Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-07, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlinkersAerBra
Jag tror att hon var på honom i bilen. Sen ångrade sig när de kom hem. Dock verkar killen veta att han gjort något sexuellt mot hennes vilja.

Jag har inte sett något om att samlaget ska vara fullbordat heller, verkar som hon faktiskt har gått när han börjat.

Det är bara en teori, svårt att veta mer utan att få lyssna på rättegången.

Läxan för killen är att sluta supa ned sig. Lätt att vara efterklok dock.

Anledningen att jag tror tjejen var på honom i bilen är därför att annars hade hon aldrig låtit honom följa med hem. Det är jätteorimligt att han var på henne, hon sa nej jättemycket och sedan ändå tar hon in honom.

Nej jag tolkar det inte som att han vet att han gjort något jag tolkar det som att han blir chockad över det hon påstår förmodligen minnesförlust och sen köper han hennes påstående och ber om ursäkt
Citera
2025-12-07, 21:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Putinhater
Snarare det är uppenbart för alla som klarar av att se på det objektivt att hon bara hittar på
Nej, jag bedömer det mer sannolikt att han har gjort detta än att hon hittar på bara för att casha in bara. Thats it
Citera
2025-12-07, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kasanetetofan0401
Oh please.

Hon VISSTE tydligen om att han har gjort detta förut, och fortfarande så bjuder hon in han.

Detta är en av enstaka fall där jag tycker att båda har fel.

Nope. Tycks mer vara en gissning från hennes sida, så som en annan skribent skrev. Nyckelordet är "knappast".

......

Hon: ”Det är knappast första gången, du gjort liknande mot andra. Hur tror du ärligt att det känns?

......

Det hon skriver antyder att hon tänker/gissar att han har gjort det förut. Han verkar väl "rutinerad".
Senast redigerad av TomatKungen 2025-12-07 kl. 22:05.
Citera
2025-12-07, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Att man bär ansvar för vilka situationer man sätter sig själv i.
Är det någon i historien du jämför med lokföraren? Vem i så fall?
Citera
2025-12-07, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Putinhater
Framkommer tydligt i snap konversationen att han inte minns vad hon yrar om detta passa hon på att utnyttja för att kunna sätta dit honom falskt och få skadestånd
Vad i den konversationen visar det?
Citera
2025-12-07, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamerunHunter
Är det någon i historien du jämför med lokföraren? Vem i så fall?

Nej. Lokföraren är inte relevant. Syftet med liknelsen var att visa det absurda i TomatKungens logik. Dvs om nu kvinnan i det här fallet, som TomatKungen hävdar, har absolut noll ansvar gentemot sig själv för att ha hamnat i den uppkomna situationen, så bör rimligtvis också en person som leker på tågrälsen anses ha noll ansvar när den blir påkörd av ett tåg, vilket ju såklart vore absurt att påstå.
Citera
2025-12-07, 23:47
Avstängd
Citat:
Nej. Lokföraren är inte relevant. Syftet med liknelsen var att visa det absurda i TomatKungens logik. Dvs om nu kvinnan i det här fallet, som TomatKungen hävdar, har absolut noll ansvar gentemot sig själv för att ha hamnat i den uppkomna situationen, så bör rimligtvis också en person som leker på tågrälsen anses ha noll ansvar när den blir påkörd av ett tåg, vilket ju såklart vore absurt att påstå.
Nu skojar du väl, eller är det faktiskt så illa ställt?

Påståendet att kvinnan skulle ha ”ansvar gentemot sig själv” för att hon blivit utsatt är ren och skär victim blaming.

Om du blir misshandlad på väg hem från krogen har du då ”ansvar” för att någon annan valde att slå dig?

Roligt det där med tåget, kan du hitta ett rättsfall där ett tåg har begått ett brott?
Är jätte intresserad av att läsa om ett sånt rättsfall.
Citera
2025-12-08, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PR400
Nu skojar du väl, eller är det faktiskt så illa ställt?

Påståendet att kvinnan skulle ha ”ansvar gentemot sig själv” för att hon blivit utsatt är ren och skär victim blaming.

Om du blir misshandlad på väg hem från krogen har du då ”ansvar” för att någon annan valde att slå dig?

Roligt det där med tåget, kan du hitta ett rättsfall där ett tåg har begått ett brott?
Är jätte intresserad av att läsa om ett sånt rättsfall.

Suck, ännu en idiot.

Det är fan fascinerande hur man lyckas missförstå det jag säger så grovt.

Vi provar så här då så får vi se om polletten trillar ner hos er medlemmar av trådens begåvningsreserv:

Om du är ute och går på en vanlig gångväg och plötsligt kommer en skenande buss och kör på dig = inte ditt fel eller ansvar

Om du springer och leker på motorvägen och plötsligt blir påkörd av en buss = ditt fel och ansvar, skyll dig själv osv

Förstått?
Citera
2025-12-08, 00:36
Medlem
Citat:
Ok, då är jag med på hur du menar.

Citat:
Suck, ännu en idiot.

Det är fan fascinerande hur man lyckas missförstå det jag säger så grovt.

Vi provar så här då så får vi se om polletten trillar ner hos er medlemmar av trådens begåvningsreserv:

Om du är ute och går på en vanlig gångväg och plötsligt kommer en skenande buss och kör på dig = inte ditt fel eller ansvar

Om du springer och leker på motorvägen och plötsligt blir påkörd av en buss = ditt fel och ansvar, skyll dig själv osv

Förstått?
En jämförelse som jag tror folk kan relatera mer till är om du lämnar din cykel olåst på stan. Får man skylla sig själv om den blir stulen?
Senast redigerad av KamerunHunter 2025-12-08 kl. 00:53.
Citera
2025-12-08, 01:04
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kasanetetofan0401
Oh please.

Hon VISSTE tydligen om att han har gjort detta förut, och fortfarande så bjuder hon in han.

Detta är en av enstaka fall där jag tycker att båda har fel.
Vissa kvinnor har något "ta hand om" syndrom. De tror att de kan göra om badboys, tycker inte de skall bli våldtagna eller spöade för den skull. Fast det är bara min åsikt.

Inte första och inte sista gången sån här skit händer.
Citera
2025-12-08, 02:52
Medlem
Majsmannen2s avatar
Är det inte på något sätt konstigt att samtalet i bilen kommer att handla om sex, där hon berättade för honom att det inte skulle till att hända.

Ifall det omnämns redan på vägen hem då finns det ju någon typ av sexuell spänning dom sinsemellan.

Att ta det från där till att sedan erbjuda en plats i sängen i vad jag förmodar bara bh och trosor är ju bara så otroligt naivt att jag har svårt att tro hon själv kunde vara så dum och tro att det var en bra lösning.

Hon visste vad som skulle komma och agerade sedan skoningslöst mot honom.

Jag hade tyckt det var mer konstigt om dom var vänner som inte behövde påminna varandra om att dom inte skulle ha sex.

Är väl inte ett normalt beteende att man pratar om att ha sex med sin kompis.
Citera
2025-12-08, 07:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jolebe9487
Nej, jag bedömer det mer sannolikt att han har gjort detta än att hon hittar på bara för att casha in bara. Thats it

Det kan du ju tycka det är dock inte så i verkligheten där är det betydligt troligare att hon hittat på för att casha in 220 k är mycket pengar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in