2026-09-07, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Jag har ingen förklaring. Jag ägnar mig inte åt skitsnack och lögner.

Återigen: om du inte ens vet varför han sitter inne, hur kan du då veta att anklagelserna mot honom är lögner?
Citera
2026-09-07, 15:40
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AeroFlux
Återigen: om du inte ens vet varför han sitter inne, hur kan du då veta att anklagelserna mot honom är lögner?

För att ingen av er presenterar några källor. Nyreggade konton som endast kommer in och skriver skit, tar man också som skit.
Fram med källor och bevis. Först då ska jag tro på er.
Just det. Ni kan inte.
Citera
2026-09-07, 16:19
Medlem
Citat:
För att ingen av er presenterar några källor. Nyreggade konton som endast kommer in och skriver skit, tar man också som skit.
Fram med källor och bevis. Först då ska jag tro på er.
Just det. Ni kan inte.

Varför argumenterar du som en 12-åring? Jag kan inte minnas att jag skrivit något ”skit” här i tråden. Jag har endast hävdat att det han misstänks för är sant, vilket jag kan göra eftersom jag har information från en källa som står i direkt kontakt med vederbörande. Om jag hade påstått att han satt inne för cykelstöld, hade du då också, lika kategoriskt, hävdat att det var skitsnack? Du tycks helt enkelt inte vara mottaglig för möjligheten att det jag säger faktiskt är sant. Du anklagar andra för att vara partiska, men själv låter du minst lika partisk.
Citera
2026-09-07, 16:22
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Varför argumenterar du som en 12-åring? Jag kan inte minnas att jag skrivit något ”skit” här i tråden. Jag har endast hävdat att det han misstänks för är sant, vilket jag kan göra eftersom jag har information från en källa som står i direkt kontakt med vederbörande. Om jag hade påstått att han satt inne för cykelstöld, hade du då också, lika kategoriskt, hävdat att det var skitsnack? Du tycks helt enkelt inte vara mottaglig för möjligheten att det jag säger faktiskt är sant. Du anklagar andra för att vara partiska, men själv låter du minst lika partisk.

Kom med bevis. Källor. Snälla du (ni).
Du har inga belägg för att det skulle vara sex med en minderårig. Fram med bevise och källor i så fall.
Citera
2026-09-07, 16:25
Medlem
DonLatinos avatar
Citat:
Det är en trådsanning av nyreggade konton, där andra spinner vidare. Inget annat.
Detta var något man tog upp redan i början av tråden, det är inte en myt direkt.

Många finansmän åker till Kuba, Kambodja, Peru och andra fattigare länder för sexturism av minderåriga. Finns hundratals dokumentärer, artiklar och internetforum som dokumenterat denna typen av människor.
Senast redigerad av DonLatino 2026-09-07 kl. 16:28.
Citera
2026-09-07, 16:26
Medlem
Schoolbagges avatar
Citat:
Du verkar ha svårt för folk som (mycket rimligt, framförallt i dessa tider) utövar källkritik. Det finns noll bevis på vad han är anklagad för och det är det enda som är bekräftat. Kan du bevisa vad han sitter för så gör gärna det.
Citera
2026-09-07, 16:29
Medlem
PapayaCubanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonLatino
Detta var något man tog upp redan i början av tråden, det är inte en myt direkt.

Många finansmän åker till Kuba, Kambodja, Peru och andra fattigare länder för sexturism av minderåriga. Finns hundratals dokumentärer, artiklar och internetforum som dokumenterat denna typen av människor.

Oseriöst, en så allvarlig anklagelse får man inte slänga ur sig utan belägg.
Senast redigerad av PapayaCubana 2026-09-07 kl. 16:34.
Citera
2026-09-07, 16:32
Medlem
PapayaCubanas avatar
Citat:

Du är inte mycket bättre själv. Den enda "information" du kommit med är en AI-sammanfattning. Du säger även att han är extremt snål, det motbevisas av flera uppgifter om att han gillar Cohibacigarrer, brukar bjuda unga invandrarkillar på klubb mm.
Senast redigerad av PapayaCubana 2026-09-07 kl. 16:37.
Citera
2026-09-07, 16:33
Medlem
DonLatinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PapayaCubana
Dokumentärer eller inte, det är oseriöst att anklaga en framgångsrik finansman för sexturism utan belägg.
Jaha? Vad jag sett har ingen i Andreas familj gått ut till hans försvar, varken familj eller affärspartners. Det säger en hel del. Vill man inte rentvå hans namn i media kanske? Han hade varit i Sverige tills nu ifall han blivit fängslad på falska grunder. Sexturism försöker man ta allvarligt (notera försöker) i dessa fattigare länder för att statuera exempel.

Vill också tillägga att inga myndigheter har kommit med relevanta uttalanden gällande detta, kanske av självklara anledningar.. Det ser liksom inte bra ut för UD att man försöker hjälpa en dum idiot som trampat snett, oavsett hans status. Folk väljer ÄNDÅ att ställa sig emot den lilla information som getts ut i tråden.
Senast redigerad av DonLatino 2026-09-07 kl. 16:35.
Citera
2026-09-07, 16:33
Medlem
Citat:
Kom med bevis. Källor. Snälla du (ni).
Du har inga belägg för att det skulle vara sex med en minderårig. Fram med bevise och källor i så fall.

