2026-09-14, 11:30
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Nej, enligt vad som framkommit är det en IVO-anmälan i maj 2025. Det är alldeles för sent för problem som pågått i flera år. Dessutom har det inte framkommit vad IVO-anmälan handlar om. En IVO-anmälan från LSS-utförare gällande bristande kommunikation, vårdplan och uppföljning behöver inte innehålla känsliga uppgifter om barnet och skulle mycket väl kunna visas av familjen. Föräldrarna har inte heller gett några sådana uppgifter i sina yttranden till domstolarna.

Men åter, enligt lagkraven SKA avvikelser gällande vården rapporters GENAST till vårdgivaren. Det här handlar om flera års avvikelser som INTE rapporterats.

Mamman har själv sagt att hon inte rapporterade för att hon ville hålla sig väl med vården. Det bryter uppenbart mot skyldigheterna enligt LSS.

Det har inte ett dugg med rapportering av avvikelser att göra.
Så du beskyller då akademiskas vårdvägran på att Victoria inte gjorde avvikelserapporter. Av det skälet, som hon bevisligen hade fig för, att hon var orolig för att det skulle bestraffa henne genom Elsa.

Där står hon vid två val då. Rapportera eller beskydda. Gör hon fel enligt lss när hon väljer att beskydda Elsa?
Citera
2026-09-14, 11:33
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajogen
Så du beskyller då akademiskas vårdvägran på att Victoria inte gjorde avvikelserapporter. Av det skälet, som hon bevisligen hade fig för, att hon var orolig för att det skulle bestraffa henne genom Elsa.

Där står hon vid två val då. Rapportera eller beskydda. Gör hon fel enligt lss när hon väljer att beskydda Elsa?
Vårdvägran” är bara nonsens. Har du inga mentala spärrar alls?
Citera
2026-09-14, 11:33
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Vårdvägran” är bara nonsens. Har du inga mentala spärrar alls?
Lol! Va!?

De vägrade ge Elsa vård de skall ge henne.
Citera
2026-09-14, 11:35
Medlem
Citat:
Nej, enligt vad som framkommit är det en IVO-anmälan i maj 2025. Det är alldeles för sent för problem som pågått i flera år. Dessutom har det inte framkommit vad IVO-anmälan handlar om. En IVO-anmälan från LSS-utförare gällande bristande kommunikation, vårdplan och uppföljning behöver inte innehålla känsliga uppgifter om barnet och skulle mycket väl kunna visas av familjen. Föräldrarna har inte heller gett några sådana uppgifter i sina yttranden till domstolarna.

Men åter, enligt lagkraven SKA avvikelser gällande vården rapporters GENAST till vårdgivaren. Det här handlar om flera års avvikelser som INTE rapporterats.

Mamman har själv sagt att hon inte rapporterade för att hon ville hålla sig väl med vården. Det bryter uppenbart mot skyldigheterna enligt LSS.

Det har inte ett dugg med rapportering av avvikelser att göra.
"Mamman har själv sagt att hon inte rapporterade för att hon ville hålla sig väl med vården. Det bryter uppenbart mot skyldigheterna enligt LSS"
Om du nu sitter på den informationen vad sitter du då här o tjafsar om??? jag har full förståelse för hennes resonemang när man sitter i händerna på en vård på det sättet som hon gjort...o jag vet det gör inte du
Det som är jävligt anmärkningsvärt är att dom lagbrott som myndigheterna i detta fall begått använder ni ord som fel istället för vad det handlar om... Men allt du kan hitta på Victoria är jätte grejer som är helt horribla... jag tror inte att du hittar ett enda LSS boende där man följer lagen till punkt och pricka... många LSS assistenter kan inte ens prata svenska utan man måste tom ha tolk vid möte med vården... Förklara hur bra det fungerar då...
Citera
2026-09-14, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VildHasse5
Går du in på elsasrätt så finns det fler klipp med morfar, mormor och moster bla...Det där är ett klipp som är så starkt att den som tror att man kan fakea dom känslorna som han ger uttryck för ljuger bara

Jo jag har sett det men det jag undrar är när detta släpps som en hel dokumentärfilm? För jag vill se den. På tv. På bio.
Vet du något?
Citera
2026-09-14, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LoveInAColdClimate
Jo jag har sett det men det jag undrar är när detta släpps som en hel dokumentärfilm? För jag vill se den. På tv. På bio.
Vet du något?
Det vore nåt men jag tror att man har fullt upp med annat i dagsläget
Citera
2026-09-14, 11:44
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Jag bemöter inte längre den här typen av nonsens och trams som ni fyller tråden med.
Bemöter nonsens? Du är den som ger nonsens. Spekulationer och påståenden utan någon uppbackning.

Och så beskylla den andra parten för att haverera när man ställer dig inför svara över vad du påstår.

Lol, du är uppenbar.

Det finns inget som styrker att föräldrarna misskött LSS som du påstår.

Lägg ned med att ljuga i tråden.
Citera
2026-09-14, 11:46
Medlem
Citat:
Jag bemöter inte längre den här typen av nonsens och trams som ni fyller tråden med.
O vad fyller du tråden med....mer än hat mot Victoria?? Berätta vad du tillför rent objektivt och konstruktivt
Citera
2026-09-14, 11:49
Medlem
Citat:
Det vore nåt men jag tror att man har fullt upp med annat i dagsläget

Synd för då hade de verkligen nått ut. Alla följer inte dem i sociala medier, men går denna dokumentär på SVT blir det annat.
Citera
2026-09-14, 11:50
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Jag ljuger inte (och du bryter uppenbart mot forumets regler när du sprider sådana påståenden).
Jo. Du ljuger ofta i tråden.

Det har jag visat. Du inför även mycket falsk information. Som nu senast om LSS-misskötsel. Du har inget att backa upp det med.

Det är falskt att göra så.
Citera
2026-09-14, 11:51
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Berätta vad du tillför rent objektivt och konstruktivt
Just nu detta:
(FB) 8-årig flicka tvångsomhändertagen av SOC, mycket pekar på felaktig bedömning av SOC

Tidigare annat som fortfarande är obesvarat.
Citera
2026-09-14, 11:51
Medlem
Citat:
Jag ljuger inte (och du bryter uppenbart mot forumets regler när du sprider sådana påståenden).
Vad handlar det om när du och Ugglan insinuerar att Ekstav skrivit ut falska läkarintyg och att allt egentligen är ett gigantiskt bidragsbedrägeri... Är det konstruktiva fakta som det finns några dokument som styrker???
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in