Citat:
Ursprungligen postat av
Totius
Nej, enligt vad som framkommit är det en IVO-anmälan i maj 2025. Det är alldeles för sent för problem som pågått i flera år. Dessutom har det inte framkommit vad IVO-anmälan handlar om. En IVO-anmälan från LSS-utförare gällande bristande kommunikation, vårdplan och uppföljning behöver inte innehålla känsliga uppgifter om barnet och skulle mycket väl kunna visas av familjen. Föräldrarna har inte heller gett några sådana uppgifter i sina yttranden till domstolarna.
Men åter, enligt lagkraven SKA avvikelser gällande vården rapporters GENAST till vårdgivaren. Det här handlar om flera års avvikelser som INTE rapporterats.
Mamman har själv sagt att hon inte rapporterade för att hon ville hålla sig väl med vården. Det bryter uppenbart mot skyldigheterna enligt LSS.
Det har inte ett dugg med rapportering av avvikelser att göra.
"Mamman har själv sagt att hon inte rapporterade för att hon ville hålla sig väl med vården. Det bryter uppenbart mot skyldigheterna enligt LSS"
Om du nu sitter på den informationen vad sitter du då här o tjafsar om??? jag har full förståelse för hennes resonemang när man sitter i händerna på en vård på det sättet som hon gjort...o jag vet det gör inte du
Det som är jävligt anmärkningsvärt är att dom lagbrott som myndigheterna i detta fall begått använder ni ord som fel istället för vad det handlar om... Men allt du kan hitta på Victoria är jätte grejer som är helt horribla... jag tror inte att du hittar ett enda LSS boende där man följer lagen till punkt och pricka... många LSS assistenter kan inte ens prata svenska utan man måste tom ha tolk vid möte med vården... Förklara hur bra det fungerar då...