2026-05-04, 07:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notlostintheworld
Klarar sig Lasse till plankan kommer han helt säkert åka ut där med hjälp av sitt dåliga balanssinne.

Jag är tveksamt att han kommer så långt.
Men hoppas ändå. Då han livar upp stämningen i programmet.
Citera
2026-05-04, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buffalo3tys
Jag är tveksamt att han kommer så långt.
Men hoppas ändå. Då han livar upp stämningen i programmet.

Nej är ju ändå ett par till tävlingar i finalveckan… men duktig på eld helt klart!
Citera
2026-05-04, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notlostintheworld

Citera
2026-05-04, 08:55
Medlem
Och att Caroline inte fick till eld överhuvudtaget? Hade jag velat vara med är det ju ändå öva med tändstål som skulle vara prio?
Citera
2026-05-04, 09:26
Medlem
Lundin är så överskattad som programledare, han är för snäll för att passa i Robinson. Aldrig förstått varför han är så populär i det programmet.
Citera
2026-05-04, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yeees
Lundin är så överskattad som programledare, han är för snäll för att passa i Robinson. Aldrig förstått varför han är så populär i det programmet.

Gillar han bättre än alternativet i alla fall vad han nu heter.
Anders verkar rätt trevlig.

Vill du ha en otrevligare stil eller?
Citera
2026-05-04, 10:10
Medlem
Abelssuns avatar
Skulle det vara en nackdel att få 10 lax och ge någon annan en nackdel? Bara jag som inte förstod? Det var ju två fördelar för den som valde kistan.
Citera
2026-05-04, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yeees

Det är lustigt att Lundin spexar som värsta clownen när han är med i Jeopardy. Men i Robinson har han svårt att dölja sin avsky för Lasse när han går igång.
Citera
2026-05-04, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kveikja

Citera
2026-05-04, 10:43
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abelssun
Skulle det vara en nackdel att få 10 lax och ge någon annan en nackdel? Bara jag som inte förstod? Det var ju två fördelar för den som valde kistan.

För att visa att man har motståndskraft att ta emot "mutor" kanske?

Men Nej. Produktionen visste att i detta läge så nära sammanslagningen säger man INTE Nej till att få makt genom att ge någon annan en nackdel till den tävlingen som de skulle genomföra och inte heller säger man Nej till 10 lax heller s.k. Gratis in på sitt konto.

Nu minns jag inte varför just Johan fick gå till kistan men han var iaf slug nog att "låta sitt lag demokratiskt välja" att nackdelen skulle gå till anländande Gränsländare vilket blev Aza = bortkastad nackdel blev det dock då Aza "på håret" lyckades klara av att "få komma in" i Sammanslagningen i varje fall

Johan tjänade in lite "förtroendekapital" hos sina lagkamrater för att han inte gav sina lagkamrater den nackdelen dock. Smart gjort av honom för tiden som är kvar att ha de andra litar på att valde Laget framför Jaget just "där och då" även om Aza lyckades med Sin Mission. Hans forna Lagkamrater har fortfarande INTE fattat mentalt att nu är det Individuellt tävlande utan de försöker hålla ihop som ett homogent gäng med sin interna rangordning av Vem som ska komma att ryka/röstas ut först. Men de blir nog snabbt varse av att NU måste de prestera ÄNNU hårdare för snart stänger öven Gränslandet
Senast redigerad av CS128 2026-05-04 kl. 10:48.
Citera
2026-05-04, 11:14
Medlem
CS128s avatar
När Hanna kommer till Gränslandet får hon frågan från Amadeus och Mensur om varför Ola ville ha immuniteten själv och hon svarar att hon inte vet orsaken heller fsst hon berättade att de hade diskuterat i laget att Gränsländare inte skulle få chansen att komma in i deras lag. Snopet att höra för både A & M och det både syntes på deras ansiktsuttryck att de blev mycket besvikna på Ola och deras prat som är helknäppt: VARFÖR la sig inte Ola & de andra för att någon av A & M skulle kunna vinna och komma in?

Svarer är enkelt: De är med i en Tävling där "ger man inte bort" en vunnen Immunitet, sitt egna skydd som man har vunnit inför ett Öråd - eller hur?
Olas beslut om att inte lägga sig i tävlingen tror jag var för att han blev osäker på hur det skulle komma att röstas i Örådet och Ola visste ju inte med 100% säkerhet hur de andra tänkte rösta om han INTE hade vunnit immuniteten trots allt! De kanske skulle vilja passa på att bli av med honom och han ville rädda sitt egna skinn. Plötsligt tyckte då Ola att i "vissa" lägen fick man ju använda en immunitet nu när hans skinn eventuellt skulle kunna stå på spel 😅

När Hanna sedan fick frågan om varför de inte röstade ut Halil svarade Hanna: Jag vet inte. Där ljög hon ju för hon VISSTE ju att han visade upp sin immunitet i Örådet 😳

DÄR undrar jag verkligen varför hon svarade A & M så. Hon visste ju mycket VÄL att Halil HADE en immunitet och hur han hade fått den till sig. Vad tjänar Hanna på att ljuga om det? A & M fattar givetvis ingenting då av hur laget egentligen tänkte och varför Halil inte röstades ut i Örådet 🤔
Senast redigerad av CS128 2026-05-04 kl. 11:19.
Citera
2026-05-04, 13:05
Medlem
Plus Robinson Robban

Citat:
Nästa år är det 30 år sedan första säsongen av tv-programmet Robinson hade premiär – och just nu spelas en unik jubileumssäsong in i Malysia, på ön Tengah där allt en gång började. Nu kan TV4 avslöja att Harald Treutiger gör comeback som programledare 2027.
– Extremt spännande och roligt, det är lika varmt nu som då, säger Harald Treutiger.

tv4 nyheterna idag https://www.tv4.se/artikel/5f1Q5RXV10SIj7xeB78f4e/robinson-ikonen-atervaender
Senast redigerad av notlostintheworld 2026-05-04 kl. 13:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in