2026-05-12, 08:34
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DetEBaraJagSomEOnd
Brukar oftast vara typ skjorta på de flesta, de få gånger jag går ut

Nu är jag ingen kvinna men tycker de flesta grabbs jag ser ute ser fina ut
Ok 😊
Citera
2026-05-12, 08:37
Medlem
415brushans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wolfmotherrocker
”Den moderna mannen optimerar sin fysik, men lämnar stilen åt slumpen. Hur blev disciplin och dominans viktigare än begärlighet i garderoben? Är det bättre att vara ”ful men sann”?”

ECT har genomfört någon slags fältstudie i en särskilt trendkänslig del av Stockholm och resultatet är häpnadsväckande: tighta stretchjeans, kortärmad skjorta och tunn dunväst.

Generellt sätt klär sig män mycket illa.”
- Kristofer Andersson

Inget får sitta för bra. Skinny jeans och skjorta. Beige cardigan från Dressmann. Antingen lite för små eller lite för stora pikétröjor.”
- Marcus Hägglund

https://www.etc.se/kultur-noje/svenska-maens-klaeder-aldrig-varit-saemre

Män, förklara er! Varför går ni runt i stretchiga jeans även kallat ”jeggings”? Förr klädde ni er stiligt och snyggt så vad är det som har hänt egentligen?

Generellt finns det extremt dåligt utbud av kläder för män. Går du i stan i gbg eller Stockholm kommer du se gigantiska avdelningar för kvinnor i en klädbutik, och sen kommer du se en liten myshörna som kallas herravdelningen, där kommer du hitta 3 par olika byxor, 2 typ av skjortor och nån jacka här eller där dessutom ser alla snarlikt fula ut och thats it.

I Sverige anses mannens kläder syfta till att arbeta i endast. Typ blåställ för kontorsfolk. Samma gamla stil, fula färger typ grått, brunt och marinblå. Mannen är till för att ta in pengar, vara diskret, inte sticka ut, ha färre alternativ både i klädväg och på köttmarknaden. Varför?

För att kvinnan höjs upp till skyarna på alla möjliga sätt. Man vill se till att kvinnan ska ha alla alternativ framför sig för att kunna vända blad oavsett vad det handlar om. Hon ska vara attraktiv och ha många alternativ, kunna lämna mannen om det inte passa, likaså sin anställning, flexibel och fri och dominant.

Mannen ska bara hålla käften och agera slav.

Detta speglar dagens klädutbud för män också.
Annat är det i Frankrike, italien, Spanien osv. Där är det männen som styr.
Citera
2026-05-12, 08:57
Medlem
Citat:
Okej ursäkta att jag skrev lite taskigt tror jag. Tar med mig det ni skriver om kostymer

Uppfattade det inte som taskigt. Finns ju andra snygga kläder oxå. Typ chinos och skjorta
Citera
2026-05-12, 09:03
Avstängd
DetEBaraJagSomEOnds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VolleybollMolly66
Uppfattade det inte som taskigt. Finns ju andra snygga kläder oxå. Typ chinos och skjorta
Nu blev jag ännu mer uppgraderad terminator of the pussy 😁🤣
Citera
2026-05-12, 09:05
Medlem
Citat:
Nu blev jag ännu mer uppgraderad terminator of the pussy 😁🤣

Try it, you like it🙂
Citera
2026-05-12, 09:17
Avstängd
DetEBaraJagSomEOnds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VolleybollMolly66
Try it, you like it🙂
För en gång skull ska jag inte skämta. Lite kläd-checkup är bra. Det är trevligt att vara stilig
Citera
2026-05-12, 09:30
Medlem
"Aldrig varit sämre" är en solklar överdrift. Backa 100 år, eller varför inte 1000. Det har varit sämre.
Citera
2026-05-12, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
Kristin McKillen kan dra åt hela helvete. Jag har visserligen ingen koll vart hon gör sin trendspaning men om man ska tro heterosnubbar här på FB hade dom föredragit om kvinnor gått runt nakna, men vem fan lyssnar på dom? Så varför ska nån lyssna på Kristin?

