2025-10-05, 01:14
Medlem
Zaedrewss avatar
Ja det är ju fint detta. Gå på fin rinresturanng och bli listeriasmittad. Bäst att hålla sig att käka vid Rasta. Där experimentar de inte och håller på för att ens skit som detta kan ske...
Citera
2025-10-05, 01:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barkeeper
Det kallas listeriasepsis, så dom vet nog var det kommer ifrån.

Min gissning är kalvköttet.

Vem äter kött 2025? Vidrigt....
Citera
2025-10-05, 02:49
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungenshora
Ägget kommer ut ur kloaken på en fågel.
Alltså ur samma hål som piss och skit.
Jag är inte heller expert på listeria men får man sånt rått som en "delikatess" på en lyxrestaurang så borde man kanske fatta att restaurangen är ganska ofräsch i övrigt också?

Det var antagligen brister i hygienen lite här och där, annars blir det väl inte listeriautbrott?

Krogen använder innehållet i ägget. Svårt smitta någon då.
Citera
2025-10-05, 03:23
Medlem
Kungenshoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Krogen använder innehållet i ägget. Svårt smitta någon då.
Kan finnas salmonella i råa ägg också.
Sen antar jag att kocken tar på ägget och då har men en direkt linje till djurets avföring och kloak (piss&skithål).
Om det är risk för listeria eller inte vet jag inte men som sagt, om man betalar 795 spänn för en "delikatess" gjord på råa ägg som kommer från skithålet på en höna, då finns det säkert mer äckel i samma restaurang.

Jag tycker det är extremt förvånande att man betalar 795 spänn och käkar rått ägg direkt från skirhålet med smak av kallt kaffe, tycker du själv det låter smaskens?
Man undrar ju vad resten av menyn är för snusk!
Senast redigerad av Kungenshora 2025-10-05 kl. 03:28.
Citera
2025-10-05, 03:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kungenshora
Kan finnas salmonella i råa ägg också.
Sen antar jag att kocken tar på ägget och då har men en direkt linje till djurets avföring och kloak (piss&skithål).
Om det är risk för listeria eller inte vet jag inte men som sagt, om man betalar 795 spänn för en "delikatess" gjord på råa ägg som kommer från skithålet på en höna, då finns det säkert mer äckel i samma restaurang.

Jag tycker det är extremt förvånande att man betalar 795 spänn och käkar rått ägg direkt från skirhålet med smak av kallt kaffe, tycker du själv det låter smaskens?
Man undrar ju vad resten av menyn är för snusk!

Man bjuder säkert också på råbiff, det vill säga en nedmalen gammal kossa som idioterna åter helt rå. Fantastiskt gott inbillar man sig, samtidigt som bakterierna växer lavinartat i pissljumma kylar, där kadavret delar plats med sallad, fågelfä och gammalt ris.
Citera
2025-10-05, 07:10
Medlem
Yungvidzibois avatar
Fick en tanke, kan det vara smöret som är kontaminerat? Jag tycker inte det ser helt färskt ut på bilderna som Aftonbladet visat:
https://imgur.com/a/RAlwWgE
Citera
2025-10-05, 07:48
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yungvidziboi
Fick en tanke, kan det vara smöret som är kontaminerat? Jag tycker inte det ser helt färskt ut på bilderna som Aftonbladet visat:
Hur ser färskt smör ut enligt dig, bubbelfritt ifrån start, innan det hamnar I pannan?
Citera
2025-10-05, 08:23
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kraftighaka
Man bjuder säkert också på råbiff, det vill säga en nedmalen gammal kossa som idioterna åter helt rå. Fantastiskt gott inbillar man sig, samtidigt som bakterierna växer lavinartat i pissljumma kylar, där kadavret delar plats med sallad, fågelfä och gammalt ris.
Nä råbiff fanns inte på menyn, dock så bedriver en värdelös spanare koll mot aktuell krog där madeleine sweden, Mao. Noll bildbevis
Citera
2025-10-05, 08:26
Medlem
senapslamms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Menar inte så utan mer den har hög kulturell och social status i vissa kretsar.

Nej detta är inte en krog i klass med Frantzen.
Det handlar om en slags Lågrpis-lyx variant.
800 kr för en tacky avsmakningsmeny
Frantzen o de 3 övriga "lyx"krogarna i Sthlm hamnar på runt 3.000 för middag + dryck
Citera
2025-10-05, 08:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kockenutanarmar
Med det tankesättet är alla restauranger som gör majonnäs är ofräsch?
Majonnäs håller i flera veckor men jag förmodar att omsättningen på en restaurang så stor att man räknar dagar till nästa omgång.
Citera
2025-10-05, 08:32
Medlem
ethernals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yungvidziboi
restauranger har ofta vispat smör, de köper inte in färdigt. att använda två matskedar för att skapa en portion smör är väldigt vanligt
Citera
2025-10-05, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kraftighaka
Restaurangbesök verkar inte vara något för dig. Och du har väl spritat händerna ordentligt idag samt steriliserat mobilen innan du skriver.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in