2025-12-30, 20:51
  #841
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johanhaa
Märta kanske kan göra lite nytt för Frida är ju ändå helt borta i totalen. Samma med Hagström dom två har ju fart i sig ett tag.

Startlistorna hade dom väl också kunnat göra lättare.
Haha Märta😂
Citera
2025-12-30, 20:51
  #842
Medlem
rainbowias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johanhaa
Hagström startar ju bra till och sedan behöver man inte vara tok ivrig första 1.5 km så den delen skulle lätt Hagström kunna göra ett bra jobb och är väl även en lätt del alldeles i början.. Tror det finns mycket att göra från 2.1 km till mål om grupperna kan samarbeta bra där.

Jo, det är sant.
Tror väl där är mer kapacitet och klös i heatet med Diggins/Ebba/Ilar och heatet med Astrid/Weng/Maja/Niskanen.
Lite nitlott för Stadlober oxå.
Citera
2025-12-30, 20:54
  #843
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MannenP
Haha Märta😂

Nog skulle Märta klara av att göra ett bra jobb i 4 minuter och det skulle man tjäna mycket på att få gå i en rygg, Märta slog ju Frida även i sprint kvalet så farten finns allt som oftast hos Märta. Även om det bara är 5 km gäller det att vara lite kylig
Citera
2025-12-30, 20:55
  #844
Medlem
amiliasharborstes avatar
Dum fråga säkert, men vad är upplägget imorgon? Går man vidare från sitt heat eller är det den med snabbast tid av alla som vinner?? Fattar inte riktigt
Citera
2025-12-30, 20:57
  #845
Medlem
Thiijjjjjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johanhaa
Faktiskt har man testat heat åkning förut i WC säsongen 1990 på en 5 mil men då bojkottade både Sverige och Norge tävlingen så något helt nytt påhitt är det inte.

5 mil och heat-åkning känns helt sjukt.
Citera
2025-12-30, 20:58
  #846
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rainbowia
Jo, det är sant.
Tror väl där är mer kapacitet och klös i heatet med Diggins/Ebba/Ilar och heatet med Astrid/Weng/Maja/Niskanen.
Lite nitlott för Stadlober oxå.

Min känsla är om Diggins och Ilar är ihop på toppen kommer det gå riktigt fort på slutet där. Diggins har ju bevisat flera gånger hur bra hon är på den delen i fritt och min känsla är att även Ilar är riktigt bra där.

Ska Maja bara åka med även om hon har krafter? sista biten är en bra Maja del också medans alla topp namn där känns något svagare där.
Citera
2025-12-30, 20:59
  #847
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amiliasharborste
Dum fråga säkert, men vad är upplägget imorgon? Går man vidare från sitt heat eller är det den med snabbast tid av alla som vinner?? Fattar inte riktigt

Det är som en intervallstart men man startar i grupper istället för en och en. Med stor reservation för att jag missuppfattat något.
Citera
2025-12-30, 21:00
  #848
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thiijjjjj
5 mil och heat-åkning känns helt sjukt.

Ja var nog helt sjukt också fanns ingen sändning från det loppet så vet inte hur det såg ut men Tysken Behle tror jag vann..
Citera
2025-12-30, 21:04
  #849
Medlem
rainbowias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johanhaa
Min känsla är om Diggins och Ilar är ihop på toppen kommer det gå riktigt fort på slutet där. Diggins har ju bevisat flera gånger hur bra hon är på den delen i fritt och min känsla är att även Ilar är riktigt bra där.

Ska Maja bara åka med även om hon har krafter? sista biten är en bra Maja del också medans alla topp namn där känns något svagare där.

Tror (nästan) garanterat att Digginsheatet går fortare än Fridas heat.
Astrid är lite underskattad på lättåkt skejt. Maja el Weng tar det heatet. Majas första distansseger kanske, om det nu räknas som distans.
Citera
2025-12-30, 21:11
  #850
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Det är som en intervallstart men man startar i grupper istället för en och en. Med stor reservation för att jag missuppfattat något.

Så tider trumfar placering rakt av? Dvs att exempelvis 12 min som 2a är bättre än 13 min som heatsegrare?
Citera
2025-12-30, 21:14
  #851
Moderator
Dr Kings avatar
Jag trodde vitsen med heatuppdelningen var att ledarens heat skulle gå sist och att den skulle ha övriga tider att gå på. Nu verkar man köra i ordningen treans heat, tvåans heat, ettans heat och fyrans heat.

Jag undrar vad tanken är med den ordningen på heaten.
Citera
2025-12-30, 21:15
  #852
Moderator
Dr Kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MacReady
Så tider trumfar placering rakt av? Dvs att exempelvis 12 min som 2a är bättre än 13 min som heatsegrare?
Enbart tider oavsett heat gäller för total placering på etappen ja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in