2026-05-24, 17:39
Medlem
Jag kan inte helt släppa att inte Anton Forsberg (LA Kings) togs ut. Han var den svenska målvakten i NHL som hade bäst form mot slutet av säsongen och gjorde heroiska insatser mot Colorado även om laget blev svepta i åttondelen.
Citera
2026-05-24, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grunkz
Jag kan inte helt släppa att inte Anton Forsberg (LA Kings) togs ut. Han var den svenska målvakten i NHL som hade bäst form mot slutet av säsongen och gjorde heroiska insatser mot Colorado även om laget blev svepta i åttondelen.

Kunde han och ville då?
Citera
2026-05-24, 17:45
Medlem
Raymond visar att han är vår överlägset bästa svensk, iaf i det här laget.

Med det sagt slutade Raymond på 76 poäng på 80 matcher. 32e plats i poängligan...

Bara nylander och mika var bättre. Nylander på 26e plats...

Så mår svensk hockey.

Tiden då lidström var världens bästa back i över 10 år och foppa, sundin och alfredsson turades om att ligga runt topp 10 i poäng är över. Och de var konsekventa.
Citera
2026-05-24, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lawless19
Kunde han och ville då?

Han har kontrakt över nästa säsong, och jag hittar inget om någon skada när jag söker på nätet. Så sent som 6 maj inkluderade The Hockey New just Forsberg gällande spelare som borde tas ut till VM.

https://thehockeynews.com/nhl/los-angeles-kings/latest-news/three-kings-players-who-should-go-to-the-world-championship

Men men, man vet ju aldrig till 100%. Tycker journalisterna borde ta reda mer på orsakerna kring varför varje enskild NHL-spelare inte kommer.
Citera
2026-05-24, 17:51
Medlem
Hallam har inte presterat så bra, som förbundskapten. Det är bra att han byts ut och någon annan får den rollen. Han presterar ändå något bättre än vad 90% av Shl-klubbarna.
Men vad gör spelarna? Det är många bra spelare, men få vinnare.
Det är på tiden att vi byter Förbundskapten, men varför byta till någon som redan var där. Jörgen Jönsson, Bulan och något annat namn från Shl skulle jag valt.
Citera
2026-05-24, 18:00
Medlem
Artsoppamedflasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Hallam har inte presterat så bra, som förbundskapten. Det är bra att han byts ut och någon annan får den rollen. Han presterar ändå något bättre än vad 90% av Shl-klubbarna.
Men vad gör spelarna? Det är många bra spelare, men få vinnare.
Det är på tiden att vi byter Förbundskapten, men varför byta till någon som redan var där. Jörgen Jönsson, Bulan och något annat namn från Shl skulle jag valt.
Ja varför byta till någon som tog två guld under sin tid som Fk…
Citera
2026-05-24, 18:26
Medlem
Snubchurps avatar
Det slog mig nu att USA kommer inte ta sig vidare till slutspel. Lettland kommer ju vinna sina kvarvarande matcher. USA också men de hamnar ändå bakom Lettland. Stämmer va?
Citera
2026-05-24, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Det slog mig nu att USA kommer inte ta sig vidare till slutspel. Lettland kommer ju vinna sina kvarvarande matcher. USA också men de hamnar ändå bakom Lettland. Stämmer va?

USA kan fortfarande ta sig förbi Österrike och komma 4:a.
Citera
2026-05-24, 18:37
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
USA kan fortfarande ta sig förbi Österrike och komma 4:a.

Aah, tack. Jag såg nu att de också precis som Lettland låg på 9 poäng och lär få det svårt i sina sista matcher. USA har dock spelat så dåligt att det är inte osannolikt att de kan förlora någon av sina kvarvarande matcher.
Citera
2026-05-24, 19:28
Medlem
Citat:
Han har kontrakt över nästa säsong, och jag hittar inget om någon skada när jag söker på nätet. Så sent som 6 maj inkluderade The Hockey New just Forsberg gällande spelare som borde tas ut till VM.

https://thehockeynews.com/nhl/los-angeles-kings/latest-news/three-kings-players-who-should-go-to-the-world-championship

Men men, man vet ju aldrig till 100%. Tycker journalisterna borde ta reda mer på orsakerna kring varför varje enskild NHL-spelare inte kommer.

Tycker det tydligt ska framgå varför man väljer att inte komma. Det ska inte vara hysch-hysch kring det. Har man inget legitimt skäl att tacka nej blir man satt i frysboxen i två år eller nåt sånt. Det går inte att ha det så här.
Citera
2026-05-24, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AcademicDream
Tycker det tydligt ska framgå varför man väljer att inte komma. Det ska inte vara hysch-hysch kring det. Har man inget legitimt skäl att tacka nej blir man satt i frysboxen i två år eller nåt sånt. Det går inte att ha det så här.

Vad är legitimt skäl?
Vem ska avgöra det?
Det är rätt tydligt att FF, Nyllet,Rasmus D och massor andra inte vill komma och spela för Sam Hallam.
Med all rätt!
Så som idioten behandlade de och förstörde hela OS så är det helt rätt av de att bojkotta idioten Sam!
Citera
2026-05-24, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Souless
Vad är legitimt skäl?
Vem ska avgöra det?
Det är rätt tydligt att FF, Nyllet,Rasmus D och massor andra inte vill komma och spela för Sam Hallam.
Med all rätt!
Så som idioten behandlade de och förstörde hela OS så är det helt rätt av de att bojkotta idioten Sam!

Man måste vara större än så och bortse från att Hallam är en sopa. Sen finns det dom som har skäl. Är man skadad så är man. Har man en sambo som har gjort en hjärttransplantation så har man. Men att inte komma för att man tycker att tränaren är dålig håller inte. Avsaknaden av transparens är problematisk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in