Medlem
Kalkon77s avatar
Hej,

Vad är det säkraste sättet att inta Amfetamin på samt undvika bieffekter?

Jag brukade blanda tjacket i ett glas med 1 DL valfri dryck och sen bara hälla i sig lite snabbt, tyckte det var lättast samt behagligast, men det kanske inte är så bra i längden då jag har hört att Amfetamin fräter?
Brukade även ta 2st magnesium brustabletter. (Skulle även behöva något att landa på men det har aldrig blivit av, kom gärna med tips här med)

Hur gör ni för att undvika AT och andra bieffekter så mycket som möjligt? Fräter Amfetamin på tänder om jag blandar det med vatten/dricka/kaffe och sen dricker upp det?
Citera
2018-02-28, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalkon77
Hej,

Vad är det säkraste sättet att inta Amfetamin på samt undvika bieffekter?

Jag brukade blanda tjacket i ett glas med 1 DL valfri dryck och sen bara hälla i sig lite snabbt, tyckte det var lättast samt behagligast, men det kanske inte är så bra i längden då jag har hört att Amfetamin fräter?
Brukade även ta 2st magnesium brustabletter. (Skulle även behöva något att landa på men det har aldrig blivit av, kom gärna med tips här med)

Hur gör ni för att undvika AT och andra bieffekter så mycket som möjligt? Fräter Amfetamin på tänder om jag blandar det med vatten/dricka/kaffe och sen dricker upp det?

Den säkraste intagningsmetoden bör rimligtvis, i brukar-, tillika missbrukarkretsar anses vara den som lämnar störst utrymme för feldosering. Mot bakgrund av detta föreslås oralt intag i gelatinkapslar, men det går lika bra att linda in det i hushålls- eller toalettpapper innan det sväljs. Eftersom smaken av vanligt amfetamin ej tilltalar lejonparten av dess användare förstår jag ej varför ni skulle vilja dricka det. Den biologiska upptagningen vid oralt intag är 50 %; vid nasalt intag är densamma i stället 75 %.

För att landa föreslås alprazolam för huvudet, diazepam för kroppen, om den känns motstridig, och litet grand örter för själen.

Om ni sköter er kosthållning och ser till er vila så minimerar ni samtidigt risken för obehagliga påföljder.
Senast redigerad av Ohelig 2018-02-28 kl. 22:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in