Vad är egentligen ett tillräckligt starkt bevis för dig? En signerad bekännelse? Jag kommer inte att röja mina källor mer än jag redan har gjort, och du/ni kommer sannolikt aldrig att nöja er så länge ni inte får det skriftligt. Det närmaste ni kommer ett skriftligt underlag är väl meddelandet från medfången på La Condesa, men även det vittnesmålet kommer du säkert att avfärda som illasinnat skitsnack.
Citera
2026-09-07, 16:35
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonLatino

Ja, av folk som var nyreggade. Inga bevis eller källor har presenterats i tråden.

Citat:
Vad är egentligen ett tillräckligt starkt bevis för dig? En signerad bekännelse? Jag kommer inte att röja mina källor mer än jag redan har gjort, och du/ni kommer sannolikt aldrig att nöja er så länge ni inte får det skriftligt. Det närmaste ni kommer ett skriftligt underlag är väl meddelandet från medfången på La Condesa, men även det vittnesmålet kommer du säkert att avfärda som illasinnat skitsnack.

Du pratar bara bort saken, som en politiker. Fram med bevis och källa istället.
Nyreggade konton ploppar upp med en massa skitsnack. Och två av kontona har jag bevis på är samma människa.
Citera
2026-09-07, 16:41
Medlem
DonLatinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
Min egen uppfattning är att det finns många söta teen/underåriga knullisar på Cuba o som gärna ställer upp för en Westerner som inte är alltför gammal i ser vettig ut, är trevlig o bjuder flott o lämnar pengar efter sig.

Men det kan vara så att han åkte på en dopparresa o blev frestad (om han nu inte stötte själv) av en teenagerlolita - kan också vara att han blev pimped to one - who knows - han har med all sannolikhet tömt-sin-pung-för-en-peng o doppat i flera grytor som lett till osämja

But This Do I Know

Incidents of child prostitution were reported during the Special Period,[37] and subsequent investigations by foreign journalists have reported cases of child prostitution, with the clientele mainly being sex tourists. Cuban laws prohibit the sexual exploitation of girls or boys aged under 15, and those convicted can be sentenced to maximum of 30 years in prison, or the death penalty if there are aggravating factors.[4

Citat:
Ursprungligen postat av sixfold69
Det stämmer exakt med de uppgifter jag har fått. Vet dock inte hur mycket pengar det rörde sig om.

Jag antar att förhållandena i häktet inte är så bra.

Undrar vad UD gör. Kanske är lite känsligt mtp det brott han är misstänkt för.

Citat:
Ursprungligen postat av Narconomics
Är det bekräftat att Andreas har haft samlag med minderåriga tjejer på Kuba?

Hoppas han njuter av alla de svarta kubanska männen i fängelset. Det svider nog i baken på honom .

Citat:
Ursprungligen postat av ChiCoLa
Varför skulle det vara synd om Andreas om han åkt till ett fattigt land och knullat tjejer under 15? Säkra källor kan även vara någon i hans närhet , eller som känner någon i hans närhet. Stämmer det , så hoppas jag han blir kvar där länge

Du har nog rätt i att det finns väldigt många unga som gärna lägger sig på rygg för en västerlänning. Samma sak i Sydamerika. Men han får skylla sig själv om han låter sig frestas. Det finns garanterat gott om tjejer i lovlig ålder som gör det samma . Eftersom lagligt ålder t.o.m. var lägre än jag trodde på Kuba så borde han verkligen få stanna kvar länge

Det lär vara en bra bit över 50% som har afrikansk rötter av kubanerna. Sen hur man vill kategorisera svarta är väl sin sak. Blandade med vita , med Kubas ursprungsfolk, eller andra mixer . Men självklart finns det miljoner svarta på Kuba.

Citat:
Ursprungligen postat av ChiCoLa
Jaså. Vid prostitution, är åldern högre då ?
Jag har hängt en del i Bogotas mer ljusskygga kvarter , även i Medellín och några småstäder. Framför allt i Bogota var några av gatuhörnen till för tjejer som inte kan varit mer än i tonåren. Och inte i slutet av tonåren.

Vill veta mer om den här mannen. Ägnar han sig åt underåriga även i Sverige eller bara utomlands ?

Det stämmer att kampsporter domineras av afrokubaner. Mycket av kulturen är också afrikabördig.

Citat:
Ja, av folk som var nyreggade. Inga bevis eller källor har presenterats i tråden.

Du pratar bara bort saken, som en politiker. Fram med bevis och källa istället.
Nyreggade konton ploppar upp med en massa skitsnack. Och två av kontona har jag bevis på är samma människa.

Här, varsågod. Är dessa medlemmar "nyreggade" enligt dig? Jag visste inte att Flashbackstatus var så viktigt för dig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in