Det suger att Kristin är besviken på folk som inte klär sig som hon vill. Men hon kan fista sig själv i struphuvudet. Om nån lallare i Stockholm vill gå runt i jeggings och clownhätta är det upp till dom. Dom har, bara en gissning nu, inte klätt sig för henne? Kan nån ta och dingla kvinnan från västerbron några sekunder och skrika åt henne att andra människor inte är hennes rekvisita utan det dom vill ha på sig är det dom känner sig snygga i?

Jag klär mig som sju svåra år, det vet jag. Mjukisshorts och huvtröjor och foppatofflor. Sen är jag en medelålders man också så jag antar att Kristin tycker jag ska vara en könlös rar farbror eller ett svettig pervo i en buske för att funka i hennes fria fantasier om verkligheten. Jag rör mig inte heller i "trendkänsliga Stockholm innerstad".

Alla som säger till folk med självgod min att dom klär sig fel är folk som borde hoppa fötterna först ner i en flismaskin enligt mig. Gillar man inte hur folk klär sig, klä dig bättre och skit i andra. Om nån vill ha hijab, herrtrosor eller keps på sig - vad fan har det med mig att göra? Och vadfan har Kristin med det här och göra?

Är kvinnan sarkastisk? Jag kan inte läsa hela artikeln så inte fan vet jag? Om hon är det, ok bra jobbat. Om hon seriöst vill leka sharia-präst på andra: ta din text, rulla det till en liten liten boll och för den långsamt upp ditt eget anus Kristin.

Hoppas hon e sarkastisk för så här röten kan ingen vara.
Jag håller med Kristin, svenska män saknar stil.

Det var bättre förr. Då hade man ordentliga kläder och såg proper ut. Nu går alla runt i mjukiskläder. Du erkänner själv att du saknar klädstil. Så du ger ju Kristin rätt. Så man kan fråga sig varför du blir så upprörd på Kristin?!?

Med det sagt så tycker jag kvinnor inte klär sig särskilt bra heller. Det är en allmän nedgång avseende stil vi ser.
Senast redigerad av Devalvera 2026-05-12 kl. 09:38.
Citera
2026-05-12, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Christopher.
Håller med östeuropa klär sig bättre, ska vara adidas för fan. https://www.youtube.com/watch?v=VLW1ieY4Izw
Lokala modelejon i en särskilt trendkänslig del av Magnitogorsk
Citera
2026-05-12, 09:44
Medlem
StojanVlatkovichs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wolfmotherrocker
”Den moderna mannen optimerar sin fysik, men lämnar stilen åt slumpen. Hur blev disciplin och dominans viktigare än begärlighet i garderoben? Är det bättre att vara ”ful men sann”?”

ECT har genomfört någon slags fältstudie i en särskilt trendkänslig del av Stockholm och resultatet är häpnadsväckande: tighta stretchjeans, kortärmad skjorta och tunn dunväst.

Generellt sätt klär sig män mycket illa.”
- Kristofer Andersson

Inget får sitta för bra. Skinny jeans och skjorta. Beige cardigan från Dressmann. Antingen lite för små eller lite för stora pikétröjor.”
- Marcus Hägglund

https://www.etc.se/kultur-noje/svenska-maens-klaeder-aldrig-varit-saemre

Män, förklara er! Varför går ni runt i stretchiga jeans även kallat ”jeggings”? Förr klädde ni er stiligt och snyggt så vad är det som har hänt egentligen?
Finns många journalister som behöver jobb och medieföretag som behöver generera inkomster, därav alla hittepåämnen.
Citera
2026-05-12, 09:49
Medlem
Ludvig.Rudolfs avatar
Vem bryr sig om vad en ful och bitter feministkärring tycker?

Fortsätt att klä er som ni vill alla!
Citera
2026-05-12, 09:49
Medlem
Cameltotems avatar
Ja folk är rätt dåliga i Sverige. Fast vi är bättre än många andra länder, speciellt USA.

Men det är inte så svårt.

Sommar = snygga linnebyxor, shorts och en fin skjorta med ett par loafers/båtskor.
Höst = Jeans, flanellbyxor, stickad tröja och barbour jacka, några snygga boots
Vinter = Manchester/flanellbyxor, rock om det är i stan, fjällräven dunjacka om det är casual
Vår = Mockajackor, dunväst etc.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in