2025-12-30, 21:16
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kameroda
Nyss:

https://www.fis-ski.com/DB/general/event-details.html?sectorcode=CC&eventid=58073&seasoncod e=2026
Ha, ha, tack! Kollade precis innan jag skrev och då var det tomt. Kunde väntat någon minut alltså. 😄
Citera
2025-12-30, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rainbowia
Tror (nästan) garanterat att Digginsheatet går fortare än Fridas heat.
Astrid är lite underskattad på lättåkt skejt. Maja el Weng tar det heatet. Majas första distansseger kanske, om det nu räknas som distans.

Har väl Davos avslutningen i minnet där Astrid tappade rätt mycket på slutet.

Maja ska bara lifta och hoppas på temp men seger totalt känns tveksam totalt men kanske en liten slant på det ändå om oddset är bra.
Citera
2025-12-30, 21:21
Medlem
Känns inte som att det finns jättemycket att vinna på att bränna ut sig här? Kort löptid där mycket kommer kunna samlas ihop igen på jaktstarten? Eller?
Citera
2025-12-30, 21:22
Moderator
Dr Kings avatar
Blir intressant att se hur tiderna kommer att presenteras under TV-produktionen imorgon. Man vill ju åtminstone varje kilometer (eller gärna kontinuerligt) se hur nuvarande heat ligger till mot de heat som har åkt tidigare. Frågan är om de kommer att ha något sådant eller om det är först vid målgång som jämförelse med tidigare heat kommer att ske.
Citera
2025-12-30, 21:30
Medlem
rainbowias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MacReady
Känns inte som att det finns jättemycket att vinna på att bränna ut sig här? Kort löptid där mycket kommer kunna samlas ihop igen på jaktstarten? Eller?
Kläbo kommer nog inte ge järnet för att vinna någon sekund om man säger så.
Annars t ex Ebba som inte kör så cyniskt kommer säkerligen göra en snabb femma (för sitt heat).
Citera
2025-12-30, 21:35
Medlem
Citat:
Kläbo kommer nog inte ge järnet för att vinna någon sekund om man säger så.
Annars t ex Ebba som inte kör så cyniskt kommer säkerligen göra en snabb femma (för sitt heat).

Nej, lite det jag menar. Finns knappt incitament att vinna heatet. Samtidigt som HÖA kommer gå hårt för att det ligger i hans natur. Dock lite intressant med Ogden i Kläbos heat. Han kan ju få för sig saker och ting.
Citera
2025-12-30, 21:38
Medlem
Kul med en överskådlig startlista, sorterad efter heatstart.
Skistad kan få det tufft, förutom med Andersson och Diggins och Ribom är det mest en massa knepiga namn i listan som ska va med och trängs.

Åh! Jag blev så glad i senaste sprinten när Skistad fick fritt spår och kunde undvika att se ut som nån som just växlat över till sin lagkamrat i en sprintstafett, under stora delar av banan.
Men så är det när dom som kör hackigt och jävligt stannar hemma.
Mhmm.
Så mitt tips till Kristine är att ligga i rygg på Andersson och se upp för Diggins om hon börjar med sin fågelskrämmekrängning efter ett par kilometer. En vet ju aldrig med formen på Diggins.

Ser inte några Haitianer eller Thailändare på herrsidan, men dom föll väl bort på ranking eller nåt. Annars hade jag sett fram emot en match mellan Savart och Rosjö.
Det var på skämt, men en hade hoppats på lite bättre resultat bland dom där som är med i truppen, men som oftast håller sig i bakgrunden.

Tyckte både Myhlback och Grahn gjorde en okej sprintprolog. Det är ju lite tajtare i tiderna bara, än mellan damerna. Det kan passa dom ganska bra imorgon, om nån annan lite mer rutinerad sköter phasen. Kom inte ihåg vilka dom åker med dock.

Hagström visade sig vassare i fristil än vad jag hade räknat med. Dahlqvist hade hamnat utanför pallen om kvalsnabbast Hagström hade fixat starten. Ja, det är så en del av er resonerar. Så nu gör jag det också.
Och om nån tror att Hagström kommer bli petad av Svahn i en OS-sprint så skrattar jag i Atomic.
Det står mellan Ribom och Svahn. Allt annat är tjänstefel.
Och Svahn har varken en dnf eller ens en ordentlig dns på kommande sprint så att det ska till med en seger i fristilssprint under januari har jag svårt att tro på. Men vi får väl se, så sant som mitt namn inte är Byström.

Efter vallamissar och skidkallops borde väl många av dom inblandade, allt från vallare till mentala coacher och åkarna själva, va fit for fight.
Efter sprintpremiären sa Olsson att Weng, Karlsson och Andersson låg på sina hotellrum och vibrerade inför morgondagens tävling, som vi nu vet inte alls gick som planerat.
Vi får väl hoppas på bra vibrationer imorgon och att dom skakar loss ordentligt nu ikväll.
Skickar en extra heja till Rosenberg som kan behöva det. Heja heja!
Citera
2025-12-30, 21:40
Medlem
rainbowias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MacReady
Nej, lite det jag menar. Finns knappt incitament att vinna heatet. Samtidigt som HÖA kommer gå hårt för att det ligger i hans natur. Dock lite intressant med Ogden i Kläbos heat. Han kan ju få för sig saker och ting.

Resultatlistan kommer se annorlunda ut. Ett eldorado för oss som gillar att spela på hästarna.
Citera
2025-12-30, 21:40
Medlem
Erica Lavén tydligen på plats nere i Toblach för att träna och heja på pojkvännen. Synd att man inte får se henne i spåren.
Citera
2025-12-30, 21:48
Medlem
Citat:
Resultatlistan kommer se annorlunda ut. Ett eldorado för oss som gillar att spela på hästarna.

Jo, Heggen 5.5 vs Kläbo finns ju. 4.1x Pelle vs Kläbo fanns.
Citera
2025-12-30, 22:06
Medlem
Är distansarna eller sprintarna bäst på 5km? Kan ju inte ta mer än typ 12 min?
Citera
2025-12-30, 22:12
Medlem
lakritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av getoffmylawn
Är distansarna eller sprintarna bäst på 5km? Kan ju inte ta mer än typ 12 min?

Sprintarna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in