2026-07-30, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Myror-Elefanter
Så varför har du gjort över 40.000 inlägg på ett dumt antifeministiskt forum? Är det inte bättre du skriver där alla håller med dig istället då?

Man får lite ta ställen man gör sin röst hörd på för vad det är. Jag tex som är en aktiv motståndare till legalisering av cannabis har slutat skriva i de forum sådant diskuteras eftersom jag är trött på att få varningar och bli avstängd för det jag skriver där. Kvar där har blivit dito pundiga spyor. C'est la vie.

För din information feminism är ett underforum på Flashback bland andra, jag har inte skrivit alla mina inlägg enkom i just det forumet.

Och! Jag sitter här för att debattera mot bland annat antifeminism. Så då är väl det bästa forumet för mig, enligt mina egna teorier, just feministforumet eller hur. Där sitter ju nästan enkom antifeminister.

Jag tycker bara man borde byta namn på det, eftersom det just nu är rejält vilseledande, alternativt ta bort ”jämställdhet” i jämställdhet och diskriminerings forumet.

Men jag vet mycket väl att det inte kommer ske. Eftersom Flashback tyvärr är vinklat åt det hållet från början.
Citera
2026-07-30, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellefant775
Du vill kategorisera det hela på ett sätt som är till nackdel för de som är kritiska till begreppet. Du vill underkuva de som inte vill kalla sig själva för feminister och du är inte ute efter att finna sanningen. Du är ute efter att maktkastrera män till vilket pris som helst.

I en saklig, sanningsenlig diskussion är du helt chanslös. Detta har visats gång på gång.

Varför replikerar du nästan aldrig på det man skriver? För att du blir ägd när vi diskuterar.

Jag svarar inte på dina inlägg för du är en tjatig stalker och idiot som inte klarar debattera.
Bara sluta citera mig tack.
Citera
2026-07-30, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
För din information feminism är ett underforum på Flashback bland andra, jag har inte skrivit alla mina inlägg enkom i just det forumet.

Och! Jag sitter här för att debattera mot bland annat antifeminism. Så då är väl det bästa forumet för mig, enligt mina egna teorier, just feministforumet eller hur. Där sitter ju nästan enkom antifeminister.

Jag tycker bara man borde byta namn på det, eftersom det just nu är rejält vilseledande, alternativt ta bort ”jämställdhet” i jämställdhet och diskriminerings forumet.

Men jag vet mycket väl att det inte kommer ske. Eftersom Flashback tyvärr är vinklat åt det hållet från början.

Ja Flashback har inte precis varit känt som ett vänsternäste men det visste du väl redan innan du reggade dig? Så det jag menade gäller fortfarande. Här gillar vi SD och knark...

Men jag håller viss mån med dig. Det är svårt att få svar på frågor man ställer om feminism av just feminister här. Men jag har en fråga jag har grunnat på som jag tänkt skapa en tråd om i feminism-forat, så du kan väl ha koll där under dagen, för dig vet jag att du är feminist, om du svarar. Det blir ju iallafall en röst utöver den dumma antifeministhegemonin...
Senast redigerad av Myror-Elefanter 2026-07-30 kl. 12:51.
Citera
2026-07-30, 13:09
Avstängd
Pellefant775s avatar
Citat:

Nej, du debatterar inte. Du föreläser och propagerar. Hade du varit en seriös debattör hade du varit öppen för att du kan ha fel, följt logiska principer och brytt dig om att resonera på ett statistiskt och empiriskt korrekt sätt, det gör du inte. Det är väldokumenterat här på forumet sedan länge.

Du bryr dig inte om logiska motsättningar, du bryr dig inte om konsekvens, du vågar eller förmår inte att försvara principer som du säger att du tror på. Du är en anti-intellektuell varelse som drivs av känslor.

Din feministetikett är en fasad som du tror maskerar ditt manshat. Gud vad bekvämt, att piska män med ena handen, för att sedan hålla upp en skylt med andra handen där det står att du minsann bryr dig om män och kvinnor. Det du inte förstår är att folk ser igenom din fasad.

Men fortsätt du kontaminera begreppet. Ditt beteende gör ingen bra reklam för feminism och bara så du vet, man kan vara anti-feminist samtidigt som man tror på jämställdhet. Absolut kan man det.

Dina semantiska finter fungerar enbart på idioter. Du vill smeta på folk etiketten att de är anti-feminister, men du tar dig inte tid att verifiera att ni har samma syn på begreppet och att ni delar samma definition. Du spelar fult och oärligt och det är för att dina ståndpunkter inte är vattentäta.

Du har blivit synad.
Senast redigerad av Pellefant775 2026-07-30 kl. 13:14.
Citera
2026-07-30, 15:02
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klandalf
Som titeln säger, feministforumet saknar idag ett existensberättigande.

Vad menar du Klandalf? Det postas ju trådar där hela tiden?

Ja, och 100% av dessa trådar har inte i det forumet att göra.

