Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2026-01-01, 13:41
Medlem
Nationalromantiks avatar
Jag kollade på missing peoples hemsida, finns flera i hans relativa närområde. Han är ju buss chaufför och verkar köra personbil planlöst.

Det förvånar mig inte om han ligger bakom fler mord och att man kommer hitta fler sjuka saker som han säkert dokumenterat i sin dator.

Hade han inte lämnat DNA på platsen och polisen hade My varit en av alla kvinnor på missing peoples hemsida (tror jag)
Citera
2026-01-01, 13:41
Medlem
SoZRandoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Man kan faktiskt bära med sig andras, tragiska, historia utan att man själv påverkas eller mår aktivt dåligt. Det handlar om om normal empati.

Va bra att du har ett sett du hanterar olycka på, och jag mitt, ingen av oss eller offrens anhöriga skadas av det.

Längtar till dokumentären om detta mord!
Citera
2026-01-01, 13:42
Medlem
StartGenealogys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Ja och de är väl runt 6 mil dit oxå.

Och det är väl logiskt att man i en sådan situation väljer en tidigare bekant plats.

Kanske har har varit i området i sexuella ärenden.

Bögar träffas i skogen på rastplatser har jag hört.

Kanske finns någon till kropp i närheten från någon av de som saknas från Katrineholm, Norrköping eller den som försvann i Åkersberga.

Hade han inte lämnat kvar spår så hade han väl kunnat gräva i lugn och ro.

Men förhoppningsvis var det här första människan han stal livet ifrån.
Citera
2026-01-01, 13:43
Medlem
Du har rätt, två tredjedelarna skärps från idag 1/1 2026. Men det gäller bara fängelse på minst sex år, inte kortare som max fyra år här. För honom blir det fortfarande två tredjedelar, ca 2,7 år innan han släpps.

Han är ung och fräsch när han kommer ut.

Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Två tredjedelar avskaffades idag 1/1. Nu är det tre fjärdedelar som gäller.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/har-ar-de-nya-lagarna-som-borjar-galla-1-januari-2026
Citera
2026-01-01, 13:44
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lumen99
Du har rätt, två tredjedelarna skärps från idag 1/1 2026. Men det gäller bara fängelse på minst sex år, inte kortare som max fyra år här. För honom blir det fortfarande två tredjedelar, ca 2,7 år innan han släpps.

Han är ung och fräsch när han kommer ut.

Om den nya lagen inte gäller retroaktivt är den inte relevant här.
Citera
2026-01-01, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Javisst är h*n det.

Skulle h*n få möjlighet så skulle h*n utan tvekan göra om det. Detta är den maximala njutningen att få tortera och stycka en kropp om och om igen.

Det kanske finns en anledning till att h*n utan tvekan skulle göra om det, om och om igen för den maximala njutningens skull.
Kanske är det bara en skröna, men jag har fått till mig att för runt tjugotalet år sedan inträffade ett liknande scenario på samma plats i Rönninge. En 12-årig flicka blev kidnappad i bil och våldtagen på annan ort. Flickan blev därefter körd tillbaka och avsläppt. På platsen hittades buntband och silvertejp. Hon kunde varken beskriva bil, annan ort eller mannen som våldtagit henne. Snacket i Rönninge gick att det var en Säbb som låg bakom detta.
Kanske var det pappa Stefan som låg bakom kidnappningen och våldtäkten av den 12-åriga flickan för den maximala njutningens skull?
(hittar ingenting om det när jag googlar)
Citera
2026-01-01, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Gäller den nya lagen retroaktivt?

Nej, så vi får hoppas på rättspsykiatrisk vård med särskild utskrivningsprövning, så han inte kan dra nytta av 2/3.
Citera
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nationalromantik
Jag kollade på missing peoples hemsida, finns flera i hans relativa närområde. Han är ju buss chaufför och verkar köra personbil planlöst.

Det förvånar mig inte om han ligger bakom fler mord och att man kommer hitta fler sjuka saker som han säkert dokumenterat i sin dator.

Hade han inte lämnat DNA på platsen och polisen hade My varit en av alla kvinnor på missing peoples hemsida (tror jag)

det finns väl inga ouppklarade försvinnanden i området?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Är det känt var uppgiften kommer ifrån att han erkänner att kvinnan mördats?

Som vanligt så hittar jag det inte nu pga så mycket skrivs, men stod i Aftonbladet tror jag att han erkände att det var den försvunna som är död enligt polisen!
Citera
2026-01-01, 13:47
Medlem
Han verkar ha full insikt i sina handlingar, ingen psykos.

Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Nej, så vi får hoppas på rättspsykiatrisk vård med särskild utskrivningsprövning, så han inte kan dra nytta av 2/3.
Citera
2026-01-01, 13:47
Medlem
Nationalromantiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slaskheter
Det kanske finns en anledning till att h*n utan tvekan skulle göra om det, om och om igen för den maximala njutningens skull.
Kanske är det bara en skröna, men jag har fått till mig att för runt tjugotalet år sedan inträffade ett liknande scenario på samma plats i Rönninge. En 12-årig flicka blev kidnappad i bil och våldtagen på annan ort. Flickan blev därefter körd tillbaka och avsläppt. På platsen hittades buntband och silvertejp. Hon kunde varken beskriva bil, annan ort eller mannen som våldtagit henne. Snacket i Rönninge gick att det var en Säbb som låg bakom detta.
Kanske var det pappa Stefan som låg bakom kidnappningen och våldtäkten av den 12-åriga flickan för den maximala njutningens skull?
(hittar ingenting om det när jag googlar)

Är det här sant?
Vadå så pappan har lärt upp sonen detta modus operandi?

Isåfall är det som något ur Stieg Larssons första bok, män som hatar kvinnor
Citera
2026-01-01, 13:48
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av lumen99
Nej, för rättspsykiatrisk vård med SUP måste han ha haft psykos och inte fattat vad han gjort. Han verkar ju veta exakt vad han gjort. RMV misslyckades säga att han är allvarligt psykiskt störd tidigare trots fängelse. Det blir fängelse max 4 år och han släpps efter två tredjedelar.
Så må vara, någon kommer plocka honom när han släpps.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in