2026-09-20, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AeroFlux
Hans påstådda brott har fängelse om 5-12 år på straffskalan i Sverige. Att det är 20 år på Kuba kan således tyckas strängt ja.
det är helt fruktansvärt, jag går vidare med officiel över klagan till cubas ambasad. vem annars vill skriva på det?
Citera
2026-09-20, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlammableEspresso
Han kommer inte klara 20 år på La Condesa, staten måste ingripa och få honom överförd till Sverige! Två decennier inspärrad på ön vore ren tortyr:
-avmagring och muskelförtvining.
-sjukdomar pga bristande hygien.
-tappa svenska språket.
-sexuell frustration.
-saknaden av vänner och anhöriga.
ja tror oxå detta. inte bara av magring och muskel förtvinan som du säger utan oxå problem med närings upptag. cuba har inte samma föreståelse för tallriks modellen. detta är det värsta

svenska språket är inte min stora oroa tror jag han skriver många brev och kanske oxå tar emot brev från nära vänner till exempel karl jan och qviberg

sexuel frustration absolut inget problem då det finns mycket att välja på i paradiset cuba gällande olika sexuella kontakter
Citera
2026-09-21, 19:24
Medlem
PapayaCubanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sabozys
lägenheten såldes misstänkt snabbt. det finns många alternativa teorier, men kopplingarna till stor finans känns mer relevant nu!

Jag tror varken storfinansen (Qviberg+Penser) eller Unga Apostlar är involverade men man ser tydligt att finansmannen velat undvika offentlig budgivning.

Jag har sagt det förr, det pågår en cover-up av finansmannens finansiella tillgångar. Lägenheten säljs med hemliga bud. Bolagen mörkar sina årsredovisningar. Finansmannen vill se utblottad ut i förhandlingarna med hummerkvinnan om storleken på lilla Andreasitos trust fund.
Senast redigerad av PapayaCubana 2026-09-21 kl. 19:45.
Citera
Maviels avatar

Moderatormeddelande

Postat av Maviel 2026-09-25, 09:59
Moderator
På förekommen anledning råder jag er att läsa på regelverket, specifikt regel 0,06. Det är också så att vi ställer krav på kvalitet och läsvärde. Fundera över det innan postande i tråden.

/Moderator
2026-09-28, 13:10
Medlem
PapayaCubanas avatar
En talande tystnad har spritt sig i tråden, en tydlig rädsla hos flera tongivande bidragsgivare som historiskt levererat bra information. På ett sätt liknar det situationen på Cuba, där dissidenter inte vågar tala öppet om missförhållanden av rädsla för repressalier.

Snart rör vi oss in i Q4 och mörkläggningen kring finansmannen fortsätter obehindrat, bolagen har fortfarande inga årsredovisningar och spåren av lägenhetsförsäljningen har börjat suddas ut. Det är rätt mörkt på Cuba också, en av mina uppgiftslämnare hälsar att delar av Havana är nedsläckta nattetid och börjar bli riktigt farliga att vistas i (no go zone).
Senast redigerad av PapayaCubana 2026-09-28 kl. 13:12.
Citera
2026-09-28, 18:28
Medlem
Om flera av hans vänner vill hälsa på honom skulle det vara ett bra tillfälle att organisera en gruppresa till Kuba.
Flyg, hotell, bil & chaufför. Koordinering med svenska ambassaden som fixar besökstillstånd osv. En win-win. Vännerna får en anledning att besöka Kuba och affärsmannen/mötesbokaren får ett trevligt besök.
Citera
2026-09-29, 14:12
Medlem
PapayaCubanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlammableEspresso
affärsmannen/mötesbokaren

Såhär är det, A**reas äger en corporate finance boutique i miljonklassen och även ett investmentbolag. Han är ingen enkel "mötesbokare" eller "affärsman" som säljer försäkringar på telefon. A**reas gör globala affärer i finassektorn och rätt ordval är framgångsrik internationell finansman.

Det är bäst om man använder "finansmannen" så vet alla vad man pratar om.
Citera
2026-10-07, 20:01
Medlem
Hur är läget för Finansmannen? Blir det en till jul på La Condesa eller väntar en trygg tillvaro hemma i Jämtland?
Finns det uppgifter hos UD om att ev dom har avkunnats eller att ärendet i övrigt förts framåt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in