Vågar man tälta fortfarande eller blir man kniv-rån-bög-mördad numera?
Jag brukade tälta en del förut, slog upp det i princip var som helst men idag undrar man ju ens om man överlever i sommar om man med familjen ger sig ut i tält på den lokala campingen för att inte tala om vildmarken?! För att inte tala om man går rakt ut i en nationalpark och andra kommer gåendes och mördar en? Stick-säkert tält kanske?
Erfarenheter?
Känner du många som blivit knivmördade i sitt tält? Jag känner en. Campingar o även andra ställen tror jag är rätt säkert. Ta på familjen sticksäker väst
Vem fan vid sina sinnes fulla bruk skulle gå ut i skogen och tälta i Europa 2026? Bögdelen i rånbögmördad känns som den lindrigaste konsekvensen här. Det är inte 1984 längre. Och inte ens då gick man säker. Ett holländskt par mördades just det året och just i ett tält med mer än sextio hugg.
Det är därför man har bostäder med lås på dörrarna, för folk är fan inte kloka.
Det är nog bara 10% av alla campare som råkar ut för attacker så du kan känna dig lugn där i ditt tunna lilla nylon-tält när du hör ljudet av torra kvistar som knäcks utanför
Var väl ett danskt par som var ute och tältade i Sverige? De överfölls av afghaner, som misshandlade mannen och gruppvåldtog kvinnan framför ögonen på mannen. En av afghanerna fick senare jobb som brandman.
Jag har tältat en del men då långt från städerna och alltid beväpnad.
Hur kan folk vara så otroligt rädda för allt?
Har tältat ute några gånger om året sen 90-talet och det har aldrig hänt något. Man ser ju knappt ens folk. Har blandat med strövområden med utmarkerade tältplatser, mitt ute i skogen och några fåtal campingplatser och random gräsfält. Det är hur lugnt som helst.
Det jag undviker är vindskydd nära större byar där det håller till ungdomar som eldar och krökar och det är för de låter så mycket, ganska sent inpå natten. Man träffar ofta på sådana grupper när man vandrar och de har aldrig varit otrevliga. Har också funnits i alla år, dock något mindre förekommande nuförtiden.
Vågar man tälta fortfarande eller blir man kniv-rån-bög-mördad numera?
Jag brukade tälta en del förut, slog upp det i princip var som helst men idag undrar man ju ens om man överlever i sommar om man med familjen ger sig ut i tält på den lokala campingen för att inte tala om vildmarken?! För att inte tala om man går rakt ut i en nationalpark och andra kommer gåendes och mördar en? Stick-säkert tält kanske?
Erfarenheter?
Man får inte tälta var som helst i nationalparker. Endast på särskilda platser. Men det visste du väl redan?