Citat:
Ursprungligen postat av
Carrock
Kommer bli många nej från NHL. Hallam har bränt många broar.
Om vi kollar på tabellen just nu och vilka lag med svenska spelare som i så fall missar slutspelet så ser det ut så här:
Edmonton
San Jose
Toronto
New Jersey
Nashville
L.A
New York Rangers
Vancouver
bland annat.
Dessa lag har följande spelare
Mattias Ekholm - kommer aldrig tacka ja till Sam då han blev ratad (Ekholm är dock ingen personlig favorit direkt.
Filip Forsberg - Bänkad, kommer inte komma och spela för Sam efter detta OS.
Jesper Bratt - Samma sak där.
Mikael Backlund - Ratad, borde vara självklar i OS, spelat många VM och alltid ställt upp, skulle bli förvånad om han ställer upp för Sam.
William Eklund - Ratad, borde varit med, dock ung och inte spelat VM tidigare.
Svårt att säga kring Nylander, Zibanejad och EP40. Nylander har ställt upp mycket tidigare, tror inte han kommer. När det kommer till EP40 så tycker jag vilken spelare som helst i SHL går före honom, skiter i att han spelar i NHL. En spelare som ser mer uttråkad när han lirar hockey har jag aldrig skådat.
Man får nog satsa på ett lag med europeiska spelare.
Sam Hallam är den sämsta förbundskaptenen någonsin, och det säger inte lite när vi haft Garpenlöv med flera.
Ponerar man eventuella förstärkningar som åker ut i första rundan så blir det förmodligen även nej tack från Dahlin. Dels petningen i OT som han själv gått ut och varit missnöjd med, men även på privat plan med allt vad hans flickvän går igenom.
Och ja, jag tror Buffalo ryker i första omgång, de har inte haft någon slutspelsrutin på många år.. Om de mot förmodan inte blir någon St.Louis ala 2019...
Minnesota har en förmåga att åka ur tidigt, likaså där känns de som inte en chans att de lär ansluta särskilt många därifrån. Wallstedt fick inte spela en match, Gustavsson bortbytt (helt rätt) men förmodligen satte de spår i honom. Johansson oerhört skralt med speltid i OS. Skulle kanske vara JEE då, men han är väl säkert skadad efter att ha gett allt i Stanley Cup..