2026-04-13, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmsyndromet
Jag hörde också det och blev förvånad. Dundermiss av TV4.

Hörde det nu men kan också vara ett uttryck för vad de önskade ska stå i brevet (för att lura oss också). Han lät inte riktigt tillräckligt glad.

(Men xxx lär ju absolut vara den som blir utröstad)
Citera
2026-04-13, 09:46
Medlem
Lena mår psykiskt dåligt och varje vecka har hon en ny att skylla på. Hon kan inte inse att det är hon själv som styr sitt mående. Moraltant är hon också, tror sig ha den bästa moralen av alla. Bra på att spela offer, kanske kan hon komma långt med sitt sätt, det finns många som tycker synd om henne och vill beskydda henne. En riktig snöflinga och offerkofta.
Citera
2026-04-13, 10:48
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Summan
Och själv verkar du ha förträngt en del scener för att din berättelse om Carl Oscar ska låta bättre än vad den egentligen är.

Ingen är perfekt - inte jag, inte de andra i tråden heller - vi kommer ihåg, glömmer, missar och uppfattar vad vi sett olika. Det är ju det som ger en diskussion i tråden. För att vi ser på progeammet med olika ögon och drar olika slutsatser. Förstå vad trist om alla tyckte likadant!

Jag hejjar inte på ngn särskild - inte ens på C-O, fast han gjorde bra i förhandlingen om vilka nya deltagare som skulle till Lag Syd angående vilka personer de ville ha, så blev han sviken av dessa senare. Orsak: Han gick alldeles för hårt ut i sitt paktande. Det skötte han väldigt dåligt då han blev övermodig. Fast dessa "kärringar" (Lema, Nathalie, Melina & Carro) tycker jag visade sina fula sidor på Örådet. De blev plötsligt skenheliga.

Nu ogillar jag desto mer Gråterskan Lema och de andra tre; N, M & C som har sjunkit ner ett trappsteg på att vara "schyssta och raka personligheter". Deras agenda tycks vara som Lag Nords kvinnor - enbart ute efter att "i år ska en kvinna vinna", något jag ogillar fast jag själv är kvinna. Robinson är en Tävling vars syfte inte handlar om Varannan Damernas - som segrare utan handlar ju om vem som är "bäst i både tävlingar och det sociala spelet". Oavsett kön.

Jag tycker inte synd om någon av dessa ovan nämnda men jag tror att Lag Syd nu blir uppdelat som 2 pakter: kvinnor mot män. Precis som Lag Nord är.

Nåja. På Gränslandet visar både Aza och C-O lite annan personlighet - men det är nog bara ytligt och utåt. Anja var glad att få dra hem igen. Ännu en person som nog inte skulle varit där pga dåliga höfter mm precis som Melina. Redan skadade eller sjuka personer med hemlängtan borde inte tas ut som deltagare då de avviker/vill åka hem snabbt inom de första 2 veckorna och de då har upptagit en plats för någon mer taggad och ihärdig ansökande. Produktionen borde införa utebliven ersättning för dessa personer. Där borde även de som skickas hem för regelbrott ingå = ingen ersättning.
Senast redigerad av CS128 2026-04-13 kl. 10:52.
Citera
2026-04-13, 10:53
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scaloppina
Lena mår psykiskt dåligt och varje vecka har hon en ny att skylla på. Hon kan inte inse att det är hon själv som styr sitt mående. Moraltant är hon också, tror sig ha den bästa moralen av alla. Bra på att spela offer, kanske kan hon komma långt med sitt sätt, det finns många som tycker synd om henne och vill beskydda henne. En riktig snöflinga och offerkofta.

Absolut!
Citera
2026-04-13, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jutsulegenden
För oss som tittar på TV4 play plus.

Gränslandet avsnitt 11: Spoilade tv4 hur örådet gick i ”nästa avsnitt” som är i slutet innan eftertexterna? Det är ju väldigt märkligt eftersom örådet inte sänds förrän på torsdag.

Jag tror det var medvetet och att de luras.
Citera
2026-04-13, 13:24
Medlem
Karppas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notlostintheworld

Varför skaffar inte all tv4playplus, under den tid som Robinson går? Ger så mycket mer att se alla avsnitt på raken.

Jag kan se på TV4 på nätet med hjälp av VPN men kan inte skaffa Plus eftersom jag inte bor i Sverige.
Citera
2026-04-13, 13:31
Medlem
Rinaldo-Montalbanos avatar
Lasse, Lasse liten - en vandrande illustration av mycket snack i liten verkstad.
Citera
2026-04-13, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Badmoessa
Oscar försökte förmodligen göra en Aron och vara en smart fulspelare, men är för dum.

Håller helt med. Han når inte upp till Arons intelligens. Dessutom är Oscar genuint elak, nåt som han har svårt att kunna dölja för sina lagkamrater.
Citera
2026-04-13, 16:38
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klorin287
Håller helt med. Han når inte upp till Arons intelligens. Dessutom är Oscar genuint elak, nåt som han har svårt att kunna dölja för sina lagkamrater.

Genuint elak? Snälla du - de tävlar om 500 000kr + titeln om Robinson. Du tror att alla andra är "snälla"?

Rätt naivt att tro det!
Citera
2026-04-13, 16:56
Medlem
fonders avatar
Vilket dagisbarn denne Lasse, oj vad bra han skulle vara enligt sig själv. Om man har den personligheten så ska man åtminstone inte delta i TV och skämma ut sig framför hela det svenska folket. Det står att han är egenföretagare, kan inte vara lätt vara anställd hos honom.

Aza var en helt annan människa på Gränslandet.

I år finns det ingen riktig skönhet bland kvinnorna så jag tänkte skapa en av alla deltagande kvinnor: Annas tjocka hår, Natalies ansikte och Hannas kropp i en enda människa.
Citera
2026-04-13, 16:58
Medlem
fonders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Badmoessa
Oscar försökte förmodligen göra en Aron och vara en smart fulspelare, men är för dum.

Tänkte exakt samma sak när han sprang överallt och såg sig själv som maktens korridor.
Citera
2026-04-13, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jutsulegenden
För oss som tittar på TV4 play plus.

Gränslandet avsnitt 11: Spoilade tv4 hur örådet gick i ”nästa avsnitt” som är i slutet innan eftertexterna? Det är ju väldigt märkligt eftersom örådet inte sänds förrän på torsdag.

Tror inte det är spoil, låter mer som hen berättar ett scenario som dom klipper bort. Tänker att hela snacket går "Och så får xxx dödskallen och åker raka vägen hem"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in