Citat:
Ursprungligen postat av
Summan
Och själv verkar du ha förträngt en del scener för att din berättelse om Carl Oscar ska låta bättre än vad den egentligen är.
Ingen är perfekt - inte jag, inte de andra i tråden heller - vi kommer ihåg, glömmer, missar och uppfattar vad vi sett olika. Det är ju det som ger en diskussion i tråden. För att vi ser på progeammet med olika ögon och drar olika slutsatser. Förstå vad trist om alla tyckte likadant!
Jag hejjar inte på ngn särskild - inte ens på C-O, fast han gjorde bra i förhandlingen om vilka nya deltagare som skulle till Lag Syd angående vilka personer de ville ha, så blev han sviken av dessa senare. Orsak: Han gick alldeles för hårt ut i sitt paktande. Det skötte han väldigt dåligt då han blev övermodig. Fast dessa "kärringar" (Lema, Nathalie, Melina & Carro) tycker jag visade sina fula sidor på Örådet. De blev plötsligt skenheliga.
Nu ogillar jag desto mer Gråterskan Lema och de andra tre; N, M & C som har sjunkit ner ett trappsteg på att vara "schyssta och raka personligheter". Deras agenda tycks vara som Lag Nords kvinnor - enbart ute efter att "i år ska en kvinna vinna", något jag ogillar fast jag själv är kvinna. Robinson är en Tävling vars syfte inte handlar om Varannan Damernas - som segrare utan handlar ju om vem som är "bäst i både tävlingar och det sociala spelet". Oavsett kön.
Jag tycker inte synd om någon av dessa ovan nämnda men jag tror att Lag Syd nu blir uppdelat som 2 pakter: kvinnor mot män. Precis som Lag Nord är.
Nåja. På Gränslandet visar både Aza och C-O lite annan personlighet - men det är nog bara ytligt och utåt. Anja var glad att få dra hem igen. Ännu en person som nog inte skulle varit där pga dåliga höfter mm precis som Melina. Redan skadade eller sjuka personer med hemlängtan borde inte tas ut som deltagare då de avviker/vill åka hem snabbt inom de första 2 veckorna och de då har upptagit en plats för någon mer taggad och ihärdig ansökande. Produktionen borde införa utebliven ersättning för dessa personer. Där borde även de som skickas hem för regelbrott ingå = ingen ersättning.