2026-05-04, 05:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av virkloppan
Lasse är Lasse, på gott och ont. Fattar han spelet, eller kör han sitt eget race och vänder kappan efter vinden? Svårt att förutspå faktiskt. Honom vet man liksom aldrig med. Helt klart är ju att han endast gör det som gynnar honom för stunden. Konsekvenstänk är inte hans starka sida. Men rolig är han!!

Ja han är rätt rolig. Men han kommer nog åka ut på grund av att han inte spelar spelet.
Citera
2026-05-04, 05:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torkskap1
Hur dåliga de än är så är det ett faktum att kärringen är den mest odugliga deltagaren någonsin i Robinson.

Ett riktigt kräk också som var usel i förhandlingen och sedan givetvis måste lämna ändå fast hon för en enda gång under sin tid i Robinson kunde ha gjort någon som helst nytta genom att dra till Gränslandet, men inte ens det klarade hon.
Hon beter sig som 98% av alla blattar i sverige, nämligen tänker bara på sig själv och sitt ego, och när de inser de är kört så förstör de så mycket de kan.

Hade jag känt eller varit släkt med melina så hade jag förnekat det och skämts, hon däremot tycker hon gjort något bra här hon framstår ju verkligen som den största idioten i säsongens robinson, och jag även med lasse inräknat
Citera
2026-05-04, 05:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buffalo3tys
Ja han är rätt rolig. Men han kommer nog åka ut på grund av att han inte spelar spelet.

Klarar sig Lasse till plankan kommer han helt säkert åka ut där med hjälp av sitt dåliga balanssinne.
Citera
2026-05-04, 05:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kveikja
Jag tror de menar han ändå är bra på att tillaga den lilla mängd mat de har?

Angående lag så tyckte jag Halil var väldigt smörig för dem i syd men sa han inte i en synk att han klickar mer med de i nord? Känsla är att han kommer försöka spela med Sonja och Jonas även om han är taktisk nog att inte berättade det för syd!

I övrigt håller jag med dig men jag fattar faktiskt inte varför inte Ola kunde tänka sig att lägga sig för Amadeus eller Mensur. Han litade kanske inte tillräckligt mycket på att de fortfarande ser honom som en lagkompis? Eller var han rädd att Halil i så fall skulle ge den hemliga immuniteten till Hanna? (om han hade blivit skickad, men det tror jag att hon hade blivit då han antagligen ses som ett större hot)

Eller skulle det sticka i ögonen för mycket på de andra? Och att inte ville ha dom med i sammanslagningen då han såg dom som hot?
Citera
2026-05-04, 05:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpollon
Hon beter sig som 98% av alla blattar i sverige, nämligen tänker bara på sig själv och sitt ego, och när de inser de är kört så förstör de så mycket de kan.

Hade jag känt eller varit släkt med melina så hade jag förnekat det och skämts, hon däremot tycker hon gjort något bra här hon framstår ju verkligen som den största idioten i säsongens robinson, och jag även med lasse inräknat

Grekerna brukar vara schyssta.
Citera
2026-05-04, 05:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av virkloppan
Lasse är Lasse, på gott och ont. Fattar han spelet, eller kör han sitt eget race och vänder kappan efter vinden? Svårt att förutspå faktiskt. Honom vet man liksom aldrig med. Helt klart är ju att han endast gör det som gynnar honom för stunden. Konsekvenstänk är inte hans starka sida. Men rolig är han!!
Jag säger inte han är fel ute hela tiden men hans sociala kompetens är ju katastrof, han drar igång olika drev och ko0nflikter helt i onödan, och det komiska är han är den som förlorar på det mest.

Sedan ska han försöka vara snitsig och rätta till det han precis ställt till med och då blir det bara mycket värre och han framstår faktiskt som mindre begåvad då.

Det är ingenting som han verkar reflektera över heller, han gräver egna gropar som han faller i hela tiden.

