Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-30, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenkille
Sveriges psykvård är ju ett skämt!
Kommer detta missfoster att dömas till rättspsykiatrisk vård nu tror ni?
Själv hoppas jag på livstids fängelse livet ut.

För det första, svensk psykvård är ett skämt. Men vet du varför? Oavsett regering läggs alla pengar på den FYSISKA sjukvården, så den psykiatriska är inte så jävla viktig i dagens sverige, tyvärr. Jag tror att tragedier som denna, den i Boden och många många andra psykfall som begår brott hade kunnat förhindras eller iallafall försökts, men det finns inte tillräckliga resurser. För det viktigaste i svensk vård är inte hur människor mår.

Jag hoppas på rättspsyk,det är ändå bättre än fängelse. Fängelse är ju tidsbestämt, du kan ju ändå ansöka om det. Det är sällan någon på anstalt sitter livet ut, tyvärr. På rättspyk är det nog bättre, där de måste bedömas hela tiden om de KAN släppas ut.

Den dagen som rättssytemet anser (som jag och många med mig) ser livstid, som LIVSTID. När den personen som tagit någon annans liv, ska man sitta tills man själv kommer lämna anstalten i en liksäck. Då blir iallafall jag nöjd. Jävla larv med dessa "sitta" 2/3 av straffet. Det är ett hån mot offrets anhöriga som eventuellt stöter på mördaren på gatan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Reaktioner från grannar i uppväxtmiljön på Ekerö
https://www.facebook.com/share/p/1Y1F9s96Dv/?
Det är en privat grupp.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PappasKebab
Misstänkta bortföringsplatsen är Tallsätravägen 13, vid pumphuset.

Säkert kört upp bakifrån och hoppat på henne med hammaren, som hittats på platsen tillsammans med buntband i en handske.

Överraskningsattack bakifrån och sen in i bilen
Tror inte på han körde upp bakom henne med bilen. Promenerar man ensam 01.30 på en ängslig och öde väg, och en bil plötsligt stannar upp bakom en då springer man för livet utan att knappt vända sig om, som kvinna speciellt under de förhållanden. Det kan såklart ha hänt och han har sprungit ikapp. Men jag tror mer på han hade bilen någon annanstans, inte för långt men parkerat lite ifrån, förföljde henne (hon hade hörlurar i öronen kanske och inte lika alert för ljud av stegen) och slog henne bakifrån för att sedan snabbt köra fram bilen och dra in henne.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Skriker man om man blir påkörd? Tveksamt
Skriker man om man blir överfallen? Svar ja
Nja? Har du hört talas om att man kan frysa till också? Dvs inte ens säga ett pip. Går det riktigt fort lär man nog inte registrera vad som händer...
Citera
Medlem
Mangelinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnyBandera
Är det bara jag eller tycker fler att My var lik Wilma Andersson från Uddevall
Ja, likheter finns. Som jag skrivit tidigare. ALLT. Precis ALLT som det här fanskapet har haft för sig och gjort är av en anledning och med en baktanke. Riktigt sjuk och slug jävel
Citera
2025-12-30, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Reaktioner från grannar i uppväxtmiljön på Ekerö
https://www.facebook.com/share/p/1Y1F9s96Dv/?
Privat grupp
Citera gärna
Citera
Medlem
Någon slags koppling till detta styckmord?

(FB) Wilma Andersson 17 Uddevalla försvunnen 13/14 nov. 2019. Sammanfattning i trådstart.

Jag tänker på namnbytet hos GM samt att det är ett styckmord.

Förövrigt visar detta på att vi har för låga straff. Hade psykopaten fått långt straff 2019 så hade vederbörande suttit inspärrad idag.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnyBandera
Är det bara jag eller tycker fler att My var lik Wilma Andersson från Uddevall
Nja dra inte den parallelen, även om MGM valde liknande namn så är det fortfarande ruggit läskigt.
Citera
2025-12-30, 00:57
Medlem
Konstigt..
Nån mer borde gått av i Rönninge

Var är alla de?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaneHaj
Någon slags koppling till detta styckmord?

(FB) Wilma Andersson 17 Uddevalla försvunnen 13/14 nov. 2019. Sammanfattning i trådstart.

Jag tänker på namnbytet hos GM samt att det är ett styckmord.

Förövrigt visar detta på att vi har för låga straff. Hade psykopaten fått långt straff 2019 så hade vederbörande suttit inspärrad idag.
Det är inte ett sammanträffande att MGM valde det namnet...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkenHeligeStaffan
Aftonbladets tidslinje
Tack! Nån granne som fått dåligt samvete som i Boden
Citera
2025-12-30, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anonymbysweden
Vi som har undersökt och följt detta innan media och polis vet mer,

Misstag som gjordes

1. Man utgick från att ingenting var hänt

2. Man trodde de kunde vara självmord eller försök till självmord och psykisk ohälsa

3. Man agerade för sent, man började i princip agera när man hittat säkerligen stor mängd blod i närheten utav Rönninge gymnasium

Pumphuset och jour utryckningen kan ha stökat till de och chockerat GM därav blev de kaos efter

Polisen kom igång när anhöriga hade hittat ägodelar och de andra fynden, det skriver etablerad media. Innan dess trodde de väl inte att något brott hade skett.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in