Citat:
Ursprungligen postat av Mena
Om du inte har tagit engelska pa två år så tycker jag att du ska börja läsa lite engelsk litteratur samt grammatik bok för att kunna förberedda dig. När de kommer till Matten så skulle jag plocka upp antligen en Matte B ev. C för att komma ihåg alla algebra regler osv... Jag önskar att jag detta innan jag började.
Tycker dock inte att du behöver plugga ihjäl dig.
Hade själv MVG i Eng.A och VG i Eng.B och hade inte läst engelska i skola på 4,5 år när jag gjorde TOEFL-testet. Klarade min gräns mer råge. Så absolut, refresh'a lite, men behöver nog inte vara överdrivet. Öven om du inte behöver göra TOEFL utan något annat...
Vet inte heller exakt hur Matte-provet på CC är men jag hade bra mattebetyg på gymnasiet och efter att inte ha läst matte på 4,5 år glömmer man en del, ja...
Dock tog jag här, på mitt 4-års-universitet, en extra mattekurs för att gå igenom alla basic-grejer. Blev en extra kurs för mig men är ganska bra att ha då man får repetition + lär sig allt mer "korrekt", då de engelska uttrycken skiljer sig ganska mycket från de svenska...