Citat:
Ursprungligen postat av
anxypants
Ja, det menar jag. Du får läsa på lite på egen hand eftersom detta är OT. Men som en ledtråd så påverkas fostret av hormoner i livmodern och finns det någon form av störning där, t ex. att fostret inte kan uppta testosteron ur fostervattnet, så bildas inte en normal individ. Ur detta kan komma en människa som föds med vad som ser ut som en vagina men saknar äggstockar och livmoder eftersom DNA säger man. Testiklarna är underutvecklade och ligger kvar inne i kroppen eftersom fostret inte har utvecklat en pung för testiklar att vandra ner i p.g.a. störningen. Nu tog jag ett extremt exempel som är ovanligt, för att du ska förstå hormonernas betydelse under vår tid i livmodern. Jag är ingen läkare så formulerar mig säkert inte korrekt.
Jag har verkligen googlat och kan inte förstå ditt resonemang att du tror att hans mamma skulle kunna ha någon sorts hormonrubbning pga att du tycker att hon har grovt skelett?
Utifrån bilder på mamman kan jag se en kvinna som ser ut att ha väldigt fin slät hy och det trots att hon påstås vara alkoholist, hon har mycket hårstrån, övervikt och stora bröst, vilket jag inte tycker tala för att hon har någon som helst överproduktion av testosteron eller hormonrubbning, om du googlar på dom detaljerna så förstår du nog vad jag menar? Att kvinnor kan ha markanta ansiktsdrag som många kan uppfattas vara lite androgynt, betyder inte automatiskt att det beror på någon hormonell rubbning? Så jag förstår inte alls ditt resonemang kring mamman?
Om du istället från början syftade på GM och diskussionen kring om han är man eller kvinna, och på något sätt ville ha det att komma från modern, och därför plötsligt twistade om från hennes skelettstorlek till att prata om foster i livmodern som inte klarar att ta upp testosteron, och att pungen blir kvar i kroppen och utvecklar något som mer ser ut som en vagina, även om DNA visar en man…så tolkar jag dig som att du försöker hitta en förklaring till GM eventuella förvirring om han vill vara man eller kvinna verkar det som nu, då kunde du väl skrivit det från början, om jag nu uppfattat dig rätt?