2026-05-24, 19:41
Medlem
East.Clintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Målet är kvartfinal, bra chans att klara det men inte säkert. Blir kul att se vad de klarar mot Tjeckerna.

Må gutten och tösen nå kvartfinal!

Till svenskarnas förtre.
Citera
2026-05-24, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AcademicDream
Man måste vara större än så och bortse från att Hallam är en sopa. Sen finns det dom som har skäl. Är man skadad så är man. Har man en sambo som har gjort en hjärttransplantation så har man. Men att inte komma för att man tycker att tränaren är dålig håller inte. Avsaknaden av transparens är problematisk.

Men vem ska avgöra det?
Är det giltigt skäl att avstå för
Bröllop?
Vill resa med polare/ fru?
Vill umgås med sina gamla föräldrar?
Har lovat att bistå i en hockeyskola?
Citera
2026-05-24, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Souless
Men vem ska avgöra det?
Är det giltigt skäl att avstå för
Bröllop?
Vill resa med polare/ fru?
Vill umgås med sina gamla föräldrar?
Har lovat att bistå i en hockeyskola?

Lagledningen så klart.
I min bok är de enda giltiga skälen - skada, barnfödelse i närtid och allvarlig sjukdom i familjen.
Citera
2026-05-24, 20:13
Medlem
Vad sitter Linus Hugosson på för kontrakt? Har han en vanlig anställning eller hur funkar det? Han verkar springa omkring som en småpåve och domdera. Har han fått storhetsvansinne? Transparensen är i alla fall noll från kommunikationschefen. Jag tyckte han var lite smådryg som poddare för några år sen även om han skötte det hyfsat.
Citera
2026-05-24, 20:20
Medlem
Citat:
Lagledningen så klart.
I min bok är de enda giltiga skälen - skada, barnfödelse i närtid och allvarlig sjukdom i familjen.

Så ett stort kontraktskrivande är inte godkänt för dig?
Även fast inte svenska hockeyförbundet betalar försäkringen?
Kompis som är dödligt sjuk?
Citera
2026-05-24, 20:37
Medlem
Citat:
Så ett stort kontraktskrivande är inte godkänt för dig?
Även fast inte svenska hockeyförbundet betalar försäkringen?
Kompis som är dödligt sjuk?

Självklart kontrakt. Har i princip inget val. Likväl om klubben säger nej,
Kompis som är dödligt sjuk… Ja det låter som en vanlig företeelse…
Det handlar om sunt förnuft.

Men det här är vad jag tycker. Om du tycker att det är rimligt att tacka nej till vm för att hänga med polare får du tycka det. Det står dig fritt.
Citera
2026-05-24, 20:48
Medlem
Citat:
Självklart kontrakt. Har i princip inget val. Likväl om klubben säger nej,
Kompis som är dödligt sjuk… Ja det låter som en vanlig företeelse…
Det handlar om sunt förnuft.

Men det här är vad jag tycker. Om du tycker att det är rimligt att tacka nej till vm för att hänga med polare får du tycka det. Det står dig fritt.

Jag tycker att det är upp till var och en!
Sen att du tycker att spelare ska bli bannlysta typ 2 år för DU inte anser att skälet är bra nog!
Jävla dåre!
Det ska inte finnas nåt jävla krav, allt ska vara frivilligt!
Just i år är det väldigt tydligt!
NHL-spelarna vill inte spela för åsnan Sam Hallam, helt förståligt!
Citera
2026-05-24, 21:00
Medlem
Citat:
Jag tycker att det är upp till var och en!
Sen att du tycker att spelare ska bli bannlysta typ 2 år för DU inte anser att skälet är bra nog!
Jävla dåre!
Det ska inte finnas nåt jävla krav, allt ska vara frivilligt!
Just i år är det väldigt tydligt!
NHL-spelarna vill inte spela för åsnan Sam Hallam, helt förståligt!

Jag tycker att det är bra med krav och kravställning. I så fall får jag vara en dåre.

Kompis som är dödligt sjuk 😂
Citera
2026-05-24, 21:21
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ghsw1
1. Jag vet inte hur TSN kommentatorerna visste det men gissningsvis kommer den informationen ut och folk på plats som har kopplingar till personer som rör sig i och vid omklädningsrum och i närhet med spealare och tränarstab får nys om det.

2. Nu minns jag inte allt som var konstigt med coachningen under OS men det var flera glasklara saker som en soffpotatis som aldrig tränat ett lag direkt kunde utpeka. Spelare som borde spelats hårt men av någon av mysterisk anledning knappt fick speltid alls var en stor grej som spelade in mycket.

När du säger tavlor i första matcherna så låter det som du pratar om årets VM mina kommentarer och vad TSNs kommentatorer förde åsikter om var alltså coachningen under OS.

Det var några målvaktstavlor de första matcherna. Några rejäla backmissar och forward gjorde väl några grodor de också, som motståndarna inte var sena att utnyttja.

Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
Det kan det ligga en del i, men en annan förbundskapten hade kanske t o m fått R Dahlin att sätta sig på flyget omedelbums..?

Första perioden mot Norge kan vara det sämsta jag sett Tre Kronor spela.

Måtte Kanada vakna på rätt sida, och slovakerna på fel... Är så jäkla naiv att jag ändå tror vi kan kriga om medaljerna och vi kommer till slutspel! Kämpaglöd! Inget lag utom Schweiz har ju imponerat. Ja, Norge...

Första perioden mot Norge var mycket märklig. Samma sak med en av matchern i OS. De klev på isen men åkte bara runt och tittade ungefär jämfört med andra matcher där de dominerade och var full fart med en gång. Det var och är riktigt märkligt.
Citera
2026-05-24, 21:24
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Det var några målvaktstavlor de första matcherna. Några rejäla backmissar och forward gjorde väl några grodor de också, som motståndarna inte var sena att utnyttja.

Första perioden mot Norge var mycket märklig. Samma sak med en av matchern i OS. De klev på isen men åkte bara runt och tittade ungefär jämfört med andra matcher där de dominerade och var full fart med en gång. Det var och är riktigt märkligt.

Jo... mkt märkligt.

Måtte Kanada hålla i detta! Slovakiske målvakten tyvärr storspelat, kunde varit både 3- och 4-0....
Citera
2026-05-24, 21:40
Medlem
Canada är ett skämt i denna turnering.
Citera
2026-05-24, 22:24
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soppatorsk90
Canada är ett skämt i denna turnering.

Turneringen i sig själv är ett större skämt. Kanada lär nog vinna till slut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in