2026-05-11, 02:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillalilith
Vi har fått några nya medlemmar i tråden som kan ha svårt att hänga med. Så jag tog mig friheten att sammanfatta dina visdomar:

Bra! Du får göra en ny sammanfattning nästa vecka också, för det kommer fler visdomar kan jag lova.
Citera
2026-05-11, 02:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr-Raman
tror det havererar mellan sebastian o amanda imorgon. vill minnas ngt klipp från trailern där amanda storgråter.

Han kanske sa att han vill äta hennes gigantiska goda daimstrut.
Citera
2026-05-11, 03:22
Medlem
Citat:
tror det havererar mellan sebastian o amanda imorgon. vill minnas ngt klipp från trailern där amanda storgråter.

Ja herrejävlar... Kommentarer överflödiga
Citera
2026-05-11, 04:42
Medlem
kulturstrategs avatar
Citat:
lyssnade på louise o julia ang den stora goda glassen och de har väldigt goda poänger där. framförallt att det är extremt gränslöst av amanda att hänga ut sebastian så där. det är ju uppenbar jargong.

Det handlar varken om jargong eller att Sebastian är dålig på att läsa signaler. Han tycker det är roligt och upphetsande att tränga sig på sexuellt. Han eggas av att kvinnan är obekväm och inte vågar säga nej rakt ut. Det enda han har feltolkat är Amandas förmåga att tillslut ändå säga nej. Precis som Jimmi för två år sen, gjorde han felbedömningen att Amanda var ett lätt offer, en nickedocka som skulle tappa sig själv totalt i relationen till honom och bli hans levande knulldocka(och toalett? ).

Sebastian har psykopatiska drag, vilket är lätt att se i hans ögon - de är i princip döda. Och efter dagens avsnitt(egentligen redan efter förra) har alla som är blinda också fått bekräftat att så är fallet.

Psykologen slätade över det rätt rejält och förklarade bort det åt Sebastian. Som tackade och tog emot och höll med. Han hade aldrig tänkt på den bortförklaringen, det märktes på hans reaktion. Därefter lade han in tidernas sämsta gråtförsök för att rädda ansiktet när han blivit avslöjad som sexuellt rovdjur. Kalkylerat och psykopatiskt.

Hade Sebastian varit vit hade inte kvinnor förklarat bort hans psykopatbeteende. De är programmerade att se mellan fingrarna när det rör sig om blattar.

Avslutningsvis: Lita aldrig på en man med tjocka glasögonbågar
Senast redigerad av kulturstrateg 2026-05-11 kl. 04:51.
Citera
2026-05-11, 07:16
Medlem
Så fruktansvärt tråkiga personer.
Citera
2026-05-11, 07:21
Medlem
Lite lustigt är det ändå att Sofie säger att hennes läggning är en mini-mini-minidel av den hon är och ändå är det typ just den som är det enda det pratas om…
Citera
2026-05-11, 09:20
Medlem
Hade fått panik om någon höll på/om mig när jag lagade mat. Finns ju inga gränser på hur clingy Emilia är.

Sofie verkar vara en toppentjej. Snäll, lugn och väldigt tålig.
Citera
2026-05-11, 09:21
Medlem
ThereGoesRabbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maria222
Det får de ju om de vill, de kan ju dejta efter de där 5 veckorna så mycket de vill.

Ja, det är klart att de får, men själva koncepten för programmen är ju just giftermål, och där tror jag att produktionen går in rätt hårt för ett rent: "Ja eller nej" kring själva äktenskapsfrågan, eller hur man ska säga.

Sedan är ju deltagarna naturligtvis inte livegna, men jag tror att många deltagare upplever en stor press kring själva beslutet, och därav tror jag att fler par hade blivit lyckliga tillsammans just för att ha ett större "fönster" att få mer tid ihop.

Jag förklarar kanske dåligt, men jag hoppas att du förstår hur jag menar 😊
Citera
2026-05-11, 09:31
Medlem
ThereGoesRabbits avatar
Precis sett dagens avsnitt och jag tycker fortsatt att Sofie och Jasmine växer mer och mer.

Underbara personer, och jag känner verkligen att de är kvinnor som jag hade velat ha i min vänskapskrets.

Jasmine tar sådan höjd för att hon och Henke har olika tempo- hon klagar inte på honom när han behöver sortera tankarna, utan är varm och inbjudande och väntar in honom och är precis sitt varma, fina jag oavsett situation. Det är omtanke på riktigt, enligt mig.

Sofie är så lugn och fin mot Emilia, och de har kanske lite olika kärleksspråk, men Sofie är verkligen en person som man kan räkna med - hon är den som är där när man behöver henne.

Anna och John tycker jag också är otroligt fina mot varandra.

Sebastian och Amanda blev ju en vandrande katastrof (vilket synts länge) och båda verkar vara otroligt speciella.
Citera
2026-05-11, 11:07
Medlem
Aaaahh jag kan inte få bort bilden av Sebastian i ett par elefantkalsonger med snabeln hängandes, medan han slickar på en STOR, god glass. MAKE IT STOOOP!
Citera
2026-05-11, 11:17
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl
Ja hon ger väldigt mixade signaler....undrar om hon pussar honom för att blidka honom lite?

Äh de är ju singlar av väldigt goda skäl.
Varför söker de ens? Är det samma psykologi som när folk med usel ekonomi söker till Lyxfällan?
De har en dröm men inser inte att de måste leverera något själva för att nå den.
Citera
2026-05-11, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av roadwornandweary
Aaaahh jag kan inte få bort bilden av Sebastian i ett par elefantkalsonger med snabeln hängandes, medan han slickar på en STOR, god glass. MAKE IT STOOOP!
haha ja det var två väldigt målande beskrivningar han fick till där, och båda kom med i tv. grattis till sebastian. en kraschlandning kan man säga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in