2026-08-29, 07:31
Medlem
DickeFixs avatar
Jag har inte sett programmet men sett artiklarna i DN och Expressen.

https://www.expressen.se/noje/tv-och-streaming/anna-bennich-svarar-pa-kritiken-mot-gift-vid-forsta-ogonkastet-xl/

https://www.dn.se/kultur/malin-ullgren-forlat-men-hur-fan-kan-det-har-vara-underhallning-i-svt/

https://www.dn.se/kultur/experterna-kritiska-till-svts-hantering-av-gift-vid-forsta-ogonkastet/

Citat:
Under den första parmiddagen – som ännu inte sänts på tv – kom frågan om vänskaper mellan de två könen på tal. Det var första gången som experterna fick höra deltagarnas tankar om ämnet, och Bennich avslöjar att tre män och två kvinnor anser att man inte ska ha vänner av det kön som man vanligtvis attraheras av.

Programmet ska ju spegla verkligheten. Om verkligheten är sådan att det nu finns både kvinnor och män som tycker det är olämpligt att ha vänner av motsatt kön så är det ju rätt av SVT att visa det. SVT ska inte klandras för att spegla verkligheten som den ser ut.

Att det nu uppmärksammas, kommenteras av psykologer och debatteras både i media och här på Flashback är ju bara positivt.

Citat:
Ursprungligen postat av petroliumxx
En av experterna har nu uttalat sig ang.folks reaktioner på Urban:
https://www.facebook.com/share/v/1DZsASUoZp/

All heder till Anna Bennich! Hon förklarar mycket pedagogiskt hur destruktivt det blir när man försöker bota sin svartsjuka genom att kontrollera sin partner. Kärlek är att vilja göra varandra lyckliga som fria individer, inte att egoistiskt vilja äga och kontrollera varandra. Tror det tvärtom är nödvändigt för en lycklig parrelation att båda har nära vänner av motsatt kön utan tankar/misstankar om otrohet. Ett tips till unga är faktiskt att träna på att ha både kill- och tjejkompisar eftersom det ökar förståelsen över könsgränserna. Det finns olika sorters kärlek och vänskaplig kärlek ska inte föraktas.
Senast redigerad av DickeFix 2026-08-29 kl. 07:34.
Citera
2026-08-29, 09:07
Medlem
Kajolajos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TornstromMy
Urban ser ut som en fisk.

Jag tycker att han ser ut som att han har FAS syndrom. Eventuellt också någon form av dwarfism. Väldigt korta lemmar och obefintlig hals.
Men han är rolig underhållning, bäst i år!
Citera
2026-08-29, 10:53
Avstängd
Jon10s avatar
Han Urban är en framtida Chris Watts.

Var så säker.
Citera
2026-08-29, 11:21
Medlem
Urban är just nu gäst i tv4:s morgonsoffa tillsammans med Anna Bennich. Han har ingen vigselring på sig…

Han tycker fortfarande att man inte kan ha kompisar av det motsatta könet.
Citera
2026-08-29, 11:28
Medlem
Tandkolls avatar
Hehe, ja han står på sig. Stel stämning.
Citera
2026-08-29, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bensprattel
Urban är just nu gäst i tv4:s morgonsoffa tillsammans med Anna Bennich. Han har ingen vigselring på sig…

Han tycker fortfarande att man inte kan ha kompisar av det motsatta könet.
Han är fortfarande vedervärdig,hu!Han verkar verkligen inte alls förstå kritiken mot honom.
Senast redigerad av petroliumxx 2026-08-29 kl. 11:31.
Citera
2026-08-29, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tandkoll
Hehe, ja han står på sig. Stel stämning.

Både Jenny och Anna ser ut som de helst vill vara någon annanstans! Anna skyller lite på klippningen av programmet…
Citera
2026-08-29, 11:46
Medlem
Loikkaris avatar
Ganska roligt att Anna jämför Urban med Afganer och samtidigt vill man ha fler Afganer till Sverige! Jag tycker att det var inte så farligt som han sa i programmet, dock kunde han ha uttryckt sig bättre, typ det är OK att du träffar killkompisar men jag behöver inte befinna mig i det.

Ner med karlar, vi får inte ha stödgrupper för oss och allt ska ske efter kvinnors villkor. Karlar blir C-klassens medborgare snart.
Senast redigerad av Loikkari 2026-08-29 kl. 11:57. Anledning: typo
Citera
2026-08-29, 11:49
Medlem
Jag förstod inte Jennys anklagelse i Nyhetsmorgon om att Urban pratar om sig själv i tredje person. Lyssnade två gånger och han sa hela tiden "jag".
Citera
2026-08-29, 12:06
Medlem
Det här med att Urban och Olivia framställs som konservativa med ”traditionella värderingar” och sen är urban sinnesbilden för en hustrumisshandlare och Olivia framställs som riktigt blåst är väl ren propaganda från SVT inför valet.

Jag tror bägge är betalda skådespelare.
Citera
2026-08-29, 12:33
Medlem
Urban är osäker och har en konstig syn på relationer. Han vill inte tillstå att det handlar om rädsla, när det är precis vad det gör. Han sätter upp en massa premisser för hur han vill ha det och passar inte det Olivia så är hon fri att gå. Han säger att han inte är manipulativ på grund av att han är öppen med sina åsikter men det är han visst. Kärlek handlar inte om ägande. Han kan omöjligt älska Olivia om han vill beröva henne på en vänskap. Vedervärdigt.

Kunde han inte särat lite mer på benen där i soffan på Nyhetsmorgon.
Citera
2026-08-29, 12:44
Medlem
DayNites avatar
Inga problem, alla importer, brushaaaan och bror och Allah lovers i sverige håller med att en kvinna inte ska titta på, prata med eller ens tänka på en annan man , för då är hon är en "Schluuuuke"

dessa osäkra små pojkar med små microkukar är alla lika
men här har du en svennebanan och då blir det kaos och aftonbladet sprutar ner sig själva

hade Ali Livsfarli sagt det hade ingen brytt sig utan tänkt

"typsikt osäkra testoblattar"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in