Lite smått och gått värdsmästare på hålla andan åkte ut först och skyllde på de som var bättre än honom, han tonade ner halils insats med att han hade minsann kunnat göra likadant för bara ett par år sedan. Just det han var grillmästare med för de fick grillat, och sist men inte minst när han sa det där med läggmatchen, att de skulle lägga sig för få ut IKI, där tror jag dock inte han skojade, det där kan jag nästan lova de diskuterat. Men säga det i det läget i en tävling nja jag hade aldrig gjort så iaf
Citera
2026-05-04, 05:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notlostintheworld
Grekerna brukar vara schyssta.
Grekerna brukar vara schyssta? Här får du ju förklara vad du menar har du träffat alla greker på planeten eller? De är väl mera kända för sin ekonomiska kollaps och sämst skolresultat i hela EU.

Melina körde med någon mentalitet här i programmet som var väldigt osvensk var min poäng, sedan skiter jag i om hon är grek turk eller ifrån cypern, då en idiot är en idiot.

Hennes barn måste varit stolta över hennes medverkan här
Citera
2026-05-04, 05:38
Medlem
Citera
2026-05-04, 05:39
Medlem
Citat:
Klarar sig Lasse till plankan kommer han helt säkert åka ut där med hjälp av sitt dåliga balanssinne.
Lägg av nu Lasse lärde sig faktiskt gå på lina uppe i seglen på båten under alla år han jobbade på sjön.

Han kan ha ett av de bästa balanssinnena i robinsons historia, kom ihåg vart du hörde det först
Citera
2026-05-04, 05:44
Medlem
Citat:
Grekerna brukar vara schyssta? Här får du ju förklara vad du menar har du träffat alla greker på planeten eller? De är väl mera kända för sin ekonomiska kollaps och sämst skolresultat i hela EU.

Melina körde med någon mentalitet här i programmet som var väldigt osvensk var min poäng, sedan skiter jag i om hon är grek turk eller ifrån cypern, då en idiot är en idiot.

Hennes barn måste varit stolta över hennes medverkan här

Jag skrev brukar. Knasiga människor finns i alla grupper, även bland svenskar

Jag ser inte greker som blattar, blattar för mig är utomeuropeiska och uppväxt i en helt annan kultur och med helt andra värderingar än de västerländska.

Melina har en personlighetsstörning enligt min mening. Narcissist. Det har inte alla greker. Finns många narcissister i Sverige också. Men det gör inte alla dom svenskarna till osvenska. Narcissister finns överallt, i alla länder.
Citera
2026-05-04, 05:46
Medlem
Citat:
Lägg av nu Lasse lärde sig faktiskt gå på lina uppe i seglen på båten under alla år han jobbade på sjön.

Han kan ha ett av de bästa balanssinnena i robinsons historia, kom ihåg vart du hörde det först

Ser din ironi eller så har du inte sett tävlingarna där balans ingår
Citera
2026-05-04, 05:54
Medlem
Citat:
Jag skrev brukar. Knasiga människor finns i alla grupper, även bland svenskar

Jag ser inte greker som blattar, blattar för mig är utomeuropeiska och uppväxt i en helt annan kultur och med helt andra värderingar än de västerländska.

Melina har en personlighetsstörning enligt min mening. Narcissist. Det har inte alla greker. Finns många narcissister i Sverige också. Men det gör inte alla dom svenskarna till osvenska. Narcissister finns överallt, i alla länder.
Jag är dock lite tveksam till du har den utbildningen så du kan ge henne en narcissist diagnos, på det här lilla du sett henne. Men ja någon personlighetsstörning har hon säkert, men hon fungerar ganska bra socialt i gruppen ändå, det är mer det här hon väljer förstöra så mycket hon kan det sista hon gör.

Det brukar inte vara ett bra tecken när någon gör så tex på en arbetsplats om man ska sluta eller fått sparken.

Hon skulle dragit till gränslandet så kanske hon varit kvar ännu, alt hoppat av mycket tidigare då det inte var troligt hon sku8lle bli helt återställd på så kort tid, dålig självinsikt och en stor del egoism tolkar jag det som
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in