Citat:
Ursprungligen postat av
sillåpotatis
Det spelar ingen roll vad jag tycker...har du en utvecklingsstörning eller? Det är som det är. Ryssland frågar inte om lov för att få. Ryssar tycker inte heller att de för anfallskrig. Folkrätten är nullitet om man inte accepterar den och alla följer den. Man kan komma överens. Man kan inte tvinga på Ryssland principer den anser går emot deras strategiska intressen. Väst har fått hybris när Sovjet föll och trott att man inte behöver kompromissa med Ryssland. Den hade fel.
Du verkar inte förstå vad faktum och åsikt är. Det är din åsikt att Ryssland för imperialistiskt anfallskrig, Det är din åsikt att Ukraina är ett fredligt grannland. Du ville diskutera fakta. Du har ännu inte kommit med någon fakta att diskutera.
Du resonerar på ett mycket mycket ryskt vis. "Striden är här. Jag behöver ammunition, inte skjuts" Den som sa så tänkte annorlunda, att världen består av en mängd individer som tar sina beslut och formar världen. Det är det demokratiska tankesättet, det som Putin fruktar mest av allt och som fick HONOM att anse att det är i HANS strategiska intresse att tvinga ukrainarna på knä. Dig behöver han inte tvinga på knä, du är där redan, du ger lydigt uttryck för din slavmentalitet och kryper för Putin på ett svenskt forum.
Lena A vet jag inte vad hon har för problem. Kanske tror hon att hon är svalt intellektuell och tycker att Noam Chomsky är ett stilideal. Problemet med deras realpolitik mumbojumbo skitsnack är att det inte går att applicera på Ryssland att de skulle vara en "stark aktör"
Fakta är att just nu agerar Ryssland på tvärs mot typ alla sina egna strategiska intressen och enbart för putinisternas imperiedrömmar. Snart tröttnar svenskar och danskar på ert jiddrande och stänger Östersjön för era rostiga skorvar.