2026-01-02, 14:37
Medlem
Det är ju sant förstås. Men han saknar ju konsekvenstänk verkar det som och kan ha agerat i affekt.
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Vore det inte kontraproduktivt att riskera att upptäckt av ett brott kan leda till upptäckt av ett annat genom att dumpa i samma område?

Nu är ju mgm antagligen inte den smartaste men f-n vet.
Citera
2026-01-02, 14:39
Medlem
Citat:
Det är väl i princip den enda rimliga förklaringen till att polisen väntade med att gripa honom?

Han hann kanske inte ta hand om hela kroppen och väljer del eller delar som kan visa dödsorsak eller annat.

När han är på jobbet har han inte kontroll på kroppen och då kanske det känns säkrare att visst bevismaterial är under kontroll i bilen.

Kan vara en förklaring.

Ja, nu har jag inte möjlighet att kolla vad polisen gick ut med, och vad medierna rapporterade om fre-lör. Han följde garanterat allt om fallet och stod det där att dom fått DNA träff eller att dom på något sätt var honom på spåret, så agerade han säkert stressat och kan då ha kört ut dom mest vitala delarna förs.

Alternativt levde han i tror att dom inte var honom på spåret och ville av andra anledningar spara delar av kroppen. Reagerade bara på att han inte körde ut alla delar samtidigt vilket vore det mest rationella.
Citera
2026-01-02, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubbergirl
Han verkar gilla Saab.
Inte denna röda då?
https://imgur.com/a/iUURU2M

vart hittar du annonsen på röda saaben? Det är samma saab som juli 2022 syns vid streetview utanför farmorn

https://www.google.com/maps/@59.4080604,17.6322917,3a,20.1y,311.74h,80.36t/data=!3m8!1e1!3m6!1s3mX-VLPzidYeN1EEpggN7g!2e0!5s20220601T000000!6shttps:% 2F%2Fstreetviewpixels-pa.g oogleapis.com%2Fv1%2Fthumbnail%3Fcb_client%3Dmaps_ sv.tactile%26w%3D900%26h%3D600%26pitch%3D9.6443915 83862657%26panoid%3D3mX-VLPzidYeN1EEpggN7g%26yaw%3D311.73587653212394!7i16 384!8i8192?entry=ttu&g_ep=EgoyMDI1MTIwOS4wIKXMDSoA SAFQAw%3D%3D
Citera
Medlem
buddy99s avatar
Citat:
Men den här mannen har flertalet gånger visat prov på omförmåga att undslippa lagens långa arm.

Han är helt enkelt inte kapabel att dölja sina brott.
För ändamålet i detta fall så hade GM bra förutsättningar med egen kylbil full av kartonger.
Citera
Medlem
Inget av det avslöjades innan pressträffen när han redan var anhållen. Det var väldigt vag rapportering innan dess.
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Ja, nu har jag inte möjlighet att kolla vad polisen gick ut med, och vad medierna rapporterade om fre-lör. Han följde garanterat allt om fallet och stod det där att dom fått DNA träff eller att dom på något sätt var honom på spåret, så agerade han säkert stressat och kan då ha kört ut dom mest vitala delarna förs.

Alternativt levde han i tror att dom inte var honom på spåret och ville av andra anledningar spara delar av kroppen. Reagerade bara på att han inte körde ut alla delar samtidigt vilket vore det mest rationella.
Citera
2026-01-02, 14:41
Medlem
Diavlos avatar
Citat:
Det är ovanligt att gm styckar offret i skogen. Dom styckar hellre kroppen på trygga, slutna ställen. Oftast tar dom allt i ett svep. Inte som denna galning som kört ut ett par delar.
Med jobba menade jag inte specifikt stycka en kropp, det är nog så komprometterade att köra bil på enskilda vägar stanna och börja gräva en grop i skogen.
Det kan vara så enkelt att han fick slut på plastpåsar/säckar, jag kan inte i sådana fall tycka att det är feltänkt att i vart fall påbörja denna borttransport för det handlar ju mycket om tid även för gärningsmannen
Citera
2026-01-02, 14:41
Medlem
Pommiers avatar
Citat:
Vore det inte kontraproduktivt att riskera att upptäckt av ett brott kan leda till upptäckt av ett annat genom att dumpa i samma område?