Vi läser det spikade moderatormeddelandet för det forumet: (FB) Vad hör hemma i Feminism: Läs här innan du startar en ny tråd

Citat:
De trådar som startas här skall alltså behandla och anknyta till dessa ideologiers teorier och uppfattningar i dessa frågor. Utgångspunkten är alltså att de trådar du startar skall anknyta väl till vad feminister och feministiska rörelser själva har uttryckt eller uttrycka egna åsikter i feministiska frågor för diskussion om dessa. Där ingår också att uttycka åsikter som kritiserar feminism eller som är antifeministiska, men även då skall ingå att diskutera utifrån uppfattningar uttrycka inom feminismen och den feministiska kontexten.

Kan det inte vara så att forumets kvalitet speglar den moderna feminismens kvalitet?

Feminister av idag kan ju få de mest ovidkommande företeelser till att handla om könsmaktsordning, patriarkala strukturer och jämställdhet.
Citera
2026-08-01, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Kan det inte vara så att forumets kvalitet speglar den moderna feminismens kvalitet?

Feminister av idag kan ju få de mest ovidkommande företeelser till att handla om könsmaktsordning, patriarkala strukturer och jämställdhet.
Med tanke på att feminister verkar utgöra en mycket liten andel av forumet feminism medan antifeminister däremot verkar vara i majoritet, är det då inte mer troligt att forumets låga kvalitet speglar den låga kvaliteten hos just antifeminister?
Citera
2026-08-01, 17:50
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Med tanke på att feminister verkar utgöra en mycket liten andel av forumet feminism medan antifeminister däremot verkar vara i majoritet, är det då inte mer troligt att forumets låga kvalitet speglar den låga kvaliteten hos just antifeminister?

Nej, det är däremot troligt att det finns få offentliga forum där feminismens kritiker får komma till tals.
Citera
2026-08-01, 20:25
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klandalf
Som titeln säger, feministforumet saknar idag ett existensberättigande.

Vad menar du Klandalf? Det postas ju trådar där hela tiden?

Ja, och 100% av dessa trådar har inte i det forumet att göra.

Vi läser det spikade moderatormeddelandet för det forumet: (FB) Vad hör hemma i Feminism: Läs här innan du startar en ny tråd

Så vad får vi istället? Det här är de 10 senast startade trådarna, ingen platsar i forumet med hänvisning till texten ovanför.

(FB) Ser många kvinnor på manlig teknologi som magi?
(FB) Top Gun avslöjade feministernas avund
(FB) Lizette blev sprutad i ansiktet - kände sig våldtagen
(FB) Vad är det med antifeministernas konstiga myter om kvinnor?
(FB) Sverige har institutionaliserad slutshaming
(FB) Klara är enda tjejen i studentklassen – "Klassens mamma"
(FB) Könsskillnader när det kommer till smak för bildkonst?
(FB) Feministiska jurister vill inskränka yttrandefriheten - förbjuda kritik av feminism
(FB) Kvinnor i Iran tänder cigg med bild på Khamenei - UTAN SJAL! - är ni inte glada?
(FB) Varför gillar kvinnor sina våldtäktsmän mer än sin familj?

Jag kan fortsätta, men det lär vara ett antal sidor bakåt innan vi faktiskt hittar en tråd som platsar.
Forumet är idag en avstjälpningsplats för forumets klick av kvinnohatande incels med en knappt fungerande moddering.

Mitt förslag är att forumet arkiveras då det idag inte längre har ett allmänintresse eller någon riktig trafik. Alternativet är förmoddering där inga trådar godkänns innan mod tittat på dem.

Kan tänka mig att det är en del trollning i feministforumet. Ungefär som den härlige HugoStieglitz som i Manosphere-forumet postar trådar om att män bör sminka sig och byta kön.

Men visst, om ett forum inte fyller sitt syfte så kan det läggas ner. Men admin valde att istället lägga ner Rasforsknings-forumet, trots att det finns en del av oss på flashback som faktikst är intresserad av rasforskning.
Citera
2026-08-01, 20:26
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Nej, det är däremot troligt att det finns få offentliga forum där feminismens kritiker får komma till tals.

Jag tror istället att det är en del trollning i feministforumet. Ungefär som den härlige HugoStieglitz som i Manosphere-forumet postar trådar om att män bör sminka sig och byta kön. Men visst, om ett forum inte fyller sitt syfte så kan det läggas ner. Men admin valde att istället lägga ner Rasforsknings-forumet, trots att det finns en del av oss på flashback som faktikst är intresserad av rasforskning.
Citera
2026-08-16, 13:47
Medlem
pextas avatar
Många diskussioner är ju ett resultat av feminism och således relaterat. Men vissa har ju svårt att förstå det och slänger ur sig "incel" och andra hatiska saker när man kritiserar vad feminismen har gjort i samhället. Många försöker använda moderering för att avverga kritik mot feminismens resultat.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in