2026-01-02, 14:22
Medlem
Tanke jag fick nu...kan han ha grävt ner någon annan i samma område och därför kände sig "trygg" med att det var ett riktigt bra gömställe?
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Jag är också inne på att polisen var inne i huset medans gm var på jobbet. Min slutsats är att hela kroppen inte hittades och därför lät dom gm leda dom till resten.

En annan fundering jag har är, varför gm körde 6 mil för att endast gräva ner några kroppsdelar.
Citera
2026-01-02, 14:23
Medlem
Bukharins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Robin/Vilma här verkar redan i tidiga tonår haft en dragning till porr. Alla sorters porr i mängder hittades i hans dator 2019, både våldsporr, barnporr och bilder på könsorgan från döda kvinnor.
Därför oklart hur hans sexuella preferensbild ser ut idag. Han kanske inte alls har några pedofila böjelser eftersom han nu troligen sexualmördat en vuxen kvinna.

Skulle tro att han eskalerat sina böjelser tills det knappt går längre. När bilder på barn och döda inte räcker till längre så behöver han börja binda och döda. Jag är övertygad om att han suttit senaste året och nekro/pedofilchattat med diverse AI-bottar och byggt upp en minst lika stor samling material igen, förmodligen även med djur, avföring och extrema BDSM-inslag. Precis som med knarkare så är enda utvägen att drabbas av en tillräckligt stor kris för att "snap out of it" och sedan leva resten av sitt liv i avhållsamhet från sitt missbruk. Och precis som med knarkare så är återfallet aldrig långt borta. Så antingen lyckas han bli en annan person av att vara inlåst rikskänd pedomördare, eller så gör han nåt minst lika illa när han kommer ut igen.
Citera
2026-01-02, 14:23
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nationalromantik
Kastrering finns, tillämpas inte men det hade botat pedofilens sex lust.

”Vård projekt” består av psykologer som arbetar slmmkonsulter och säljer dyra tjänster till kriminalvården. Lurendrejeri
Kastrering tillämpas idag inom sexualbrottsvården.
Vanligen frivillig kemisk kastrering.
Citera
2026-01-02, 14:24
Medlem
Är det någon transa som uttalat sig om detta?
Citera
Medlem
Nationalromantiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anxypants
Tanke jag fick nu...kan han ha grävt ner någon annan i samma område och därför kände sig "trygg" med att det var ett riktigt bra gömställe?

Det är mycket möjligt!
Citera
Medlem
Diavlos avatar
Citat:
Jag är också inne på att polisen var inne i huset medans gm var på jobbet. Min slutsats är att hela kroppen inte hittades och därför lät dom gm leda dom till resten.

En annan fundering jag har är, varför gm körde 6 mil för att endast gräva ner några kroppsdelar.
Tänker att allt gick så snabbt, i fall polisen hittade honom efter 2veckor hade det varit knepigare.
GM behövde ju vara på jobbet annars hade det oxo varit en belastning, även fast det nu med handen i syltburken också blir en belastning i detta ljus

Men som tanke, det är förmodligen inte lätt att hitta ett ställe i en skog där man får ”jobba” ostört, och det brukar då bli en plats som upplevts förr…
Senast redigerad av Diavlo 2026-01-02 kl. 14:32.
Citera
2026-01-02, 14:29
Moderator
OYs avatar
Citat:

Det är väl i princip den enda rimliga förklaringen till att polisen väntade med att gripa honom?

Han hann kanske inte ta hand om hela kroppen och väljer del eller delar som kan visa dödsorsak eller annat.

När han är på jobbet har han inte kontroll på kroppen och då kanske det känns säkrare att visst bevismaterial är under kontroll i bilen.

Kan vara en förklaring.
Citera
2026-01-02, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diavlo
Tänker att allt gick så snabbt, i fall polisen hittade honom efter 2veckor hade det varit knepigare.
GM behövde ju vara på jobbet annars hade det oxo varit en belastning.

Men som tanke, det är förmodligen inte lätt att hitta ett ställe i en skog där man får ”jobba” ostört…

Det är ovanligt att gm styckar offret i skogen. Dom styckar hellre kroppen på trygga, slutna ställen. Oftast tar dom allt i ett svep. Inte som denna galning som kört ut ett par delar.
Citera
2026-01-02, 14:32
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anxypants

Vore det inte kontraproduktivt att riskera att upptäckt av ett brott kan leda till upptäckt av ett annat genom att dumpa i samma område?

Nu är ju mgm antagligen inte den smartaste men f-n vet.
Citera
2026-01-02, 14:35
Medlem
Nej det handlar inte om att gripna spontant börjar sjunga som kanariefåglar. Det handlar om att polisen agerar när man redan sitter med tung bevisning.

Att låta en misstänkt springa fritt efter DNA‑träff är inte list det är vårdslöshet. Span kan man köra innan man vet vem gärningsmannen är inte efter man redan hittat honom.

Citat:
Så du har den där uppfattningen att en gripen just för att dom är tagen av polis erkänner allt och bland annat berättar var brottsoffret finns.
Citera
Medlem
Då har du samma fundering som jag. Ni som är pålästa om kända seriemördare, skulle det kunna vara troligt att han återvänt till en plats för att gräva ner ytterligare ett offer? Det känns verkligen inte ologiskt...
Citat:
GM behövde ju vara på jobbet annars hade det oxo varit en belastning, även fast det nu med handen i syltburken också blir en belastning i detta ljus

Men som tanke, det är förmodligen inte lätt att hitta ett ställe i en skog där man får ”jobba” ostört, och det brukar då bli en plats som upplevts förr…
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lumen99
Fast det där håller ju inte riktigt. Om de redan hade DNA‑träff och starka indicier på att han var gärningsman så är det knappast rimligt att låta honom jobba vidare i flera timmar bara för att "se vart han går". Risken att han destruerar bevis flyr eller till och med skadar någon annan är ju mycket större än chansen att han spontant avslöjar var offret finns. Polisen brukar dessutom i sådana lägen bevaka misstänkta efter gripande inte innan.

Kroppen är viktig. De visste väl inte var hon fanns och utan kropp kan det bli jättesvårt att bevisa något. Att han skulle berätta var hon fanns om de tog in honom direkt såg de nog som uteslutet. Så jo det är visst rimligt. De bevakade ju honom hela tiden så de kunde ju ingripa när som helst om det behövdes? De misstänkte väl att han skulle bege sig till där kroppen fanns inom något dygn. Och precis så blev det ju.

Dessutom visste de ju inte om hon kanske var vid liv. Det handlade ju inte om mord vid det laget utan bortförande. Då är nog den försvunna prio ett och att hitta personen vid liv. Om det kräver att man följer den misstänkte något dygn till innan man ingriper så tror jag faktiskt att man gör det. I det läget var han ju inte misstänkt för mord…
Senast redigerad av Grantoppen2 2026-01-02 kl. 14:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in