Citat:
Han lirade även Landeskog i spel 3v3 mot USA i förlängningen.
Och tog ut målvakten mot Finland vid ställningen 1-3.
Tre Kronor tränade heller inte på spelformatet 3-3 och var tämligen oförberedda på det förlängningen kom mot USA.
Vore spännande att höra mer från spelarnas perspektiv kring denna märkliga OS-turnering nu när Hallam snart är borta och de kan snacka mer fritt.
Och tog ut målvakten mot Finland vid ställningen 1-3.
Tre Kronor tränade heller inte på spelformatet 3-3 och var tämligen oförberedda på det förlängningen kom mot USA.
Vore spännande att höra mer från spelarnas perspektiv kring denna märkliga OS-turnering nu när Hallam snart är borta och de kan snacka mer fritt.
Tack. Stämmer. Mycket märkligt agerat från tränaren. Faktiskt obegripligt.
Det är något som är jävligt sjukt att det varje år ska diskuteras vilka NHL-stjärnor som behagar dra på sig landslagströjan. Det finns ca 100-130 NHL-spelare. Tillsätt en kommission och gör en grundlig utredning. Exakt vad handlar det om. Är det tränaren som är problemet så är det en diskussion som behöver tas. Är det annat så får man se om man kan lösa det eller om det är snöflingor vi har framför oss.
Citat:
Han har kontrakt över nästa säsong, och jag hittar inget om någon skada när jag söker på nätet. Så sent som 6 maj inkluderade The Hockey New just Forsberg gällande spelare som borde tas ut till VM.
https://thehockeynews.com/nhl/los-angeles-kings/latest-news/three-kings-players-who-should-go-to-the-world-championship
Men men, man vet ju aldrig till 100%. Tycker journalisterna borde ta reda mer på orsakerna kring varför varje enskild NHL-spelare inte kommer.
https://thehockeynews.com/nhl/los-angeles-kings/latest-news/three-kings-players-who-should-go-to-the-world-championship
Men men, man vet ju aldrig till 100%. Tycker journalisterna borde ta reda mer på orsakerna kring varför varje enskild NHL-spelare inte kommer.
Spelar inte så stor roll vem som gör utredningen kanske, men det behöver utredas.
Citat:
Det är ett rätt intressant val att tillsätta någon som redan varit. Man kan ju ana att IF känner att fansen kokar, att resultaten kommer göra att folk tappar intresset för sporten. Försvinner intresset så försvinner alla pengarna, all glamour och allt det där som Tre Kronor bär med sig. Tre Kronor är än så länge ett av Sveriges i särklass starkaste varumärken. Blir det negativ spiral så kan det gå jäkligt fort. Att vara en topp 3 nation och sedan plötsligt få stryk av lag i B och C ligan så kan det gå jävligt fort. Tre Kronor ska varje turnering utmana om guldet och i alla fall 8-9 gånger av 10 ha medalj. Då går det inte att inte skicka sina toppspelare.
Citat:
Jag håller med. Ogiltig frånvaro så stryks man från de där intressanta turneringarna också, OS, World Cup of Hockey osv. Man kan ju se hockey-VM som ett sätt att spela ihop truppen och träna spelidéer etc inför de mer ovanliga turneringarna. "Pallar" man inte komma på hockey VM så är man inte aktuell till turneringarna. Jag tycker det är fullt rimligt.
Citat:
Man måste vara större än så och bortse från att Hallam är en sopa. Sen finns det dom som har skäl. Är man skadad så är man. Har man en sambo som har gjort en hjärttransplantation så har man. Men att inte komma för att man tycker att tränaren är dålig håller inte. Avsaknaden av transparens är problematisk.
Instämmer helt. Skada kan inte vara att man känner efter lite. Foppa hade legitima skäl men dök upp ändå. Fallet med RD är ju extremt udda, men det är ju definitivt en giltig ursäkt. Antingen är man proffs eller inte.
Citat:
Självklart kontrakt. Har i princip inget val. Likväl om klubben säger nej,
Kompis som är dödligt sjuk… Ja det låter som en vanlig företeelse…
Det handlar om sunt förnuft.
Men det här är vad jag tycker. Om du tycker att det är rimligt att tacka nej till vm för att hänga med polare får du tycka det. Det står dig fritt.
Kompis som är dödligt sjuk… Ja det låter som en vanlig företeelse…
Det handlar om sunt förnuft.
Men det här är vad jag tycker. Om du tycker att det är rimligt att tacka nej till vm för att hänga med polare får du tycka det. Det står dig fritt.
Om klubben säger nej så väcker det frågor det också. Ska klubben kunna ha porta landslagsspelare i internationella turneringar? Nej det håller inte. Komma på VM och åka cirklar och inte brukar allvar så blir det inte ett vm till, med allt som det innebär för närvaron i andra turneringar.