2026-05-04, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
Och du kan skriva det om och om igen men det ändrar inte fakta.

- De gnäller att de inte har mat
- Såväl Ola och Ada är kvar, stor chans att även Mensur snart är det också.

Vem har åkt hem pga Melina?

Att hon är värdelös behövs inte diskuteras.

Jo, du bestämmer inte vad som behöver diskuteras eller inte. Hade kärringen hållit sig kvar lite till hade de kunnat offra henne till Gränslandet och sluppit offra en duglig lagmedlem.
Citera
2026-05-04, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpollon
Hon beter sig som 98% av alla blattar i sverige, nämligen tänker bara på sig själv och sitt ego, och när de inser de är kört så förstör de så mycket de kan.

Hade jag känt eller varit släkt med melina så hade jag förnekat det och skämts, hon däremot tycker hon gjort något bra här hon framstår ju verkligen som den största idioten i säsongens robinson, och jag även med lasse inräknat

Det var humor när hon sa att hon är bra på att för handla för att hon är GREK. Landet som har typ högst skulder i hela Europa.

Jag skrattar alltid gott när blattar ska prata stolt om deras ursprung och deras usla hemländer - som trots dess förträfflighet de ändå valt bort för att bo i Sverige som de alltid är otacksamma mot - men ändå aldrig flyttar hem trots att allt är så dåligt här, och deras ursprung och hemländer är så otroliga.
Citera
2026-05-04, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torkskap1
Jo, du bestämmer inte vad som behöver diskuteras eller inte. Hade kärringen hållit sig kvar lite till hade de kunnat offra henne till Gränslandet och sluppit offra en duglig lagmedlem.

Men för ens egen skull är det ju ljusår skillnad mellan att bli utröstad eller lämna själv. I just detta fallet förstår jag Melinda agerande!
Citera
2026-05-04, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brasnyggman
Men för ens egen skull är det ju ljusår skillnad mellan att bli utröstad eller lämna själv. I just detta fallet förstår jag Melinda agerande!

Hon borde ha lämnat självmant redan första dagen när hon behövde hjälp för att ta sig upp från sitta på knä-position. Hon har enbart varit en börda.
Citera
2026-05-04, 14:16
Medlem
SodaFointains avatar
Jag tycker ej detta ska heta Robinson 2026. Det spelades ju in 2025! Den säsongen som sänds på hösten kan heta 2026 den spelades ju in i år men inte den som sänds nu
Citera
2026-05-04, 15:39
Medlem
CS128s avatar
Det är ju helt sinnesrubbat att Lasse VANN och inte vilken Immunitet som helst heller utan en SUPER-Immunitet som gäller för HELA veckan oxå 😳
😅😂🤣

Aza kom in hårfint i Sammanslagningen trots nackdelen och tjejerna Carro, Iki och Marie får svettas i kampen om att få hänga kvar på en skör tråd 😉
Citera
2026-05-04, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
När Hanna kommer till Gränslandet får hon frågan från Amadeus och Mensur om varför Ola ville ha immuniteten själv och hon svarar att hon inte vet orsaken heller fsst hon berättade att de hade diskuterat i laget att Gränsländare inte skulle få chansen att komma in i deras lag. Snopet att höra för både A & M och det både syntes på deras ansiktsuttryck att de blev mycket besvikna på Ola och deras prat som är helknäppt: VARFÖR la sig inte Ola & de andra för att någon av A & M skulle kunna vinna och komma in?

Svarer är enkelt: De är med i en Tävling där "ger man inte bort" en vunnen Immunitet, sitt egna skydd som man har vunnit inför ett Öråd - eller hur?
Olas beslut om att inte lägga sig i tävlingen tror jag var för att han blev osäker på hur det skulle komma att röstas i Örådet och Ola visste ju inte med 100% säkerhet hur de andra tänkte rösta om han INTE hade vunnit immuniteten trots allt! De kanske skulle vilja passa på att bli av med honom och han ville rädda sitt egna skinn. Plötsligt tyckte då Ola att i "vissa" lägen fick man ju använda en immunitet nu när hans skinn eventuellt skulle kunna stå på spel 😅

När Hanna sedan fick frågan om varför de inte röstade ut Halil svarade Hanna: Jag vet inte. Där ljög hon ju för hon VISSTE ju att han visade upp sin immunitet i Örådet 😳

DÄR undrar jag verkligen varför hon svarade A & M så. Hon visste ju mycket VÄL att Halil HADE en immunitet och hur han hade fått den till sig. Vad tjänar Hanna på att ljuga om det? A & M fattar givetvis ingenting då av hur laget egentligen tänkte och varför Halil inte röstades ut i Örådet 🤔

Visste Hanna om den? Eller var det bara för Nathalie och Ola han visade den? Jag fattar att de innan diskuterat i laget att inte släppa in gränsländare MEN för Ola hade det ju varit en bra strategi för att få in nån från sin gamla pakt som kunde skicka ut Halil?
Citera
2026-05-04, 16:12
Medlem
Varje tv-program händer exakt samma sak.
Kvinnor gnälller på män..
Gnäller o gnäller o gnäller...
Ni kvinnor måste sluta gnälla på män.
På Mästarnas Mästare, Kompani Svan, Elitstyrkans Hemligheter gnäller inte en enda kvinna!!
Vet ni varför? För de kvinnorna är framgångsrika.. No losers.
Citera
2026-05-04, 16:14
Medlem
Varje tv-program händer exakt samma sak.
Kvinnor gnälller på män..
Gnäller o gnäller o gnäller...
Ni kvinnor måste sluta gnälla på män.
På Mästarnas Mästare, Kompani Svan, Elitstyrkans Hemligheter gnäller inte en enda kvinna!!
Vet ni varför? För de kvinnorna är framgångsrika.. No losers.
Och varför är det alltid den fulaste kvinnan som hatar männen mest?
Citera
2026-05-04, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buffalo3tys
Gillar han bättre än alternativet i alla fall vad han nu heter.
Anders verkar rätt trevlig.

Vill du ha en otrevligare stil eller?

Men kanske någon som kan ställa de svåra frågorna?
Citera
2026-05-04, 16:26
Medlem
kastabollens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kveikja
Men kanske någon som kan ställa de svåra frågorna?
Vadå för svåra frågor?
Citera
2026-05-04, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torkskap1
Det var humor när hon sa att hon är bra på att för handla för att hon är GREK. Landet som har typ högst skulder i hela Europa.

Jag skrattar alltid gott när blattar ska prata stolt om deras ursprung och deras usla hemländer - som trots dess förträfflighet de ändå valt bort för att bo i Sverige som de alltid är otacksamma mot - men ändå aldrig flyttar hem trots att allt är så dåligt här, och deras ursprung och hemländer är så otroliga.
Ja det är ett genomgående problem i hela landet, hade jag varit övertygad om sverige och svenskar är värdens sämsta land och folk, så hade jag ju aldrig flyttat hit, och hade jag av misstag ändå bott här hade jag ju isf utvandrat, de vill bara ha mera bidrag och rättigheter det är det de handlar om.

Men det är klart har de flyttat runt halva jordklotet för njuta av vårat unika klimat här i norden så får de faktiskt skylla sig själva
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in