Citat:
Ursprungligen postat av
NedSchtark
Så jävla kasst. Hon läser manus, förutom att säga ”ehh” och flacka med blicken (autism?) för att rädda SVT:s ansikte. De vill likna MAFS Australien och därför har de tagit med vissa individer (Hammarhajen) för att väcka engagemang och locka (avskräcka?) tittare. Anna Bennich, gillar dig som psykolog men, nu har du sålt din själ.
Jag har fortfarande inte sett programmet men det har också 500% mer uppmärksamhet från journalister än dödshoten mot Simona Mohamsson och valet i allmänhet så man påminns hela tiden om något man inte ens sett.
Men jag tog del av en summering från Anna Bennich och det bekräftade vad jag skrev till de som är upprörda över att SVT normaliserar kontrollerande män i relationer.
De är bara GLADA att ni är upprörda då det skapar uppmärksamhet för programmet.
De minimerar sitt eget ansvar, normaliserar den typen av relationer och säger att det "skapar intressanta samtal".
Så som sagt, om ni verkligen är upprörda, bojkotta SVT. Sluta kolla. Det är det ENDA som skulle göra skillnad.
Ju mer ni fortsätter titta OCH klaga offentligt, desto fler liknande män castar de till nästa säsong. Och parar ihop med kvinnor som uttryckligen säger att de inte kan sätta gränser.