Citat:
Ursprungligen postat av
EnLitenkille
Sveriges psykvård är ju ett skämt!
Kommer detta missfoster att dömas till rättspsykiatrisk vård nu tror ni?
Själv hoppas jag på livstids fängelse livet ut.
För det första, svensk psykvård är ett skämt. Men vet du varför? Oavsett regering läggs alla pengar på den FYSISKA sjukvården, så den psykiatriska är inte så jävla viktig i dagens sverige, tyvärr. Jag tror att tragedier som denna, den i Boden och många många andra psykfall som begår brott hade kunnat förhindras eller iallafall försökts, men det finns inte tillräckliga resurser. För det viktigaste i svensk vård är inte hur människor mår.
Jag hoppas på rättspsyk,det är ändå bättre än fängelse. Fängelse är ju tidsbestämt, du kan ju ändå ansöka om det. Det är sällan någon på anstalt sitter livet ut, tyvärr. På rättspyk är det nog bättre, där de måste bedömas hela tiden om de KAN släppas ut.
Den dagen som rättssytemet anser (som jag och många med mig) ser livstid, som LIVSTID. När den personen som tagit någon annans liv, ska man sitta tills man själv kommer lämna anstalten i en liksäck. Då blir iallafall jag nöjd. Jävla larv med dessa "sitta" 2/3 av straffet. Det är ett hån mot offrets anhöriga som eventuellt stöter på mördaren på gatan.