2026-06-04, 18:03
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cyborg2030
Jag har inte sett några bevis från din sida. Vill du då inte försöka med nya argument?
Nya bevis = nya undanflykter och halmgubbar.

Är hjärtat fel så påverkar det ögonen. Sanning är för dom som älskar den, sök den och du finner. Problemet är inte bevisen, utan dig.
Citera
2026-06-04, 18:35
Medlem
Cyborg2030s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bakelsernassmak
Nya bevis = nya undanflykter och halmgubbar.

Är hjärtat fel så påverkar det ögonen. Sanning är för dom som älskar den, sök den och du finner. Problemet är inte bevisen, utan dig.
Att du nu antyder att det krävs en tro för att acceptera dina "bevis" är ju inte något som styrker din sak, tvärtom. Jag ser detta som ett svagt medgivande om att dina "bevis" inte håller för en kritisk granskning. Varför skulle du annars vädja till min godtrogenhet?
Citera
2026-06-04, 18:41
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Att du nu antyder att det krävs en tro för att acceptera dina "bevis" är ju inte något som styrker din sak, tvärtom. Jag ser detta som ett svagt medgivande om att dina "bevis" inte håller för en kritisk granskning. Varför skulle du annars vädja till min godtrogenhet?
De höll enligt min kritiska granskning.
Citera
2026-06-04, 19:24
Medlem
Cyborg2030s avatar
Citat:
De höll enligt min kritiska granskning.
Du vet inte vad det är.
Citera
2026-06-04, 19:25
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Du vet inte vad det är.
Varför inte?
Citera
2026-06-04, 19:43
Medlem
Cyborg2030s avatar
Citat:
Varför inte?
Bevismaterial #01: "Mystiska ljusfenomen" ->> bevisar att gud / jultomten skapade universum.
Bevismaterial #02: "Oförklarade NDE-upplevelser" ->> bevisar att gud / jultomten skapade universum.
Citera
2026-06-04, 19:45
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
"Mystiska ljusfenomen" ->> bevisar att gud / jultomten skapade universum.
Vi kämpar inte mot kött och blod, utan mot furstarna, mot makterna, mot världshärskarna här i mörkret och mot ondskans andemakter i himlarna.
Citera
2026-06-04, 19:47
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Bevismaterial #01: "Mystiska ljusfenomen" ->> bevisar att gud / jultomten skapade universum.
Bevismaterial #02: "Oförklarade NDE-upplevelser" ->> bevisar att gud / jultomten skapade universum.
Om jesus magiskt dök upp framför dig och sa "jag är riktig" skulle det bara vara en oförklarad händelse för dig då?
Citera
2026-06-04, 19:48
Medlem
Cyborg2030s avatar
Citat:
Vi kämpar inte mot kött och blod, utan mot furstarna, mot makterna, mot världshärskarna här i mörkret och mot ondskans andemakter i himlarna.
Den som har de mest bevingade orden vinner debatten? Du kanske skulle ställa upp i en poesitävling i stället? Det vore lite mer passande. Jag tror iofs att du kommer sist men det är i alla rätt sport.
Citera
2026-06-04, 19:49
Medlem
Cyborg2030s avatar
Citat:
Om jesus magiskt dök upp framför dig och sa "jag är riktig" skulle det bara vara en oförklarad händelse för dig då?
Hur vet jag att det är "Jesus"? Kommer han att visa legitimation i from av en stentavla?
Citera
2026-06-04, 20:10
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Hur vet jag att det är "Jesus"? Kommer han att visa legitimation i from av en stentavla?
Genom att det är en man i en vit rock som ser ut som Jesus med hål i händerna som kallar dig "mitt barn" och liknande saker. Han är ganska ikonisk.

Skulle det bara vara en oförklarad händelse?
Citera
2026-06-04, 20:11
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Den som har de mest bevingade orden vinner debatten? Du kanske skulle ställa upp i en poesitävling i stället? Det vore lite mer passande. Jag tror iofs att du kommer sist men det är i alla rätt sport.
Ateism har inga coola citat och ordspråk. Det är en brist med ateism.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in