Citat:
Ursprungligen postat av Bodysnatchers
Jag kom att tänka på några saker som jag skulle uppskatta svar på.
* Om man spelar poker som student - räknas det som ett arbete?
* Får man praktisera under sin skolgång? utan att man förlorar sitt OPT-år.
* bluechip, hur svårt är det att få ett stipendium? Jag såg att man kunde söka för volleyboll och simning vilket jag är intresserad utav. Dock så tillhör jag ingen förening och gör det endast på fritid. Inom simningen har jag iofs många simmärken, som kanske är något? Vad räcker för att man ska få ett stipendium?
Har skickat efter en broschyr, men är inte så sugen på att ansöka innan jag vet om jag ens har någon chans
Ska försöka svara på dina frågor.
Ang. pokern, egentligen inte... Tror det beror mycket på vilken delstat du kommer till, då lagarna är olika i de olika delstaterna. I vissa delstater är det t.o.m. olagligt med nätpoker. För mig funkar det exempelvis inte ens att ladda hem de flesta pokerklienterna som jag använder. Är ironiskt nog bara Svenska Spels som funkar att överhuvudtaget ladda ner, för mig. Allt annat blir spärrat då jag har amerikanskt IP-nummer.
Om du med praktisera menar jobba, så ja. Om du menar off campus, så ja - efter år 1. Efter första året får man jobba utanför campus, men då måste det vara inom ditt studieområde. Och ja, du kommer fortfarande ha kvar OPT-året.
Angående bluechip, jag åkte inte via dom, men var i kontakt med dom. Jag lirar hockey så har inte den blekaste om hur simningsdelen ser ut...
Dock borde du kontakta dom. Dra iväg ett mail. Så länge inget har ändrats drastiskt på typ 1-1,5 år så är det fortfarande kostnadsfritt att "anmäla" sig och åka till dom på ett möte där du får all information, komplett och korrekt.