2025-12-31, 12:03
  #961
Medlem
Weit-wegs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Jag gillar det här.

Ja för fasen, så jäkla kul format.
Detta är sprint på steroider där man verkligen sållar agnarna från vetet.
Citera
2025-12-31, 12:03
  #962
Medlem
Om du gillar en tävling där resultatet i princip inte har någon som helst betydelse för TDS;s slutresultat, ja då är detta för dig. Vi som anser att tävlingar bör vara utslagsgivande, vi är inte särskilt imponerade. Detta är rent tidsfördriv…
Citera
2025-12-31, 12:05
  #963
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henriksen82
Om du gillar en tävling där resultatet i princip inte har någon som helst betydelse för TDS;s slutresultat, ja då är detta för dig. Vi som anser att tävlingar bör vara utslagsgivande, vi är inte särskilt imponerade. Detta är rent tidsfördriv…

Och hur stora tidsdifferenser är det i en vanlig masstart då?
Citera
2025-12-31, 12:07
  #964
Medlem
Ezzelinos avatar
Pellegrino kommer inte att lata sig. Och jag tror absolut att Klaebo vill vinna.
Citera
2025-12-31, 12:07
  #965
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Och hur stora tidsdifferenser är det i en vanlig masstart då?

Förr var det en sträcka mellan två olika byar i typ Italien, vackra vyer och det hände alltid mycket. Det var jaktstart (ca 30km) vilket gjorde att det inte blev klungåkning. Mycket spännande och stora omkastningar. Detta är ju bara jippo.
Citera
2025-12-31, 12:07
  #966
Medlem
Weit-wegs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henriksen82
Om du gillar en tävling där resultatet i princip inte har någon som helst betydelse för TDS;s slutresultat, ja då är detta för dig. Vi som anser att tävlingar bör vara utslagsgivande, vi är inte särskilt imponerade. Detta är rent tidsfördriv…

Tidsfördriv är väl allt tv-tittande?

Nja, detta bakåtsträveri gör sig påmint igen senast var väl när sprint introducerades….
Citera
2025-12-31, 12:07
  #967
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
Norge gillar de här.
Citera
2025-12-31, 12:07
  #968
Medlem
Moobs avatar
Kan de inte börja med stafetter som är 4 x 50 km också i OS? Eller varför inte hela laget 6 x 50 km.
Citera
2025-12-31, 12:08
  #969
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henriksen82
Förr var det en sträcka mellan två olika byar i typ Italien, vackra vyer och det hände alltid mycket. Det var jaktstart (ca 30km) vilket gjorde att det inte blev klungåkning. Mycket spännande och stora omkastningar. Detta är ju bara jippo.

Nu svarade du inte på min fråga.
Citera
2025-12-31, 12:08
  #970
Moderator
Schlesiens avatar
Långa uppehåll mellan heaten.
Citera
2025-12-31, 12:08
  #971
Medlem
HungalaBungalas avatar
Detta måste ju passa Diggins utmärkt? Väldigt synd att vi inte får se Sundling på detta faktiskt.

Hade man justerat detta lite så att det delats ut tidsavdrag till beroende på placering i heat också så kunde t o m detta vara en viktig tävling.

Gillar inte allt med detta, men till skillnad från de flesta masstarter slipper vi en lång väntan på en spurt.
Citera
2025-12-31, 12:09
  #972
Medlem
SPORTNERD888s avatar
Why always fucking Sweden
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in