Nu är ju mgm antagligen inte den smartaste men f-n vet.

Jag tänkte på det att gärningsmän gör i regel detta på platser de känner till väl/har någon form av koppling till. Så jag funderade på om huruvida han har en koppling till platsen? Behöver inte vara att han begått samma brott där innan men kanske är så att någon släkting har bott där t.ex? Eller att han tidigare jobbat med att köra där? Det är väldigt sällan som någon väljer en helt okänd plats de aldrig tidigare varit på.
Citera
2026-01-02, 14:45
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av anxypants
Inget av det avslöjades innan pressträffen när han redan var anhållen. Det var väldigt vag rapportering innan dess.
Fanns ingen anledning då dom hade full kontroll efter NFC, jag tror att om dom inte fått svar från NFC hade de nog gått ut med bild på My.
Mycket bra arbete av polisen o de kommer visa sig senare
Citera
2026-01-02, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Det var exakt därför som da Costa fallet och Kevin-fallet blev totala rättshaverier.
Mediatrycket och den blinda gatumobbens krav gjorde att domstolar och polisutredare inte vågade följa lagen och förnuftigt sansa sig.

Låt oss hoppas att det inte händer igen i fallet med Robin/Vilma. Att han döms helt korrekt för det han är skyldig till och inget annat.

Da Costa-fallet blev ett rättshaveri därför att det enda vittnet som fanns var en treårig flicka. Att låta ett så litet barn räknas som ett trovärdigt vittne i fall som rör någon annan än barnet själv är givetvis totalt orimligt. Man kan ju visserligen fortfarande fråga sig varför Catrine da Costa blev styckad över huvud taget. Det är ett mycket märkligt fall.

I Kevin-fallet blev två små pojkar utpekade som mördare, utan att det fanns några egentliga vittnen eller ens några verkligt starka indicier. Lille Kevin blev inte styckad. Det finns ingen jämförelse mellan Kevin-fallet och My Thörnblom-fallet.

Det finns en massa synnerligen besvärande omständigheter som starkt pekar på Robin-Vilma Andersson som gärningsman. Att det skulle finnas en alternativ gärningsman är så osannolikt att vi vid en nykter bedömning kan bortse från den möjligheten.
Citera
2026-01-02, 14:47
Moderator
OYs avatar
Citat:

Om större delen av kroppen var kvar vid stugan talar väl det för att han inte upplevde att polisen var honom hack i häl?

Har det framgått om han körde till dumpningsplatsen direkt efter jobbet?
Citera
2026-01-02, 14:47
Avstängd
Jo visst man kan kalla det bra utdelning om syftet bara var att säkra ett erkännande.
Men samtidigt är det ju lite ironiskt om hela insatsen slutade med just ett gravfridsbrott när man uppenbarligen hoppades avslöja något värre på bar gärning.
Det blir nästan som att man vann matchen men förlorade turneringen.

Citat:
Ursprungligen postat av Snurrespratt24
Man tog honom med kroppsdelar, i färd med att gräva ner dem. Han har redan varit tvungen att erkänna grovt gravfridsbrott. Det är bra utdelning.
Citera
2026-01-02, 14:48
Medlem
Citat:
Jag är också inne på att polisen var inne i huset medans gm var på jobbet. Min slutsats är att hela kroppen inte hittades och därför lät dom gm leda dom till resten.

En annan fundering jag har är, varför gm körde 6 mil för att endast gräva ner några kroppsdelar.

Fast polisen sa att de hittade kroppsdelarna i huset i den efterföljande husrannsakan och att huset blev avspärrat på kvällen har grannar bekräftat. Inte ens säkert polisen visste om huset när GM var på jobbet.

Jag gissar att GM antingen irrade runt för att hitta en lämplig plats att gräva ner kvarlevorna eller att han helt enkelt kände till en bra plats. Kanske en plats som GM använt förut eller ligger väldigt off men kanske samtidigt inte helt otippat att han skulle vara i närheten om någon såg det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in